Strona 1 z 1

Granie zaworów w 2.0 8V 2E

: pt maja 22, 2009 23:25
autor: kiler_444
Panowie co moze byc przyczyna grania zaworów szczególnie przy nagrzanym silniku
jak startuje i nie dodam gazu to słychac terkot i przy gwałtownym dodaniu gazu przy przśpieszaniu tez pojawia sie ten dzwiek (na sucho nic nie słychac )

przebieg (niby) około 200 tys
głowica była robiona 20 tys temu

zalany był castrolem 10 W 40 a teraz wlałem mobila 10 W 40 i to samo
zapłon ustawiony jest ok ale przy ustawianiu znak na kole pasowym cały czas lekko oscylował +- 2 , 3 stopnie w jedna i druga strone - mechanizm napedu aparatu jest zużyty ???

moze to byc wina zuzytych popychaczy czy niskiego cisnienia oleju wytwarzanego przez pompe czy zuzytych krzywek na wałku ???

prosze o porady !!!

: pt maja 22, 2009 23:40
autor: haps
mozliwe ze szklanki maja juz dosc.. ale zeby to sprawdzic, to zdjac pokrywe zaworow i obejrzec waleczek, wyjac szklanki, rozlozyc je wylac olej, zobaczyc jak pracuje hydraulika.. najwyzej kupic nowe, koszt ok 22zl/sztuka

ale skoro na rozgrzanym slychac zawory, to albo tak wywalone szklanki, albo problem tkwi gdzie inadziej...

: sob maja 23, 2009 08:14
autor: Paweł Marek
kiler_444, w zasadzie terkot przy przyśpieszaniu oznaczałby luzy w sworzniach tłków czy panewkach, ale daj to posłuchać komuś kumatemu jeszcze. I raczej nie łudź się co do przebiegu. Jeśli ktoś nie zapomniał wlać oleju do silnika czy coś w tym stylu, to w tym silniku nie dzieją się takie chece przy 200 tys. Zakładam że nie pomyliłeś się i wiesz jak w 2E cykają wtryskiwacze - dość głośno bo wszystkie 4 jednocześnie.

: sob maja 23, 2009 21:09
autor: kiler_444
wiem jak pracuja wtryskiwacze "cykaja" sobie równo cały czas a tu jest ewidentnie metaliczny dzwiek jak przy wyprzedzonym zapłonie ale to nie wina zapłonu i ten dzwiek po chwili zanika nie utrzymuje sie dłuzej niz 2, 3 sekundy

: ndz maja 24, 2009 08:28
autor: Jesionvr6
podstawil bym drugi czujnik spalania stukowego bo z tego opisu wychodzi ze on wlasnie bedzie uszkodzony

: ndz maja 24, 2009 08:42
autor: Paweł Marek
możliwe z tym czujnikiem, Vag to świetnie wykaże jeśkli masz możliwość u kogoś podłączyć.

: ndz maja 24, 2009 09:16
autor: kiler_444
a własnie jakis czas temu podłączyłem silnik pod kompa i wyskoczył bład czyjnika spalania stukowego ale gosciu mi usunął i tak sie toczyłem dalej.

Ja nawet pisałem na forum o tym ale Paweł Marek napisał ze jesli czujnik spalania stukowego byłby uszkodzony to silnik pracowałby w trybie awayjnym i nie rozwijał by pełnej mocy

: ndz maja 24, 2009 09:24
autor: Paweł Marek
a rozwija? Być może jednak czujnik. A lpg masz?

[ Dodano: Nie Maj 24, 2009 9:26 am ]
Być może ma to skakanie zapłonu jakiś związek z czujnikiem, przy sprawnym czujniku powinien skakać zapłon ale raczej nie na wolnych obrotach, u mnie na wolnych skacze sporadycznia

: ndz maja 24, 2009 09:26
autor: kiler_444
rozwija kreci sie do 6300 spokojnie;

silnik nie widzaił gazu

Tu jest link do tego postu w ktorym opisał te same objawy w ubiegłym roku

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178252

[ Dodano: 24 Maj 2009 09:29 ]
a oscylowanie znaków na kole pasowym i znakiem na obudowie moze swiadczyc o zuzyciu przekłani napedzajacej wałek rozrzadu ???

: ndz maja 24, 2009 11:55
autor: Paweł Marek
tak, ale to rzadka sprawa. Raczej to robota ECU