Miękki pedał i słabsze hamulce po wymianie płynu.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kenorb85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob sie 09, 2008 00:16
Lokalizacja: Kłosowo, Trójmiasto

Miękki pedał i słabsze hamulce po wymianie płynu.

Post autor: kenorb85 » ndz maja 24, 2009 18:47

Witam.

Na wstępie powiem, że przeszukałem kawał forum i coś już wiem, ale zrobił mi się taki mętlik w głowie z tymi hamulcami, więc piszę.

Opiszę problem od początku. W moim golfie (92' 1.9TD bez ABS) miałem taki objaw - podczas hamowania wszystko było dobrze, ale po zatrzymaniu auta i dalszym naciskaniu na pedał hamulca, po kilkunastu sekundach pedał powoli schodził do samego dołu. Podczas hamowania pedał cały czas "brał" z góry. Było to szczególnie nasilone na wzniesieniach, jak jechałem z górki to było ok. Wymieniłem szczęki z tyłu i dalej to samo, tylko hamował lepiej i nie schodził do samego dołu tylko tak do 1/3.
Odpowietrzyłem więc hamulce z tyłu (z przodu coś nie mogłem ruszyć odpowietrzników), były bardzo zapowietrzone. Stary płyn wyglądał jak woda podczas zakwitu glonów. Dolałem nowego (dot 4) i jazda próbna. Hamulce stały się rewelacyjne, wystarczyło musnąć na pedał i samochód stawał. Ale mnie było mało i wymieniłem cały płyn, odpowietrzyłem z przodu i się zaczęło. Hamulce osłabły, pedał stał się miękki. Podczas gwałtownego hamowania wszystko jest ok, ale przy mniejszych prędkościach, a szczególnie podczas stania w korku hamulec po kilku sekundach wchodzi tak do połowy.
Na przeglądzie nie było zastrzeżeń do hamulców, ale ten miękki pedał bardzo mnie denerwuje.
Dodam jeszcze, że klocki z przodu też wymienione, cały układ odpowietrzony kilka razy. Nie zapowietrza się i nie ma nigdzie wycieku, cylinderki suche.

Teraz mam pytanie. Czy zmieniając płyn hamulcowy na nowy mogłem załatwić pompę hamulcową? Jeśli tak, to czy zestaw naprawczy załatwi problem. A może to coś innego, nie chcę grzebać niepotrzebnie, bo będzie jeszcze gorzej.

Przepraszam za wykład i dziękuję za przeczytanie posta.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz maja 24, 2009 20:35

Mimo wszystko spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć układ w kolejności PT-LT-PP-LP. Wciśnij i umocuj w czasie odpowietrzania dźwignię korektora przy tylnej belce ,a przy okazji zobacz, czy to on nie przepuszcza. Przy odpowietrzaniu każdego z kół spróbuj metody : wcisnąć - odkręcić odp. - przytrzymać- zakręcić .



kenorb85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob sie 09, 2008 00:16
Lokalizacja: Kłosowo, Trójmiasto

Post autor: kenorb85 » ndz maja 24, 2009 21:18

Dzięki za odzew. Z korektorem nie próbowałem, jutro spróbuję, może pomoże. Dziwi mnie tylko to, że jak odpowietrzyłem i nie zmieniałem płynu (tylko trochę dolałem) to było ok.

--- edit ----

Odpowietrzyłem jeszcze raz i dalej to samo. No cóż pewnie pompa do wymiany. Jak wymienię (jeśli) to napiszę czy pomogło.
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2009 14:52 przez kenorb85, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 336 gości