Strona 1 z 1
Siła oraz kolejnośc srub dokręcania przy głowicy
: pn maja 25, 2009 17:12
autor: Y@RO
Poszukuje info z jaka siła maja być przykręcane śruby przy głowicy oraz wałka i w jakiej kolejności bo chce wymienić sobie uszczelkę pod głowica. Na co zwrócić szczególna ostrożność pomijając ustawienie rozrządu. Co mogę zrobić dodatkowo jak już będę wymieniał uszczelkę ?
pozdro
: pn maja 25, 2009 20:08
autor: kelebrion
Siła
1-40Nm
2-60Nm
3-90 stopni
4-90 stopni
a walek to dokrecasz lekko na czucie a jak juz masz dynamometr to chyba 20Nm
jak odkrecasz głowcice to zaczynasz od bocznych srub i schodzisz do srodka a jak dokrecasz to zaczynasz od srodkowych:)
napewno glowice daj do planowania, wymien uszczelki na kolektorach.
w rozrzadzie masz dwa znaki 1. na walku rozrzadu u gory 2. na wale korobowym
: pn maja 25, 2009 21:29
autor: Y@RO
dzieki za info
kelebrion pisze:jak odkrecasz głowcice to zaczynasz od bocznych srub i schodzisz do srodka a jak dokrecasz to zaczynasz od srodkowych:)
moglbys mi to rozrysowac?:D bo cos nie moge skumac tego odkrecania. Kiedys gdzies w warsztacie widziałem ksiazke co byla glowica narysowana i tam zaznaczone ktore sruby pierwsze itd ... ilustracja byla
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
: pn maja 25, 2009 21:47
autor: wojteo CK
oto kolejność:
Odkręcanie jest w odwrotnej kolejności
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
: pn maja 25, 2009 21:50
autor: Y@RO
wojteo CK, dziekuje
a siła to taka jak kolega wyzej napisał ?
: pn maja 25, 2009 22:02
autor: Fahoo
Y@RO, daj oznaczenie silnika to podrzuce wszystko z detalami
: pn maja 25, 2009 22:15
autor: wojteo CK
Wartości te same
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/128/c293ac24095009c9m.jpg)
: pn maja 25, 2009 23:55
autor: Y@RO
Fahoo,
AAM
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: wt maja 26, 2009 09:07
autor: Fahoo
ok zapodaje listę,napewno się przyda do innych prac,jeśli bedziesz potrzebował czegoś jescze to w miarę możliwości podrzucę...
![Obrazek](http://img37.imageshack.us/img37/7685/aam.jpg)
: wt maja 26, 2009 10:40
autor: Y@RO
Dziekuje bardzo
Jeszcze mam pytanie dotyczące głowicy. O ile MAX moge ją splanować ?
: wt maja 26, 2009 12:29
autor: Fahoo
tyle żeby była równa/nie powichrowana...zawsze można dać grubszą uszczelke ...wazne jest aby zbytnio nie podnśić stopnia sprężania bo jeśli zrobisz remont głowicy czyt.gniazda zaworowe ,uszczelniacze,docieranie itp -to spręzanie bedzie szło dołem i wtedy rozbebeszac trzeba układ korbowo-tłokowy i robic szlif cylindra,dobierać tłoki i pierscienie.Z tego co widze ty nie chcesz robić generalki tylko zmienić uszczelke bo ci puszcza?
Najlepiej zrobić komplet servis czyli kompletną głowice z zaworami,no i przynajmniej zmienić wszystkie pierścienie tłokowe,wtedy silniczek na nowo odżyje.
W sumie silnik masz juz w częsciach ,bo zdejmujesz czape...to się zastanów czy przypadkiem nie warto zrzucić miski olekowej i zmienić pierscienie+panewki na dole?
: wt maja 26, 2009 12:53
autor: Y@RO
Fahoo, ja niechce robic remontu silnika bo silnik chodzi jak żyletka
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
tylko ze wode mi pije silnik :/ czyli mam wypalona uszczelke, a z silnika NIC nie leje! na 100 km dolewam jakies 300ml płynu chłodniczego :/ oleju nie przybywa, wycieków nie ma z chłodnicy. Pisałem kilka tematów wczesniej ze mam chłodnice z 1,4 bo robiłem przekładke silnika i mi wode gotowało, ale to była wina czujnika w chłodnicy bo sie zalaczała tylko na 5s i koniec ;| Wymieniłem czujnik i jest juz lepiej, tylko jeszcze widze ze niekiedy sie termostat zacina, ale to bede wymienial przy okazji. Pytam o to planowanie bo chce uzyskac stopien sprezania 10.0 taki jak jest w ABS i pisali ze mozna go uzyskac poprzez splanowanie głowicy, tylko nie wiem własnie ile ...
[ Dodano: 26 Maj 2009 12:56 ]
co do wymiany pierscieni i panewek to ja nie jestem mechanikiem i chce zrobic cos w miare moich mozliwosci i pieniedzy. Narazie tak jak mowiue silnik jest zyletka tylko ta wode mi pije ze zbiorniczka
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
: wt maja 26, 2009 13:37
autor: Fahoo
Y@RO, nie podnoś spręzania bo bedą problemy z braniem oleju i przedmuchami
to ile trzeba zdjąc z głowicy zadecyduje warsztat szlifujacy
może być tak ze głowica bedzie równa w co wątpie ale cuda się zdażają
wiec ci tylko "lizną"ją i tak bym zostawił
Zwiększając stopień spręzania nadwyrężysz juz i tak ni epierwszej młodości inne elementy
chcąc zrobić to dobrze musisz zrobić generalke ,bo puści ci gdzieś w koncu albo górą albo dołem.To moje zdanie zapewne i inni to potwierdzą.