Strona 1 z 2

Cos bije, stuka w prawyk kole???

: wt paź 11, 2005 07:09
autor: Pabloss
Witam. tak ja w temacie coś mi dzisiaj w drodze do pracy zaczęło bić w prawyk kole przód. Dzieje sie to tylko przy ruszaniu i na dwójce jak przyspieszam. Co to może być Waszym zdaniem ????

: wt paź 11, 2005 08:47
autor: Gitner
Przy wiekszej predkosci mozesz ich nie slyszec bo drgania sa tlumione przez inne dzwieki ;) Sprawdz przede wszystkim opone, moze jakis guz wyskoczyl, podmien kola i zobacz czy teraz bedzie walic z tej samej strony czy jednak z przeciwnej a wtedy juz masz odpowiedz: wina kola / opony. Potem bedziemy myslec dalej.

Pozdro
Gitner

: wt paź 11, 2005 09:28
autor: blackwhite
Przyczyną może być rónież łożysko i przegub.

: wt paź 11, 2005 10:07
autor: Alatus
dokladnie. Lozysko, przgub, niedokrecone kolo(moze ktos zrobil Ci malo smieszny kawal) moze byc tez poduszka pod silnikiem z przodu(taka pod chlodnica).Pozdrawiam

: wt paź 11, 2005 11:58
autor: Pabloss
Jutro pojade do mechanika i moze jak go na podnosniku weźmie do góry to bede wiedzial cos wiecej. Ja przypuszczam że to przegub, ale ma nadzieje ze to nie to bo pewnie drogi to jak cholera !!!!!!!!!

: wt paź 11, 2005 18:40
autor: vszywiec
przegub kosztuje cos kolo 100 tzn powyzej stowki:( jak juz bedzisz juz wiedzial czy to przebug czy nei to daj znac bo rowneiz mam taki problemik juz od bardzo baredzo dlugeoigo czasu i nikt nie wie o co chosi

: wt paź 11, 2005 22:42
autor: Alatus
w golfie są dwa przeguby - zewnętrzny i wewnętrzny(homokinetyczny) jeżeli jest wywalony zewnętrzny powinien stukać jeżeli skręcisz koła do oporu a następnie ruszysz i będziesz jechał(nie musisz szybko ruszać) powinno stukać jeżeli jest to wewnętrzny powinien stukać na wybojach(tylko to jest faktycznie trudno zdiagnozować bo wiele rzeczy morze stukać na wybojach).

: śr paź 12, 2005 13:31
autor: SamSprite
a jakie koszty są tego przegubu zewnętrznego bo aktualnie mam z tym problem... a i czy można z tym jeszcze troszke pojeździć czy lepiej sobie darować do czasu zrobienia?

: śr paź 12, 2005 19:17
autor: djprezes
Ja mialem podobny problem i okazalo sie ze obok koła jest jakas czesc odpowiadajaca za wywazenie (takie kółko metelowe) i ono się obluzowało i trzeba było je wyciać, po tym zabiegu juz nic nie zgrzypi podczas intensywnego hamowania, rozpedzania się... :)

: śr paź 12, 2005 19:43
autor: daaroo
SamSprite pisze:a jakie koszty są tego przegubu zewnętrznego bo aktualnie mam z tym problem... a i czy można z tym jeszcze troszke pojeździć czy lepiej sobie darować do czasu zrobienia?

na allegro nowe przeguby widziałem po 89 zł + chyba ok 10 zł za przesylka, do tego opasowaloby kupic nowa oslone 15zł(zestaw guma + smar)

mechanik mysle ze wezmie ok 50 zł

: śr paź 12, 2005 19:49
autor: vszywiec
djprezes pisze:okazalo sie ze obok koła jest jakas czesc odpowiadajaca za wywazenie (takie kółko metelowe) i ono się obluzowało i trzeba było je wyciać,

jakies szczegoly o krore "kolko chodzi" czy czasem nie chodzi o wywazenei ktore jest na prawej półosce???

jak to wyciaoles to wstawiles nowe ?? jak cena??


ubierz posta w troche szczegolow!!! :)

: śr paź 12, 2005 20:07
autor: daaroo
vszywiec pisze:jakies szczegoly o krore "kolko chodzi" czy czasem nie chodzi o wywazenei ktore jest na prawej półosce???
tak prawa półoska(ta dłuzsza jakby ktos jeszcze nie wiedział)

: śr paź 12, 2005 20:58
autor: Paweł Marek
Miałem to samo z tym cięzarkiem wyważającym. Obluzował się i przesunął trąc o coś. Przesunąłem go na miejsce. Wbiłem między półośkę a ciężarek dwa twarde cienkie gwoździe po przeciwnych stronach i jeżdżę tak już 3 lata. Siedzi mocno. A zdiagnozowanie tego dość długo trwało, w końcu jak zobaczyłem wytarcie na ciężarku to się połapałem.

: czw paź 13, 2005 15:26
autor: SamSprite
dzięki, czekajcie na dlasze pytania :D ;)