Strona 1 z 3

Dalej problem tkwi w silniku ? czy problem twki we mnie ?

: śr maja 27, 2009 23:30
autor: jawirax
Jako ze od 3 miesięcy borykam się z brakiem mocy i prędkością max i nie mogę ustalić przyczyny, powymieniałem wszystko kasy poszło multum m wiec postanowiłem zabrać się do sprawy od innej strony - od siebie. Moze ja po prostu źle rozpładzam auto , mało ciagne ?
Dlatego proszę napiszcie mi posiadacze :

- AAM
- 1.8
- 55.KW

Ile wasze auta pójdą maksymalnie (chce znać max ale dokładny- czyli rozpędzenie szybkie , oraz rozpędzenie (rozbujanie długie) SZCZEGÓŁOWO

Także o prędkości jakie rozwijacie na poszczególnych biegach tak aby na każdym biegu osiągać max , nie piłując auta.I ile powinno się rozpędzać auto na każdym biegu , aby auto jeździło dynamicznie.

: czw maja 28, 2009 06:57
autor: sylwekzyla
A miałeś porównanie do innego golfa z tym samym silnikiem, jeżdziłeś innym golfem zeby mieć porównanie?
Jeżeli chodzi o prędkości max na poszczególnych biegach w moim aucie
1- 50 k/h
2- 95 k/h
3- 145 k/h
4- 180 k/h
5- juz nie było sensu wrzucać bo przy tej prędkości na tym biegu w ogóle nie ciągnie (w końcu to tylko 75KM)
Przeciągałeś tak auto na poszczególnych biegach, od czasu do czasu warto to zrobić.
Jeżeli chodzi o szybkie wyprzedanie to jeżeli jade np 90-100 k/h to więc redukcja na trójke i gaz w podłoge, wtedy nie mam strachu że mi zabraknie mocy bo ciągnie jak głupi. Z czwórki wyprzedzanie przy tej prędkości trwało by o wiele dłużej.
Aha i nie mam założonego gazu tylko na PB jeżdze

: czw maja 28, 2009 11:28
autor: jawirax
No to jednak z moim autem jest coś nie tak :( na 2 biegu góra 70 i już buczy jak by mial sie silnik wybuchnąć , na 3 biegu u mnie maks 90 i tez buczy jak by jechał na powietrze , byl napędzany powietrzem a nie paliwem takie jest moje odczucie , 4 bieg 120,wbijam 5 bieg rozpędzam powoli do 150 KM i to już koniec , ja pierdziele mam już dość tego muła , ewidentnie jest coś nie tak. :kupa: :kupa: :kupa: :kupa: :kupa: :kupa: :kupa: :kupa:

: czw maja 28, 2009 11:43
autor: rafał1988
może rozrząd masz przestawiony i sie muli

: czw maja 28, 2009 12:42
autor: karol27
Może przytkany wydech?

: czw maja 28, 2009 13:05
autor: jawirax
Wszystko jest OK z rozrządem , katalizator oraz tłumiki drożne i sprawne.

Moj problem jest opisany również tutaj: bardziej szczegółowo od strony technicznej.http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242251


Wymieniłem do tej pory:

Przewody zapłonowe
Świece zapłonowe
Kopułkę
Palec
Flirt powietrza
Filtr paliwa
olej
filtr oleju
Czujnik temp. silnika niebieski
Cewkę wraz z modułem zapłonowym
Sczytywałem z kompa błędy ( wszystko OK)
Sonda lambda działa prawidłowo
Ruszałem podstawą gumową ( nie ma różnicy)
Sprzęgło nowe firmy LUK
Nowa linka sprzęgła , bo star się zacinała z samo regulatorem.
Hamulce OK , nowe klocki, tarcze,szczeki
Rozrząd oraz zapłon jest ustawiony idealnie , czyli dalej stoję w miejscu
Układ spalinowy sprawdzony , szczelny i drożny , katalizator sprawny i drozny

