Strona 1 z 2
Co to jest?
: pt maja 29, 2009 09:01
autor: michal_elblag
Na wstępie chciałbym się z Wami przywitać i podkreślić że jestem zielony w temacie mechaniki auta
Zwracam się do Was z problemem kupiłem nie downo golfika 1.8GT i mam tam przewody , w których coś raczej powinno iść i gdzieś powinny być podłączone , lecz są zaślepione . Mam fotke mojego silniczka i prosiłbym co kumatych o powiedzenie od czego są te przewody i gdzie powinny być podłączone. Z góry dziękuje za pomoc . Pozdrawiam.
: pt maja 29, 2009 09:59
autor: TAZ
To na pierwszym zdjęciu zostaw w spokoju, ale drugie zdjęcie jest lipa. To co masz zaślepione powinno iść do sterowania regulatorem ciśnienia paliwa.
: pt maja 29, 2009 11:12
autor: michal_elblag
Odnośnie 1-ego zdjęcia mówisz że zostawić , ale do czego jest ten przewód .On idzie do środka auta i na końcu zaślepiony jest plastikiem czyli idzie do nikąd. A co do drugiego zdjęcia to mówisz że kiszka ? Ale nie mam jakiejś części do której to powinno być podłączone czy poprostu trzeba je gdzieś poprowadzić?? Aha co do drugiego zdjęcia to może się zgadzać bo na benzynce jak go odpalam to musze mu trzymać obroty bo inaczej gaśnie na gazie jest oki.
: pt maja 29, 2009 12:34
autor: Radek_ER19
Na tym pierwszym zdjęciu jest przewód podciśnienia od Servo......
[ Dodano: 29 Maj 2009 12:37 ]
A co do drugiego zdjecia to w zupełności zgadzam się z kolegą , który wcześniej Ci napisał -
: pt maja 29, 2009 13:15
autor: michal_elblag
A czy ktoś mógłby mi napisać gdzie i jak to podłaczyć ?? Od czego jest to servo ??
: pt maja 29, 2009 15:30
autor: esio10
michal_elblag pisze:A czy ktoś mógłby mi napisać gdzie i jak to podłaczyć ?? Od czego jest to servo ??
jesli nie masz golfika z klimatyzacja - to ten wolny przewodzik na tym trojniku nigdzie nie podepniesz . A jest on stosowany ( wykorzystany ) tylko w golfikach/ jettach do sterowania nawiewem , czyli w wersjach z klimatyzacja sterowanie przeslonami nawiewu ( czyli na nogi , szybe , na wnetrze ) odbywa sie ( steruje ) podcisnienie a nie jak to w wersjach bez klimy odbywa sie za pomoca stalowej linki . Chlopaki maja racje ze z serwa on idzie ten przewod ( wle ten gruby czarny ) ta zielona wtyczka jest do klimy , wiec jak jej nie masz to sie nie ma czym stresowac ze cos nie tak jest
odpowiedz dotyczy zdjecia nr 1
a servo jest od hamulcow - to jest ten beben czarny do ktorego jest podlaczony zbiorniczek z plynem hamulcowym , servo jest po to abys nie musial tak mocno naciskac na pedal hamulca aby one zadzialaly skutecznie
jest wlasnie wykorzystane podcisnienie
: pt maja 29, 2009 15:47
autor: michal_elblag
Ok dzięki śliczne za wyczerpująca odpowiedz co do zdjęcia nr1 . Teraz czekam co z tym regulatorem paliwka. Ale chyba nikt nie wie czy czegoś mi tam brakuje czy porostu trzeba to gdzieś podłączyć . A i jeszcze czy te servo lepiej podłączyć czy może być tak jak jest .Jeśli lepiej żeby było podłączone to gdzie to podłączyć ?
: pt maja 29, 2009 16:06
autor: Lipek81
michal_elblag, ale Ty serwo masz już podłączone - gdybyś miał odłączone na pewno byś to poczuł na pedale hamulca i byś o tym na bank wiedział, że coś jest nie tak - nawet jak nie znasz się na mechanice. Ten zielony króciec jest połączony z przewodem idacym do serwa - i jest on wykorzystywany do podłaczenia instalacji klimatyzacji - a ty jej nie masz, więc króciec nigdzie nie jest podłączony.
: pt maja 29, 2009 17:16
autor: michal_elblag
Chodzi Wam o to zielone ze zdjęcia 1 ?? Jeżeli tak to to jest taśma izolacyjna , a przewód który idzie zaraz obok nie jest nigdzie podłączony bo mam go pod deską rozdzielczą i jest zapchany kawałkiem plastiku jakby z kąś odłamany. Sorry że zadaje takie prostackie pytania ale naprawde jestem zielony to moje pierwsze autko a nie mam żadnego znajomego mechanika który zdiagnozował mi wszystko bez dania kasy
: pt maja 29, 2009 18:40
autor: Lipek81
A no to powinno być tak - ta zielona taśma izolacyjna - to tam oryginalnie powinna tam być taka zaślepka - taki kapturek zakładany na ten króciec. Natomiast jeżelki chodz o ten drugi wezyk - to powinno iść do licznika - tam z tyłu masz czujnik podciśniena (w liczniku) - na jego podstawie wskaźnik w liczniku oblicza spalanie (powinieneś mieć w liczniku zegarek elektroniczny z ikonkami dookoła, a na manetce od wycieraczek powinien być przycisk MFA i przęłącznik 1-2).
: pt maja 29, 2009 18:42
autor: esio10
michal_elblag pisze:Chodzi Wam o to zielone ze zdjęcia 1 ?? Jeżeli tak to to jest taśma izolacyjna , a przewód który idzie zaraz obok nie jest nigdzie podłączony bo mam go pod deską rozdzielczą i jest zapchany kawałkiem plastiku jakby z kąś odłamany. Sorry że zadaje takie prostackie pytania ale naprawde jestem zielony to moje pierwsze autko a nie mam żadnego znajomego mechanika który zdiagnozował mi wszystko bez dania kasy
tak o tym zielonym z foto nr 1 mimo ze masz to tasmo oklejone to i tak to jest podejscie do podcisnienia gdy sie ma klime
: pt maja 29, 2009 19:21
autor: michal_elblag
Lipek81 wszystko się już zgadza ze zdjęcia 1. Mam rzeczywiście w liczniku miejsce na ten wężyk. kłopot z tym że manetki chyba były wymienione bo nie mam nic oprócz wycieraczek i kierunków ,ale pal licho z tym
Dziękówa jeszcze raz wszystkim za rozwiązanie zdjęcia 1
Zostaje mi zdjęcie nr.2 i widze , że nikt chyba nie kuma co tam mam nagrzebane ,albo czego nie mam
: pt maja 29, 2009 21:07
autor: Lipek81
Ogólnie polecam Tobie zatkać te króćce, lub podłączyć to wszystko pod licnzik, tak, jak ma być - nieszczelnośc w układzie podciśnienia może być przyczyną np. gorszych hamulców, czy falowania obrotów silnika itp.
: pt maja 29, 2009 21:11
autor: michal_elblag
Kurde co to są te króćce. Falowanie obrotów mam i to grube ale tylko na benzynie