Strona 1 z 1

Linka ręcznego

: czw maja 28, 2009 09:52
autor: kuba_8686
witam

wymieniłem cylinderki szczęk z obydwu stron na tylnej osi.

Po wymianie zauważyłem ze hamulec ręczny jakby trochę osłabł i łapie moze o 2 ząbki wyżej jak dotychczas. Szczęki, z oględzin wyglądały na pożadne tj. była jeszcze duża warstwa okładzin. Linke ręcznego juz wczesniej przed wymianą podciągnąłem i juz nie wiele mogę sobie pozwolić.

Pytanie czy jest to wina juz "rozciągnietej" linki ??? czy coś jeszcze należało by zrobić.

pozdrawiam

: czw maja 28, 2009 09:58
autor: 89Bartezz
kuba_8686 pisze:czy coś jeszcze należało by zrobić.
]

Przy montażu bębnów robi się taki myk.

Masz tam klin w samoregulatorze hamulcy który powinien sam opadać i regulować odległość szczęk od bębnów. Lecz nie zawsze sobie on może poradzić z tym dlatego przy zakładaniu sam go obsuwasz lekko na dół i wkładasz bęben. Musisz tak go włożyć żeby jak najmniej luzu było. Wtedy szczęki są blisko bębnów i hamuje o wiele lepiej

Obrazek

: czw maja 28, 2009 10:10
autor: T.O.B.I.
szczęki muszą się ułożyć i samo regulator musi zadziałać, odpowietrz dobrze układ z tyłu

: czw maja 28, 2009 10:18
autor: bradley
89Bartezz, wszystko pieknie i ladnie tylko kiedy chcesz nasadzic oslone bebna na szczeki to musisz dzwignie samoregulatora wybic do gory... A sama linke recznego do montazu linki tez wypadaloby popuscic ile sie da pod dzwignia recznego bo to tez ulatwia zdjecie/zalozenia oslony bebna jak i samej linki na uchwyt.
Jesli sprezyna mechanizmu samoczynnej regulacji szczek jest mocna to po kilka zwyklych hamowaniach powinno sie ulozyc w bebnie. Podciagasz reczny kolo dzwigni na srubeczkach i powinno byc wszystko ok.
Btw. jak poskladales ten mechanizm? Bo niedawno przerabialem temat szczek i pytalem sie wlasnie o element zaznaczony na czerwono - dzwignie samoregulatora. I powinna byc zamontowana tym wypustem do Ciebie, nie w strone samochodu. Jesli bylaby w strone samochodu to jest mozliwosc, ze wypust wejdzie w otwor szczek i zaklinuje sie - tracisz samoregulacje.

: czw maja 28, 2009 10:27
autor: 89Bartezz
bradley pisze:wszystko pieknie i ladnie tylko kiedy chcesz nasadzic oslone bebna na szczeki to musisz dzwignie samoregulatora wybic do gory
ja ten myk z klinem robię nawet jak mam lekki rant, Wchodzi bęben ciasno, kilka razy depniesz hamulec i robi się lekko luźny i jest idealnie, wiadomo ze linki ręcznego trzeba popuszczać przy demontarzu więc o tym nie wspominałem.


Co do klina to tym wystającym cypelkiem musi być skierowany w stronę samochodu tak jak jest na zdjęciu. Gdy włożysz go odwrotnie, powiesi się zaraz na tej blaszce od szczęki, albo zaklinował pomiędzy nim i nie będzie szedł w dół. Tak jak jest na zdjęciu jest dobrze. Klin schodzi aż już szczęk braknie i powiesi się tym cypelkiem na ten poprzecznej blaszce i nie wyskoczy dalej

: czw maja 28, 2009 10:29
autor: kuba_8686
tą dzwignie mam skierowaną ku dołowi, chociaz z jednej strony ta spręzyna jest dość mocno rozciąganieta w porównaniu do strony przeciwnej.

hmm, chyba czeka mnie ponowna rozbiórka bebnów.
czy te sprezyny od samoregulatrów da sie kupić na sztuki?

: czw maja 28, 2009 10:31
autor: 89Bartezz
kuba_8686 pisze:czy te sprezyny od samoregulatrów da sie kupić na sztuki?
kolega ostatnio chciał tylko je kupić to w sklepie tylko całe zestawy były

: czw maja 28, 2009 10:53
autor: bradley
89Bartezz pisze:Co do klina to tym wystającym cypelkiem musi być skierowany w stronę samochodu tak jak jest na zdjęciu.
A masz racje. Mysle o czym innym i mowie o czyms innym. Ta szczeka na zdjeciu jest od strony pasazera, wiec zaklajac ja wypust bedzie skierowany do samochodu. Generalnie zasada jest taka zeby wypust nie patrzyl sie na szczeki ;)

: pt maja 29, 2009 07:13
autor: 89Bartezz
Generalnie zasada jest taka zeby wypust nie patrzyl sie na szczeki ;)
Otóż to. Odwrotnie też idzie założyć, bo próbowałem ale wtedy o samoregulatorze możemy pomarzyć