Odczuwalny brak mocy (Przyśpieszenia)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Odczuwalny brak mocy (Przyśpieszenia)

Post autor: jawirax » pn maja 25, 2009 14:48

Silnik:1.8
Rok: 1993
Kod: AAM


Wymieniłem do tej pory:

Przewody zapłonowe
Świece zapłonowe
Kopułkę
Palec
Flirt powietrza
Filtr paliwa
olej
filtr oleju
Czujnik temp. silnika niebieski
Cewkę wraz z modułem zapłonowym
Sczytywałem z kompa błędy ( wszystko OK)
Sonda lambda działa prawidłowo
Ruszałem podstawą gumową ( nie ma różnicy)
Sprzęgło nowe firmy LUK
Nowa linka sprzęgła , bo star się zacinała z samo regulatorem.
Hamulce OK , nowe klocki, tarcze,szczeki
Byłem tez u mechanika i niby miałem zapłon przestawiony om parę stopnie , wyjechałem od niego kasę wziął i dalej to samo.Czasem po zmianie biegu czuje jak by zadławienie a potem dopiero wchodzą obroty, tak jak by miał ubytek obrotów lub się zakrztusił, ale to jest czasami, najgorsze to mulenie i brak mocy.

Gdzie mam szukać dalej przyczyny ? zakopałem się już w tych wymianach i wszystko wymieniam i nic to nie daje, jest tu na forum ktoś kto może mi dobrze doradzić ?

25.05.2009Najnowsza dzisiejsza diagnoza - zapłon jest ustawiony idealnie , czyli dalej stoję w miejscu
26..05..2009Uklad spalinowy sprawdzony , szczelny i drozny , katalizator sparwny i drozny
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2009 12:35 przez jawirax, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 25, 2009 14:52

zacznij od kontroli ustawienia paska rozrządu. Skąd wiesz że sonda pracuje?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » pn maja 25, 2009 14:52

A moze masz wydech przypchany gdzies.Moja kolezanka tez narzekala na swoje Polo 00 rok,ze mul itd.Az w koncu z tlumika dmuchnela jakas smieszna watolina,reszte wygrzebal mechanik i autko nie to samo.


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » pn maja 25, 2009 15:00

zacznij od kontroli ustawienia paska rozrządu. Skąd wiesz że sonda pracuje?
Byłem dziś u mechanika i chciałem sprawdzić ustawienie rozrządu ale krzyknął 50 zł i znowu koszty:( sam nie umiem sprawdzić , i na dodatek powiedział mi ze jak auto dobrze odpala bez problemów to nie będzie wina rozrządu, sonda lambda pracuje bo podpinałem pod VAG i elektryk tez sprawdzał i jest OK
A moze masz wydech przypchany gdzies.Moja kolezanka tez narzekala na swoje Polo 00 rok,ze mul itd.Az w koncu z tlumika dmuchnela jakas smieszna watolina,reszte wygrzebal mechanik i autko nie to samo.
Też nad tym myślałem , jest u nas warsztat co zajmuje sie tylko tłumikami wymianą itp , też tam byłem i też krzyknęli 50 zł za sprawdzenie , mógłbym sam sprawdzić ale brak kanału i pewnie tez bym nie zdiagnozował czy tłumiki sa zatkane albo katalizator.

Suma sumarem, znowu bym musiał pojechał tu i tu i znowu kasa a ja już natraciłem się masakryczne i wypłukałem z kasy:( , wiec szukam sposobów na samodzielnie sprawdzenie lub zdiagnozowanie usterki w miarę moich możliwości.



Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

Post autor: jablonski89 » pn maja 25, 2009 15:18

a może za wiele oczekujesz od tego autka wkoncu to AAM a nie ABF


VAG-COM oraz Poski VAG; sluze pomoca

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » pn maja 25, 2009 15:58

To zeby wyeliminowac wydech moze warto posunac sie do bardziej hardcorowych srodkow :grin: Wiadomo jak szybko kaska sie rozchodzi,wiec sam sciagnij wydech tuz za katem,zrob mala rundke gdzies niedaleko co by policmajstry Cie nie przechwycili i bedziesz wiedzial czy winne sa zapchane tlumiki czy nie :bigok:


