Strona 1 z 1

nie ma ciśnienia oleju-co wymieniać?

: wt maja 26, 2009 11:54
autor: wladek78
witam

pali mi sie kontrolaka oleju na ciepły,m silniku

zmierzyłem ciśnienie i rzeczywiście za niskie

teraz pytanie-co wymieniać?-pompe oleju i panewki od razu

i drugie pytanie?-jak montowana jest pompa oleju w silniku 1.4 16v-trzeba rozpinać rozrząd?

pozdrawiam i prosze o pomoc

: wt maja 26, 2009 15:38
autor: pszczyna
Jak widać trzeba demontować rozrząd
Obrazek Obrazek

: wt maja 26, 2009 16:09
autor: norek111
sprawdzić stan wału gł. jeśli ok to wymiana tylko panewek i głowica do remontu

: śr maja 27, 2009 09:47
autor: wladek78
a co remontować w głowicy?

: śr maja 27, 2009 09:51
autor: Fahoo
wladek78 pisze:a co remontować w głowicy?
gnizada z dotarciem zaworów i uszczelniacze zaworowe to podstawa.Przy niskim ciśnieniu mogło dojsc do uszkodzenia krzywek dobrze sprawdz czy nie ma na nich rys i przytarć.Sprawdx tex luz na podporach wałka.

[ Dodano: 27 Maj 2009 09:52 ]
jeśli rozrzad zmieniany niedawno to wystarczy dać tylko nowy pasek a rolki zostawić.

: śr maja 27, 2009 20:41
autor: roman58
Sprawdź panewki główne bo na nich najwięcej gubi ciśnienie oleju,ale panewki na dłuższą metę nie pomogą tylko szlif wału.

: czw maja 28, 2009 11:19
autor: Fahoo
roman58, Jesli nie doszło do znacznej owalizacji lub starcia czopów na wale to da rade zmienić same panewki i na jakieś 50tyś spokój.
Zreszta trzeba zmierzyć mikrometrem.
Jesli szlif to i dobór nadwymiarowych panewek i gra gitara-zakład szlifujący przeważnie dobiera nadwymiarowe panewki zostaje tylko poskładanie do kupy.
Jeśli okazało by się ,że szlif nadwyręzy wał to tylko wymiana.

: czw maja 28, 2009 12:17
autor: wladek78
właśnie odnosnie panewek mam pytanie inne

mechanik mi powiedział ze juz sie szlifu nie robi to jak to jest?

a drugie pytanie- to pompa daje cisnienie czy panewki?

: czw maja 28, 2009 13:36
autor: Fahoo
zmień mechanika...napisałem ci wyżej ,że gdy szlif jest nie możliwy ,bo czasami trzeba zdjąc dużo materiału z czopu żeby przywrocic pierwotny stan-gładkość i kształt-wtedy się wymienia cały element
ad2.
To pompa daje ciśnienie oleju :grin:
Panewka to tzw łożysko ślizgowe.
Nie ma wnim kulek wałków ani smaru.
Konstrukcyjnie smarowanie rozwiązane jest przez umieszczenie kanału olejowego w postaci nacięcia wzdłużnego z otworem.
To nacięcie pokrywa się z kanałem olejowym czy to w łożu bloku czy głowicy i dostarcza olej na panewke .Pod ciśnieniem w tym kanale przepływa olej i w ten sposób jest rozprowadzany po całym silniku.Gdy panewki sa słabe lub gdy czop na wałku jest wyrobiony powstaje luz między panewką a czopem i olej zamiast płynąć w wycięciu wycieka na zewnatrz zmniejszając ciśnienie oleju w całym układzie.Przez to olej nie dopływa w najdalsze rejony silnika szczegulnie głowicy.Pasowanie panewka-czop jest bardzo precyzyjne...nie za luźno bo bedzie stukać to juz extremum :jezor: i nie za ciasno bo sie zatrze i obróci.

: czw maja 28, 2009 20:09
autor: roman58
Szlif na wale jest co 0,25mm jeżeli jet ubytku 0,15 to kwalikuje się do szlifu a nowe panewki to jest tak jakby starej babce co nie może chodzić założył nowe buty.Nowe panewki założyć i sprzedać.Jest takie przysłowie zrobisz tanio,zrobisz drogo.
Tutaj trzeba podjąć mądrą decyzję żeby nie utopić nie potrzebnie pieniędzy.Pozdrawiam.