Strona 1 z 1

POMOCY KONTROLKA ŚWIECI

: pn maja 25, 2009 19:46
autor: cyberkamil
Witam!

Borykam się z takim problemem. Na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach zapala mi się kontrolka od smarowania. Na początku myślałem, że czujnik ciśnienia padł więc jeździłem tak z 1msc. Dziś wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i dalej się to dzieje.

Jeżdżę na oleju półsyntetycznym 10W40 Castrol
Od wymiany oleju zrobiłem 8000km.
Samochód mam 8 msc i jak go kupowałem to gościu mówił, że był robiony remont generalny i od remontu zrobił 40.000km, a na zegarach jest 240.000 mówił, ze nie kasował zegara.

Mechanik powiedział na oko że to są panewki na wale i korbowodach.

Co mam robić

Proszę o rade. Z góry dziękuję.

: pn maja 25, 2009 19:56
autor: karol27
Sprawdź uszczelkę pod głowicą. Moze woda się robi w oleju,sprawdź jak najszybciej bo koszt panewek i wała jest duży.

: pn maja 25, 2009 20:15
autor: wojteo CK
Koniecznie sprawdź manometrem ciśnienie oleju- ok 2 barów na wolnych obrotach i ok 4 barów powyżej 2 tys. obr/min. Jeśli jest za niskie to prawdopodobnie panewki :(

A tak poza tym to na forum jest średnio co 1-2 tygodnie taki temat jak Twój więc poszukaj rozwiązań problemu w szukajce ;)

Pozdrawiam!!

: pn maja 25, 2009 20:41
autor: Kubalec
Nie ryzykuj kolego bo narobisz wiekszego kwasu!

Re: POMOCY KONTROLKA ŚWIECI

: pn maja 25, 2009 20:43
autor: cyberkamil
[quote="cyberkamil"]Witam!

Borykam się z takim problemem. Na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach zapala mi się kontrolka od smarowania. Na początku myślałem, że czujnik ciśnienia padł więc jeździłem tak z 1msc. Dziś wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i dalej się to dzieje.

Jeżdżę na oleju półsyntetycznym 10W40 Castrol
Od wymiany oleju zrobiłem 8000km.
Samochód mam 8 msc i jak go kupowałem to gościu mówił, że był robiony remont generalny i od remontu zrobił 40.000km, a na zegarach jest 240.000 mówił, ze nie kasował zegara.

Mechanik powiedział na oko że to są panewki na wale i korbowodach.

Co mam robić

Proszę o rade. Z góry dziękuję.

Sprawdzałem i olej jest nalany do max, a płyn chłodzący jest na max. Ani oleju, ani płynu nie ubywa, a w oleju nie wyczuwam płynu chłodzącego.

Aha, a mechanik powiedział, że można z tym jeździć

: pn maja 25, 2009 20:53
autor: wojteo CK
Jeśli to panewki to należy je wymienić a wał oddać do szlifu- oczywiście jeśli tego wymaga.Koszty są wysokie ale będziesz miał pewność że jest zrobione jak należy a jeśli chcesz wymienić silnik( bo tak również możesz zrobić- koszty są mniejsze) to musisz się liczyć z tym że "nowy" silnik również może być padnięty i problemy mogą wrócić. Dla pewności proponuję zmierzyć ciśnienie oleju-będziesz wiedział na czym stoisz ;)