Strona 1 z 2

ostro wcina płyn chłodniczy

: pt maja 29, 2009 21:10
autor: bowi
Kurde już głupieje z tym. Mianowicie gdzieś znika kupa płynu chłodniczego (1-1,5 l/100 km). Na zewnątrz nie widać żadnych wycieków, plastikowe króćce nowe, cybanty na wszelkich rurach nowe, korek zbiorniczka wyrównawczego nowy... Pozostaje uszczelka pod głowicą, ale nie ma żadnych innych objawów: olej na bagnecie wygląda normalnie, na korku brak masła, nie kopci na biało, odpala idealnie, zbiera się ok. Gdzie to może znikać? Poradźcie coś...

: pt maja 29, 2009 21:23
autor: kaczor4011
nagrzewnica nie cieknie??

: pt maja 29, 2009 21:36
autor: bowi
kaczor4011 pisze:nagrzewnica nie cieknie??
Nie dobierałem się do niej bezpośrednio, ale dywaniki po obydwóch stronach suche jak pieprz.

: pt maja 29, 2009 22:28
autor: Paweł Marek
zajrzyj na blok silnika od tyłu (z kanału najlepiej) sa tam zaślepki które mogły skorodować. Umiarkowanego wycieku nie zobaczysz bo od razu płyn wysycha na gorącym silniku

: pt maja 29, 2009 22:32
autor: guti
bowi, masz LPG ? u mnie ciekło po trojniku od ogrzewania parownika, wlasciwie to saczylo sie delikatnie , nie widac tego było , ale wyczailem pod palcami ze jest lekko wilgotne ,podokrecalem opaski i problem z głowy.

: pt maja 29, 2009 22:43
autor: pczerniej
wlej np. PETRYGO z 2l do zbiorniczka , jak gdzieś będzie uciekało to będzie widać biały nalot ( coś jak kamień ) jeżeli nie będzie widać to jest duże prawdopodobieństwo ze to uszczelka pod głowica , zrób test na CO2 koszt ok 20 zl i wszystko będzie jasne

: sob maja 30, 2009 11:19
autor: albert1973
czy siedząc w aucie czujesz płyn ?-bo jest możliwość że płyn wycieka z uszczelki między kolektorem dolotowym a głowicą (strzałka)-nie zobaczysz czy wycieka bo po odpaleniu silnika płyn który znajdował się (spływa też podczas jazdy) na kolektorze wylotowym odparowuje Obrazek
-też zmieniałem uszczelkę pod głowicą (nie było potrzeby) okazało się że tam jest taka gumowa uszczelka ( 3 zł) przez którą płyn spływał na kol.wylotowy i odparował -to przykład z 1,8 GU gażnik

: sob maja 30, 2009 12:03
autor: lukasfenix
Uszczelka pod głowicą. U mnie nie kopcił, zbierał się normalnie, a płynu ciągle brakowało. Okazało się, że uszczelka poszła w okolicach 3 cylindra i spalał mi płyn. A wycieki miałem 1l na 150-200km. Wszystko zależy jak bardzo Ci poszła.
A jeśli chcesz być pewien na 100% że to nie wycieki na zewnątrz, to poproś w motoryzacyjnym o proszek fluorescencyjny do płynu chłodniczego. Pojeździj sporo, a potem w nocy szukaj świecących punktów pod machą. Ja jednak stawiam na uszczelkę :bajer:

: sob maja 30, 2009 12:34
autor: jawirax
Nie wmawiajcie chłopakowi ze to uszczelka , użyjcie wyszukiwarki i zobaczcie ilu ludzi popłynęło z wymianą uszczelki a płyn dalej uciekał , dopóki nie ma typowych objawów:

Biały dym z rury
Woda w oleju (powiększanie się stanu oleju)
Olej w układzie chłodniczym
Maz pod korkiem

To zostaw ta uszczelkę w spokoju na razie czep się wszystkich węży , nagrzewnicy,chłodnicy , jeżeli to nie pomoże wtedy zaczniesz się martwic , ale przy bardzo szybkim ubytku płynu bez objawów typowych dla walniętej uszczelki - to musi być wyciek ! Gdyby to uszczelka ssała wtedy miał byś te typowe objawy.Poczytaj sobie mój przypadek w paru tematach:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220446

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=221115

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=218950

Okazało się ze ze wszystko sprawdziłem , ale nie do końca , ścigałem grilla z przodu i wyszło chłodnice się rozszczelniła na całej długości na zgrzewie.





Ps: Nawet wyczytałem w necie i na forum ze najpewniejszym badaniem jest Przyrząd do wykrywania spalin w układzie chłodzenia ze jest in nie zawodny i wszystko wyjdzie, zrobiłem to badanie i wyszło ze to na 100^% uszczelka i płyn mi ucieka szybko , jak kazali szykować 800 zł , lecz ja w to nie uwierzyłem, po paru dniach jeżdżenia w czasie drogi czułem w kabinie słodki zapach dymu , i zaczęła iść para z przodu koło reflektora zatrzymałem sie i już wiedziałem co jest i to była właśnie chłodnica.Dlaczego ja to pisze ? dlatego ze przeważnie przyczyna usterki jest banalna a my wydajemy kasę nie potrzebnie.


Obrazek

: sob maja 30, 2009 14:19
autor: bowi
jawirax pisze:Okazało się ze ze wszystko sprawdziłem , ale nie do końca , ścigałem grilla z przodu i wyszło chłodnice się rozszczelniła na całej długości na zgrzewie.
Zgrubsza oglądałem chłodnice, na oko wygląda ok, miałeś plamy pod autem? U mnie żadnych plam nie ma.
Jak się pogoda ustabilizuje to obadam to wszystko jeszcze raz, może spróbuję z tym płynem fluorescencyjnym.

: sob maja 30, 2009 14:23
autor: jawirax
N8ie miałem ani jednej plamki, podkładałem kartony cudowałem itp i nic , musisz szukać wszędzie , i jeździć może samo wylezie.

: sob maja 30, 2009 15:17
autor: pawelb5913
a może to króciec ten z przodu silnika, ja tak miałem. jak dostał trochę większego ciśnienia to zaraz się lało bardzo, trudne do zauważenia ponieważ na gorącym silniku zaraz wysycha. Prze gazuj go trochę na miejscu i zobacz. Podobno często pękają te króćce.

: sob maja 30, 2009 23:05
autor: C4NC3R
ja też miałem pęknięty króciec, koszt ok. 10-15zł

: sob maja 30, 2009 23:40
autor: #Mateusz#
może pompa wodna ? Mi też teraz ucieka płyn chłodniczy i zauważyłem że to od pompy. Musze zamówić na allegro nową. Dodam że po drodze sprawdziłem już wszystko - najpierw padł króciec chłodzenia. Wymieniłem. Dalej uciekało. Później na dole chłodnicy wyciekało. Wymiana na nową. Dalej uciekało :crazy: Nagrzewnice też kiedyś przy okazji sprawdzałem - na szczęście była dobra. Więc nie pozostaje nic innego jak pompa wodna.