Strona 1 z 1

MK4 "gubi" przyspieszenie, turbina? czy cośinnego

: śr maja 27, 2009 10:39
autor: bojkot79
Witam
mam problem z moim MK4
1,9 TDI 100KM

robiłem nim trasę jakieś dwa miesiące temu. Na utostradzie przy prędkości ok 130 km/hzachowywał się poprawnie. Gdy przyspieszyłem to zanim doszedł do 150 km/h poczułem jakby mi ktoś wcisnął sprzęgło. Pomimo iż naciskałem na pedał gazu to nie chciał się rozpędzić i zaczął zwalniać (obroty nie zwiększały się). Stał się mułowaty - do tego stopnią, że musiałem redukować biegi, żeby nie tracić prędkości przy podjeżdżaniu pod górkę. Tak było przez około 250 km - raz lepiej raz gorzej. Na niższych biegach miał jeszcze jako takie przyspieszenie ale to nie było to co wcześniej.
Po poworcie wymieniłem filtr paliwa i myłśłaem, że wszystko wóciło do normy.
:dol:
Wczoraj wóciłem z dłuższej trasy.
zrobiłem nim 2 * 600 km.
Już po pierwszych 80 poczułem to samo "odłączenie mocy" co poprzednio. No doszedłem do 3000 obr. Po kolejnych 300 km przyspieszenie powoli wóciło, ale tylko na jakieś 50-60 km, potem znowu zniknęło.
To samo było w popwotnym odcinku, na początku miąłem odejście a potem pomimo ciśnięcia na pedął gazu (na 5-tym biegu) obroty nie przekraczały 2400-2500.
Pod koniec przyspieszenie wóciło.
Czy to turbina? czy moze coś innego?


Czy ktoś ma jakieś pomysło co to może być i jak ew. można sprawdzić samemu co się dzieje? Będę wdzięczny za wszelkie inf i pomysły.
:helm:

: śr maja 27, 2009 10:44
autor: RA_FEEL_IT!
1,9 TDI 100KM
była taka seria? bliżej będzie 90KM :chytry:
bojkot79 pisze:Czy to turbina? czy moze coś innego?
zawór N75 lub zapieczone kierownice turbiny - przeładowanie etc.
Najlepszym rozwiązaniem będzie podłączenie vag'a będziesz dokładnie wiedział o co chodzi :wink:
- jeśli nie to po prostu zrób logi, na pewno ktoś pomoże Ci w ich odczycie :wink:

Podobne tamty:
Na początek - czym jest notlauf:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=849144
I tematy związane z twoim problemem:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=86075
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=46026

: śr maja 27, 2009 10:51
autor: bojkot79
SATA pisze:Cytat:
1,9 TDI 100KM

była taka seria? bliżej będzie 90KM
była :):):)
też myślałem, że to pomyłka w papierach, ale jak pogrzebałem trochę to się okazało, że były takie silniki

już się zabieram za lekturę wskazanych tematów

[ Dodano: 27 Maj 2009 15:13 ]
skcozyłem do znajomego elektryka i podpiąłem się pod kompa
nr błędu 17965
"ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY/"

potem zajrzałem pod maskę... i nic

ale kusiło kusiło... odkręciłem pokrywę i.... zawór mokry i jeden z przewodów wygląda na przetarty

ciekawe czy to to.... przewód jóż kupiłem

sobota w garażu :).... :bajer: tylko browar trzeba kupić :grin:

jak myśłisz SATA jakie prawd... że to rozwiąże problem ?

[ Dodano: 27 Maj 2009 15:14 ]
kuźwa ale ort. narobiłem !!!! :crazy:
wybaczcie :blush:

: śr maja 27, 2009 20:48
autor: cysiek89
kolega tez miał taki sam problem i okazało sie ze był to kabel od podcisnienia dochodzacy do turbiny

: śr maja 27, 2009 21:34
autor: bojkot79
czyli jest nadzieja, że uniknę wielkich kosztów :goof:

pytanie brzmi - czy w racie czego dam radę sam oczyścić turbinę?

ktoś to robił samemu
potrzebuję intrukcji jak dla laika :helm:

: śr maja 27, 2009 21:52
autor: PinkFloyd
bojkot79 pisze:czyli jest nadzieja, że uniknę wielkich kosztów :goof:

pytanie brzmi - czy w racie czego dam radę sam oczyścić turbinę?

ktoś to robił samemu
potrzebuję intrukcji jak dla laika :helm:
Najpierw zrób logi dynamiczne vagiem grupy 011 z podpietym i ściagnietym wezykiem z gruszki turbiny- i bedzie wiadomo na 100% czy to wina turbiny czy sterowania. A jakby przewód miał dziurkę to by było niedoładowanie. Jak jest przeładowanie to zapieczone kierownice lub uszkodzony zawór N75, a jak niedoładowanie to dziurawy wężyk, uszkodzony N75, uszkodzona gruszka turbiny, zapieczone kierownice, niesprawna pompa vacum. Ale to wyjdzie na logach. A tu masz jak zabrać się do turbawki http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=11