Byłem tez u mechanika i niby miałem zapłon przestawiony om parę stopnie , wyjechałem od niego kasę wziął i dalej to samo.Czasem po zmianie biegu czuje jak by zadławienie a potem dopiero wchodzą obroty, tak jak by miał ubytek obrotów lub się zakrztusił, ale to jest czasami, najgorsze to mulenie i brak mocy.Miesiąc temu wymieniałem filtr paliwa , ze starego zamiast benzyny czystej leciała czarna maź , obecnie zastanawiam się czy przypadkiem nie przytkało pompy paliwa , jeżeli filtr był zajechany to może pompa tez , sam już nie wiem.

Gdzie mam szukać dalej przyczyny ? zakopałem się już w tych wymianach i wszystko wymieniam i nic to nie daje, jest tu na forum ktoś kto może mi dobrze doradzić ?

: czw maja 28, 2009 15:08
autor: sylwekzyla
Resetowałeś kompa?

: czw maja 28, 2009 15:37
autor: jawirax
TAK, AKUMULATOREM I KOMPUTEREM :grrr: idalej wielki gów... , brak słów , chyba pojade gdzieś do lasu y wyku.... w drzewo porządnie i go zezłomuje albo to co z niego zostanie sprzedam na części.Mialem forda Escorta 1991 rok, 1,4, każdy mówił ze FORD gów... wart , a on mi chodził idealnie i nic przy nim nie robiłem , pozbyłem się go i kupiłem se GOLFA i teraz żałuje.

: czw maja 28, 2009 15:39
autor: Paweł Marek
poprzednio nie sprawdzałeś rozrządu. Sprawdzałeś to sam czy komuś wierzysz?

: czw maja 28, 2009 15:44
autor: jawirax
Paweł Marek pisze:poprzednio nie sprawdzałeś rozrządu. Sprawdzałeś to sam czy komuś wierzysz?
Rozrząd sprawdzałem sam osobiście , znaki zgrane od strony walka rozrządu idealnie ze znakami na kole zamachowym od strony skrzyni biegów - są ustawione idealnie

: czw maja 28, 2009 15:56
autor: PAPAYOS
Ja odpowiem ci na pytanie pytaniem...
Czego oczekujesz od 75 konnej bryki?
Przecież demon prędkości i przyspieszenia to to nie jest i na pewno nigdy nie będzie...
Może masz za duże oczekiwania co do pojemności 1,8 może wydaje ci się że 1,8 to dużo, ale na to się nie patrzy tylko na moc, a ta to tylko 75... i wracasz do punktu wyjścia...

A tak na marginesie to gdzie rozpędzisz się do 150 km/h jak wszędzie stoją fotoradary...
A jak chcesz szybko pojeździć to poszukaj auta z silnikiem VR6, z zamontowaną turbosprężarką.

Pozdrawiam
PAPAYOS

: czw maja 28, 2009 16:04
autor: jawirax
Ja odpowiem ci na pytanie pytaniem...
Czego oczekujesz od 75 konnej bryki?
Przecież demon prędkości i przyspieszenia to to nie jest i na pewno nigdy nie będzie...
Może masz za duże oczekiwania co do pojemności 1,8 może wydaje ci się że 1,8 to dużo, ale na to się nie patrzy tylko na moc, a ta to tylko 75... i wracasz do punktu wyjścia...

A tak na marginesie to gdzie rozpędzisz się do 150 km/h jak wszędzie stoją fotoradary...
A jak chcesz szybko pojeździć to poszukaj auta z silnikiem VR6, z zamontowaną turbosprężarką.

