Strona 1 z 1

Nie pali na wszystkie cylindry

: śr maja 27, 2009 17:57
autor: buzdo
Witam
Mam pewien problem ze swoim golfem.
Na biegu jałowym i nie naciskając pedała gazu, silnik nie chodzi na wszystkie cylindry.

Chodzi ok tylko jeżeli dodam gazu lub przyśpieszę maksymalnie zapłon.
Te same objawy na benzynie jak i gazie.

Silnik 1.4 ABD
Co może byc nie tak?

Pozdrawiam

: śr maja 27, 2009 18:57
autor: kelebrion
sprawdz przewody, swiece i kopułke

: śr maja 27, 2009 20:22
autor: Engelbert
U mnie mam chyba tę samą przypadłość - jak jest zimny (na ssaniu), to pracuje równo i wszystko jest OK.
Jak się rozgrzeje do ok. 70-80 stopni i obroty spadną poniżej 1000 obr/min na biegu jałowym, to zaczyna trochę wibrować właśnie jakby nie palił na wszystkie cylindry.
Jak dodam gazu to wszystko znów OK.
Zmieniałem świece, kopułkę, kable i palec jakieś 1,5 miesiąca temu na NGK i Beru.

: czw maja 28, 2009 09:21
autor: T.O.B.I.
sprawdź rozrząd i zapłon ustaw na lampie, jak dalej będzie nie tak to tak jak kolega pisze przewody, świece, kopułkę i palec, jak to nie to, no to już trzeba sprawdzić ciśnienie w cylindrach, może być tak że zawory lub gniazda zaworów już są nieszczelne

: czw maja 28, 2009 12:30
autor: buzdo
A jak sprawdzic rozrząd czy jest ok na podwórku?
Czy da jakoś bez mechanika?

Pozdrawiam

: czw maja 28, 2009 13:13
autor: T.O.B.I.
tu masz wszystyko http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... rozrz%B1du

: czw maja 28, 2009 13:36
autor: TAZ
Ja to bym zaczął od tanich rzeczy. Miałem kiedyś ten sam problem w golfie, co prawda nie ten silnik ale pokory mnie to nauczyło. Najpierw sprawdź, na który gar nie dopala. Wystarczy w rękawicach gumowych przez kombinerki na pracującym silniku zdejmować kable zapłonowe ze świec. Jak już ustalisz, który to cylinder to potem wykręć wszystkie świece i sprawdź sprężanie na wszystkich cylindrach. Jak na tym jednym będzie mniejsze jak na pozostałych to chyba będzie trzeba zdjąć głowicę w celu ustalenia przyczyny. Tu może być ich kilka: Wałek rozrządu podtarty, gniazda zaworowe przypalone, zawór krzywy. Jeżeli uznasz, że głowica jest dobra to trzeba wyjąć tłok z tego cylindra, przeszlifować cylinder papierem 220 na sucho i dać nowe pierścienie tylko. Oczywiście trzeba po szlifowaniu papierem umyć blok z opiłków. Jeżeli jednak ciśnienie sprężania będzie wszędzie podobne to odkręć kolektor ssący, kup nową uszczelkę, poskładaj to na cieniutkiej warstwie silikonu i powinno pomóc. U mnie akurat nowa dobrze złożona uszczelka pomogła. Auto na wolnych obrotach dostawało na jeden gar za dużo tlenu i mieszanka w tym cylindrze była za uboga.

: czw maja 28, 2009 17:10
autor: buzdo
Witam
Dziękuje za odpowiedź.
Powodem były kable zapłonowe. I prawdopodobnie olej w aparacie zapłonowym

Jest jeszcze jeden wielki problem.
Na gazie można normalnie jeździc, ale zaś na benzynie przy hamowaniu na biegu silnik gaśnie, dzieje się też że na wstecznym nie ma mocy. Na gazie działa all ok.

Nie jestem pewny ale to zaczęło to się dziac po wymianie sprzęgła.
Co to może byc.

Dziękuje za pomoc i Pozdrawiam