Strona 1 z 1

Gorące powietrze dmuchające przez nawiew (climatronic)

: śr maja 27, 2009 11:13
autor: brz
Jakiś czas temu zauważyłem, że po odpaleniu auta po kilku minutach z nawiewu zaczyna mi się wydobywać ciepłe powietrze. Staje się ono coraz cieplejsze w miarę rozgrzewania się silnika. Przy temperaturze 90°C powietrze jest tak gorące, jak prawie najwyższa temperatura ustawiona na climatroniku (zaznaczam, że wyświetlacz cały czas pokazuje OFF).

Jeśli włączę klimę i ustawię ją na niską temperaturę problem znika - po chwili mogę znowu wyłączyć klimę i gorące powietrze już nie gotuje mi kabiny. Po kilku kolejnych odpaleniach auta problem też się chyba nie pojawia - dopiero na drugi dzień, jak auto postoi przez noc.

Czy ktoś miał podobny problem?

: śr maja 27, 2009 12:36
autor: Zico63b
Czy wyświetlacz Climatronica miga kilka chwil po włączeniu zapłonu? Climatronic potrafi się bowiem sam zdiagnozować, nie tylko komputerem w serwisie. Poszukaj więc opisów jak odczytać błędy - bo będą - i wówczas można coś poradzić.

: czw maja 28, 2009 09:31
autor: brz
Autodiagnostyka klimy wywaliła:
4FA 00
Z tego co widzę, chodzi o klapkę obiegu zamkniętego (chociaż nie wiem o co chodzi z tym "00"). Czy przez to gorące powietrze może mi wlatywać do kabiny? Jak przy włączonej klimie naciskam przycisk obiegu zamkniętego to słyszę wyraźnie, że silnik pracuje (chociaż w zimie tego nie testowałem więc nie wiem jak to jest ze zmianą w szybkości odparowywania szyb - ogólnie włączenie klimy powoduje, że para z szyb znika).

Co teraz z tym zrobić? Rozebrać schowek i zobaczyć czy tryby są całe albo dogrzebać się pod filtr kabinowy i rozruszać klapkę? Czy to rozwiąże mój problem z gorącym powietrzem?

: czw maja 28, 2009 11:12
autor: Jazz_Blue
brz pisze:Co teraz z tym zrobić? Rozebrać schowek i zobaczyć czy tryby są całe albo dogrzebać się pod filtr kabinowy i rozruszać klapkę? Czy to rozwiąże mój problem z gorącym powietrzem?
Można to łatwo sprawdzić na "słuch". Włącz nawiew na 3-4 prędkość np na Econie i ustaw kierunek nawiewu na przód, nie na nogi ani na szybe i daj obieg zamknięty, powinieneś słyszeć, że klapki się ruszają i bierze teraz powietrze z pod schowka od strony pasażera, będzie słychać tam odgłos zasysanego powietrza, jak zmienisz na obieg świeżego pow. to będzie słychać jak się zmienia obieg i już z pod schowka nie będzie brać tylko tak jakby w okolicach środka kokpitu. Miałem problemy z tym silniczkiem i trochę przy tym dłubałem, więc jakby mi się zaciął to po głosie już słysze na którym obiegu się zwiesił :bajer:

Ściągając filt przeciwpyłkowy też możesz sprawdzić, przełączając obiegi, tylko na siłe rękami nic nie próbuj rozruszać, bo możesz przekręcić i urwać zębatke lub plastikowe cięgna.

: pt maja 29, 2009 15:46
autor: brz
Wydaje mi się, że zasysa na oba sposoby jednocześnie.

Jeszcze jeden błąd (przy pierwszej diagnostyce nie przewinąłem listy). Błąd 332, czyli czujnik temperatury parownika. Tego błędu nie da się skasować.

Może to przez ten czujnik? Nie znam się na tym zupełnie, ale jakoś sobie wymyśliłem, że czujnik głupieje i automatycznie ustawia (?) wysoką temperaturę na parowniku, a wystarczy włączyć zimny nawiew, żeby ustawił odpowiednią. Jest w tym jakikolwiek sens?

Dziś sprawdziłem koszt czujnika w ASO (okazało się, że do Skody Fabii wchodzi czujnik o dokładnie takim samym numerze, a o 25 złotych tańszy - czy będzie pasował plug'n'play?).

: pt maja 29, 2009 17:29
autor: tom17
brz pisze:Jeszcze jeden błąd (przy pierwszej diagnostyce nie przewinąłem listy). Błąd 332, czyli czujnik temperatury parownika. Tego błędu nie da się skasować.
czujnik jest po to żeby nie dopuścić do oblodzenia parownika. podaje sygnał do komputera który wyłącza sprężarkę klimy

brz pisze:Dziś sprawdziłem koszt czujnika w ASO (okazało się, że do Skody Fabii wchodzi czujnik o dokładnie takim samym numerze, a o 25 złotych tańszy - czy będzie pasował plug'n'play?).
jeżeli numer taki sam to musi pasować