Pozdrawiam
PAPAYOS



A miałeś porównanie do innego golfa z tym samym silnikiem, jeżdziłeś innym golfem zeby mieć porównanie?
Jeżeli chodzi o prędkości max na poszczególnych biegach w moim aucie
1- 50 k/h
2- 95 k/h
3- 145 k/h
4- 180 k/h
5- juz nie było sensu wrzucać bo przy tej prędkości na tym biegu w ogóle nie ciągnie (w końcu to tylko 75KM)
Przeciągałeś tak auto na poszczególnych biegach, od czasu do czasu warto to zrobić.
Jeżeli chodzi o szybkie wyprzedanie to jeżeli jade np 90-100 k/h to więc redukcja na trójke i gaz w podłoge, wtedy nie mam strachu że mi zabraknie mocy bo ciągnie jak głupi. Z czwórki wyprzedzanie przy tej prędkości trwało by o wiele dłużej.
Aha i nie mam założonego gazu tylko na PB jeżdze
To są wypowiedzi ludzi którzy mają ten sam silnik i na dodatek na gazie im tak auto chodzi

Jeżeli chodzi o szybkie wyprzedanie to jeżeli jade np 90-100 k/h to więc redukcja na trójke i gaz w podłoge, wtedy nie mam strachu że mi zabraknie mocy bo ciągnie jak głupi
Jezeli ja bym tak u siebie zrobił wtedy silnik chyba by wyskoczył i trafił go szlak, to ze silnik ma 75 koni nie znaczy ze ma być zamulony i mieć takie osiągi , WIEM 75 km TO NIE BURZA ALE SWÓJ CIĄG MUSI MIEĆ , wiem bo miałem opla cadeta ,16 75KM + 150 to na 4 szedl jak burza , potem 5 bieg 190.

Moje osiągi auta

1- 30 k/h
2- 60 k/h
3- 90 k/h
4- 120 k/h
5- długo minutowe rozpędzanie auto do 150 KM ,kazdy bieg rozpedzam do maksa i jets tylko buczenie i więcej ni hu hu wiec z całym szacunkiem , ale nie wmówisz mi ze tak ma to auto chodzić , maluchy lepiej się bujają.

: czw maja 28, 2009 16:13
autor: Paweł Marek
jawirax, rozumiem cię że problem jest gnębiący. Co prawda przytoczone prędkości są zapewne z 90 konnego ABS, ale twoje są za niskie.
Co można zrobić mim zdaniem:
1. spróbować jechać do innego mechanika - akurat może mu się coś nasunie, rozrząd masz ok, ale może zapłon nadal jest źle ustawiony
2. porządnie przyjrzeć się pracy sondy, nie zadowolić się opinią mechanika że pracuje, bo ma pracować dobrze. Przydałyby się więc wykresy jej pracy z oscyloskopu, albo zaopatrzenie się we wskaźnik AFR (lnijka diodowa obrazująca jej pracę)
podejrzewam że masz za ubogą mieszankę. Może jeszcze sprawdź klapkę pod filtrem powietrza czy nie jest zablokowana w pozycji "na ciepłe"

: czw maja 28, 2009 16:27
autor: jawirax
Paweł Marek pisze:jawirax, rozumiem cię że problem jest gnębiący. Co prawda przytoczone prędkości są zapewne z 90 konnego ABS, ale twoje są za niskie.
Co można zrobić mim zdaniem:
1. spróbować jechać do innego mechanika - akurat może mu się coś nasunie, rozrząd masz ok, ale może zapłon nadal jest źle ustawiony
2. porządnie przyjrzeć się pracy sondy, nie zadowolić się opinią mechanika że pracuje, bo ma pracować dobrze. Przydałyby się więc wykresy jej pracy z oscyloskopu, albo zaopatrzenie się we wskaźnik AFR (lnijka diodowa obrazująca jej pracę)
podejrzewam że masz za ubogą mieszankę. Może jeszcze sprawdź klapkę pod filtrem powietrza czy nie jest zablokowana w pozycji "na ciepłe"
To co napisałeś wszystko już zostało sprawdzone przez mechanika , elektromechanika i elektryka i wszystko działa dobrze , oparte to jest na sprawdzeniu u kilku mechaników ,klapka chodzi, sprawdzane wielokrotnie. Problem jest trwa już długo , może leży on po stronie tam gdzie jak się w ogóle tego nie spodziewam.