Strona 1 z 1

Wymiana płynu chłodzącego

: pn paź 10, 2005 06:42
autor: Mariusz D.
Witam wszystkich.

Mam pytanie jaka jest chłodnica w mk II z 1986 roku w dieslu aluminiowa czy jakaś inna (np. stalowa). Ile do niego wchodzi litrów płynu chłodzącego? I czy może być borygo? A może znacie coś lepszego a w podobnej cenie. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam.

: pn paź 10, 2005 14:31
autor: Alatus
Zwykla aluminiowa chłodnica oczywiście odpowiednia wielkościa do tego silnika. Borygo jest ok przy czym ja preferuję płyn dynagel(zabezpiecza układ i ma lepsze parametry) ale oczywiście borygo zawsze jest ok. Do 1.6D i 1.6TD wchodzi okolo 6.5 litra plynu. Pozdr

: pn paź 10, 2005 16:13
autor: Mariusz D.
Dzięki za info , dziś po pracy się za to biorę.

Pozdrowienia.

: wt paź 11, 2005 22:46
autor: Alatus
Aby odpowietrzyć układ po wymianie powinieneś wlać płyn i włączyć silnik aby pochodził ok 15 minut (aż włączy się wentylator).powodzenia

: śr paź 12, 2005 00:03
autor: Krzylu
proponuje ci kupic jakis koncentrat
raz ze duzo lepsze ma własciwosci to mozna dorbe proporcje ułozyc

najszybciej spuscic plyn jest odpinajac dolny waz od chłodnicy jak juz zleci wszystko co ma zleciec to dmuchnij w zbiorniczek wyrownawczy zeby wszystko wylecialo

: śr paź 12, 2005 08:14
autor: GEORG
Alatus pisze:Aby odpowietrzyć układ po wymianie powinieneś wlać płyn i włączyć silnik aby pochodził ok 15 minut (aż włączy się wentylator).powodzenia
I włączyć ogrzewanie :chytry:

: śr paź 12, 2005 11:17
autor: lolo_golf
GEORG pisze:
Alatus pisze:Aby odpowietrzyć układ po wymianie powinieneś wlać płyn i włączyć silnik aby pochodził ok 15 minut (aż włączy się wentylator).powodzenia
I włączyć ogrzewanie :chytry:
A na koniec po wylaczeniu silnika powoli odkrecic korek od zbiorniczka wyrównaczego zeby to powietrze wyszlo ;)

: śr paź 12, 2005 11:19
autor: wejlantf
A na koniec po wylaczeniu silnika powoli odkrecic korek od zbiorniczka wyrównaczego zeby to powietrze wyszlo ;)
dokładnie

: czw paź 13, 2005 11:03
autor: Mariusz D.
Wielkie dzieki chłopaki :pub:

: ndz paź 16, 2005 22:41
autor: Alatus
lolo_golf pisze:
GEORG pisze:
Alatus pisze:Aby odpowietrzyć układ po wymianie powinieneś wlać płyn i włączyć silnik aby pochodził ok 15 minut (aż włączy się wentylator).powodzenia
I włączyć ogrzewanie :chytry:
A na koniec po wylaczeniu silnika powoli odkrecic korek od zbiorniczka wyrównaczego zeby to powietrze wyszlo ;)
A nie. Drodzy panowie celowo tego nie napisałęm dlatego że silnik będzie się dłużej nagrzewał. A przecież mk2 miały już stały obieg przez nagrzewniće a ciepłe powietrze jest sterowane zamykaniem klapki od przepływu powietrza a nie zaworkiem na przedodach małego obiegu-jak było w mk1. :) Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Paź 16, 2005 10:42 pm ]
lolo_golf pisze:
GEORG pisze:
Alatus pisze:Aby odpowietrzyć układ po wymianie powinieneś wlać płyn i włączyć silnik aby pochodził ok 15 minut (aż włączy się wentylator).powodzenia
I włączyć ogrzewanie :chytry:
A na koniec po wylaczeniu silnika powoli odkrecic korek od zbiorniczka wyrównaczego zeby to powietrze wyszlo ;)
A nie. Drodzy panowie celowo tego nie napisałem dlatego że silnik będzie się dłużej nagrzewał. A przecież mk2 miały już stały obieg przez nagrzewniće a ciepłe powietrze jest sterowane zamykaniem klapki od przepływu powietrza a nie zaworkiem na przedodach małego obiegu-jak było w mk1. :) Pozdrawiam

: sob lis 05, 2005 00:15
autor: esterbeek
Dobra. A możę ktoś mi powie co zrobiłem nie tak przy zmianie płynu w pasku '92?? Bo przyjechałem prawie 1500 km wszystko grało, tem trzymała sie bliko 80-90 stopn. Zmieniłem płyn i grzeje sie jak niewiem. Możę nie powinienem lać borygo EKO? Ale wydaje mi sie żę ejst zapowietrzony bo tak na raty wlałem 5.5 l a podobno wchodzi 6. Dajcie jakiś cynk bo niechce zajechać wozu;D

ps. silnik zwykły 1-punkt 1.8l. (90PS)

zapowietrzony

: sob lis 05, 2005 21:19
autor: gregfrom
esterbeek pisze:Dobra. A możę ktoś mi powie co zrobiłem nie tak przy zmianie płynu w pasku '92?? Bo przyjechałem prawie 1500 km wszystko grało, tem trzymała sie bliko 80-90 stopn. Zmieniłem płyn i grzeje sie jak niewiem. Możę nie powinienem lać borygo EKO? Ale wydaje mi sie żę ejst zapowietrzony bo tak na raty wlałem 5.5 l a podobno wchodzi 6. Dajcie jakiś cynk bo niechce zajechać wozu;D

ps. silnik zwykły 1-punkt 1.8l. (90PS)
witam w klubie zapowietrzonych. to samo miałem odpowietrzenie w pasku jest trudniejsze niż w mk . najedż lewą stroną na wysoki krawężnik następnie odkręć korek zbiorniczka wyr. i zapuść silnik. dodawaj gazu ostro przez pk 5 min. nagniatając jednocześnie przewody nagrzewnicy i zasilające chłodnicę , będzie ostro bulgotać ale rób to do momentu aż płyn nie będzie chciał uciekać z zb , wyr. NO I OCZYWIŚCIE WYMIEŃ BEZWZGLĘDNIE KOREK ZB . WYRÓW, NA NOWY KOSZT 15 PLN. ON MA ODPOWIETRZNIK KTÓRY ODPOWIADA ZA ODPOWIETRZENI PASYWNE PODCZAS JAZDY , SZPENIA MECHANIOR TWIERDZI ŻE KOREK WYTRZYMUJE 2 LATA (OCZ, PODRÓBA) mI SIĘ UDAŁO ale po drodze wymieniłem termos. powodzenia. Temp. w pasku z tego roku to standard 85-95 we wszystkich pływa bo w nowych też pływało info od helmuta z serwisu vw . :smoke: