Strona 1 z 1
nie ma ciśnienia oleju-co wymieniać?
: wt maja 26, 2009 11:54
autor: wladek78
witam
pali mi sie kontrolaka oleju na ciepły,m silniku
zmierzyłem ciśnienie i rzeczywiście za niskie
teraz pytanie-co wymieniać?-pompe oleju i panewki od razu
i drugie pytanie?-jak montowana jest pompa oleju w silniku 1.4 16v-trzeba rozpinać rozrząd?
pozdrawiam i prosze o pomoc
: wt maja 26, 2009 15:38
autor: pszczyna
Jak widać trzeba demontować rozrząd
: wt maja 26, 2009 16:09
autor: norek111
sprawdzić stan wału gł. jeśli ok to wymiana tylko panewek i głowica do remontu
: śr maja 27, 2009 09:47
autor: wladek78
a co remontować w głowicy?
: śr maja 27, 2009 09:51
autor: Fahoo
wladek78 pisze:a co remontować w głowicy?
gnizada z dotarciem zaworów i uszczelniacze zaworowe to podstawa.Przy niskim ciśnieniu mogło dojsc do uszkodzenia krzywek dobrze sprawdz czy nie ma na nich rys i przytarć.Sprawdx tex luz na podporach wałka.
[ Dodano: 27 Maj 2009 09:52 ]
jeśli rozrzad zmieniany niedawno to wystarczy dać tylko nowy pasek a rolki zostawić.
: śr maja 27, 2009 20:41
autor: roman58
Sprawdź panewki główne bo na nich najwięcej gubi ciśnienie oleju,ale panewki na dłuższą metę nie pomogą tylko szlif wału.
: czw maja 28, 2009 11:19
autor: Fahoo
roman58, Jesli nie doszło do znacznej owalizacji lub starcia czopów na wale to da rade zmienić same panewki i na jakieś 50tyś spokój.
Zreszta trzeba zmierzyć mikrometrem.
Jesli szlif to i dobór nadwymiarowych panewek i gra gitara-zakład szlifujący przeważnie dobiera nadwymiarowe panewki zostaje tylko poskładanie do kupy.
Jeśli okazało by się ,że szlif nadwyręzy wał to tylko wymiana.
: czw maja 28, 2009 12:17
autor: wladek78
właśnie odnosnie panewek mam pytanie inne
mechanik mi powiedział ze juz sie szlifu nie robi to jak to jest?
a drugie pytanie- to pompa daje cisnienie czy panewki?
: czw maja 28, 2009 13:36
autor: Fahoo
zmień mechanika...napisałem ci wyżej ,że gdy szlif jest nie możliwy ,bo czasami trzeba zdjąc dużo materiału z czopu żeby przywrocic pierwotny stan-gładkość i kształt-wtedy się wymienia cały element
ad2.
To pompa daje ciśnienie oleju
Panewka to tzw łożysko ślizgowe.
Nie ma wnim kulek wałków ani smaru.
Konstrukcyjnie smarowanie rozwiązane jest przez umieszczenie kanału olejowego w postaci nacięcia wzdłużnego z otworem.
To nacięcie pokrywa się z kanałem olejowym czy to w łożu bloku czy głowicy i dostarcza olej na panewke .Pod ciśnieniem w tym kanale przepływa olej i w ten sposób jest rozprowadzany po całym silniku.Gdy panewki sa słabe lub gdy czop na wałku jest wyrobiony powstaje luz między panewką a czopem i olej zamiast płynąć w wycięciu wycieka na zewnatrz zmniejszając ciśnienie oleju w całym układzie.Przez to olej nie dopływa w najdalsze rejony silnika szczegulnie głowicy.Pasowanie panewka-czop jest bardzo precyzyjne...nie za luźno bo bedzie stukać to juz extremum
i nie za ciasno bo sie zatrze i obróci.
: czw maja 28, 2009 20:09
autor: roman58
Szlif na wale jest co 0,25mm jeżeli jet ubytku 0,15 to kwalikuje się do szlifu a nowe panewki to jest tak jakby starej babce co nie może chodzić założył nowe buty.Nowe panewki założyć i sprzedać.Jest takie przysłowie zrobisz tanio,zrobisz drogo.
Tutaj trzeba podjąć mądrą decyzję żeby nie utopić nie potrzebnie pieniędzy.Pozdrawiam.