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » pn maja 25, 2009 16:17

a może za wiele oczekujesz od tego autka wkoncu to AAM a nie ABF
Mm również OPLA CADETA 94 rok , 1.6 motor 55kw, i on ciągnie jak przecinak, wiem ze nie można oczekiwać od 55kw 1.8 dużo , ale auto powinno mieć swój ciąg i przyspieszenie odczuwalne.Jak na 1.8 55KW to uwierz mi ze to jest muł totalny.Jak daje mu gazu więcej to tak jak by powietrze był napędzany anie paliwem takie am odczucie , ja OPLU jak depnę od razu gazu to od razu idzie jak burza natomiast w GOLFIe Dopiero po setnej sekundzie zadławieniu zaczyna nabierać obrotów i zaczyna przyspieszać jak muł , tak być nie powinno.
To zeby wyeliminowac wydech moze warto posunac sie do bardziej hardcorowych srodkow :grin: Wiadomo jak szybko kaska sie rozchodzi,wiec sam sciagnij wydech tuz za katem,zrob mala rundke gdzies niedaleko co by policmajstry Cie nie przechwycili i bedziesz wiedzial czy winne sa zapchane tlumiki czy nie :bigok:
Zadzwoniłem do warsztatu od tłumików powiedzieli ze sprawdzą mi za darmo wydech i katalizator, i ze jak będzie katalizator to trza nowy i koszt 400 zł z robocizną, strumienica 200 zł z robocizną , jak znam życie to to sprawdzenie nie bedzie za darmo bo pewnie wmówią mi ze kat lub tłumiki są zapchane aby zarobić , przechodziłem to już miliony razy, tak jak mi plyn chlodniczy ubywał na warsztacie wrećz wmawiano mi ze to usczelka i juz se obliczyli koszty 800 zł za naprawe a okazało si ze to chlodnica puscila i kupilem nową za 100 zł i sam załozylem.



Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » pn maja 25, 2009 16:39

Ja zamiast kata wspawalem kawalek rury bez zadnych strumienic itd.A te 200 pln za strumienice to mysle,ze troche zbyt drogo.Jak bedziesz po wizycie u mechaniora albo sam sciagniesz wydech daj znac,bo ciekaw jestem jaka jeste przyczyna zamulenie Twojego sprzeta.pozdro


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

pasiu66
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 19:52
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: pasiu66 » pn maja 25, 2009 16:42

Mam ten sam silnik i miałem podobny problem okazało się ze katalizator się rozsypał a ja jeździłem tak 4 miesiące i myślałem ze to wina instalacji gazowej. I tak na marginesie ja mam żółty czujnik temperatury i taki powinien być w tym silniku.



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » pn maja 25, 2009 18:03

Ja zamiast kata wspawalem kawalek rury bez zadnych strumienic itd.A te 200 pln za strumienice to mysle,ze troche zbyt drogo.Jak bedziesz po wizycie u mechaniora albo sam sciagniesz wydech daj znac,bo ciekaw jestem jaka jeste przyczyna zamulenie Twojego sprzeta.pozdro
Czy auto nie będzie wtedy głośno chodzić ? i czy na przeglądzie przejdzie ? w dowodzie nie mam wpisanego katalizatora ale jest.


Mam ten sam silnik i miałem podobny problem okazało się ze katalizator się rozsypał a ja jeździłem tak 4 miesiące i myślałem ze to wina instalacji gazowej. I tak na marginesie ja mam żółty czujnik temperatury i taki powinien być w tym silniku.
Z tego co wiem to czujnik ma być niebieski , na całym forum czytałem i każdy ma niebieski czujnik temp w tym silniku , jutro pojadę sprawdzić te tłumiki i katalizator , jak by co to wstawię zwykłą rurę tylko nie wiem jak będzie z głośnością oraz przeglądem.



pasiu66
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 19:52
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: pasiu66 » pn maja 25, 2009 18:08

To widocznie ja mam zły czujnik ... Obowiązek katalizatora mają auta po 1995 r wiec nie powinno byc problemow.



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » pn maja 25, 2009 18:23

pasiu66 pisze:To widocznie ja mam zły czujnik ... Obowiązek katalizatora mają auta po 1995 r wiec nie powinno byc problemow.
Dobra to jak będę miał zapchany katalizator , każe im wspawać rurę i już.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn maja 25, 2009 18:54

jawirax pisze:Ruszałem podstawą gumową ( nie ma różnicy)
popsikaj bardzo dokladnie wokolo podstawki dezydorantem jak pracuje na wolnych obrotach,zobacz czy obroty sie niezmienią.



dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

Post autor: dnadna » pn maja 25, 2009 19:54

Byłem dziś u mechanika i chciałem sprawdzić ustawienie rozrządu ale krzyknął 50 zł i znowu koszty:( sam nie umiem sprawdzić , i na dodatek powiedział mi ze jak auto dobrze odpala bez problemów to nie będzie wina rozrządu, sonda lambda pracuje bo podpinałem pod VAG i elektryk tez sprawdzał i jest OK
a wiec co do paska to musze ci powiedziec ze mialem przestawiony o 1 ząbek i chodzil dobrze
dopiero jak wymieniałem to koles pokazał mi to .... oczywiście ustawił juz poprawnie i teraz chodzi 10% lepiej
chociaz naprawdę nie było wcześiej zadnych objawów złych
a spradzic mozesz sam , mysle ze powiedza ci tu ja to zrobić , nie jest to jakies trudne
Ostatnio zmieniony pn maja 25, 2009 19:55 przez dnadna, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 155 gości