Strona 1 z 1

(MK3)Światła mijania

: ndz paź 09, 2005 09:30
autor: marko-63
Czy jest prosty sposób zmiany podłączenia świateł , na taki żeby po wyłączeniu stacyjki gasły światła mijania , postojowe i bzyczek.

Re: (MK3)Światła mijania

: ndz paź 09, 2005 11:47
autor: RIF-RAF
marko-63 pisze:Czy jest prosty sposób zmiany podłączenia świateł , na taki żeby po wyłączeniu stacyjki gasły światła mijania , postojowe i bzyczek.
Dołączam się do pytania bo mnie tez to męczy

: ndz paź 09, 2005 13:54
autor: wojteks
dać się da tylko po co, światła mijania gasną po wyłączeniu zapłonu a dla bezpieczeństwa pozostają załączone światła pozycyjne (ewentualnie postojowe z prawej lub lewej strony)

: ndz paź 09, 2005 14:28
autor: RIF-RAF
wszystko ladnie tylko jak jest jasno i zapomnisz wyłaczyć to na drugi dzien kapota

: ndz paź 09, 2005 14:57
autor: czykryszard
po to własnie jest ten bzyczek żebyś nie zapomniał

: ndz paź 09, 2005 15:19
autor: RIF-RAF
czykryszard pisze:po to własnie jest ten bzyczek żebyś nie zapomniał
tylko że w mojej wersji nie ma żadnego bzyczka :(

: ndz paź 09, 2005 16:01
autor: marko-63
Sory ale nie wtym rzecz. Mi chodzi o to , że ja zapominam włączyć światła a jak było by wyłączenie stacyjką miałbym cały czas włączone światła i nie musiałbym pamiętać o włączeniu ich i nie płacił bym mandatów (jeszcze nie płaciłem za to ).

: ndz paź 09, 2005 16:16
autor: miomio1
RIF-RAF pisze:
czykryszard pisze:po to własnie jest ten bzyczek żebyś nie zapomniał
tylko że w mojej wersji nie ma żadnego bzyczka :(
można zamontować taki http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=65003057

: ndz paź 09, 2005 20:15
autor: czapix
tam gdzie zakładałem alarm mieli takie urządzenie że po przekręceniu kluczyka zapalały się światła, ale nie pamiętam ile to kosztowało.

: ndz paź 09, 2005 20:36
autor: wojteks
czapix pisze:tam gdzie zakładałem alarm mieli takie urządzenie że po przekręceniu kluczyka zapalały się światła, ale nie pamiętam ile to kosztowało.
jeden podwójny przekaźnik (lub 2 przekaźniki), osobne styki (przekaźniki) załączają pozycyjne i krótkie. Trzeba to włączyć równolegle do włącznika świateł i wziąć sterowanie z plusa po stacyjce (powinny gasnąć w momencie użycia rozrusznika).
Jeżeli ma to spełniać oszczędnościową funkcję świateł do jazdy dziennej to w obwodzie krótkich powinna być przetwornica zmniejszająca pobór prądu przy zachowaniu jakiejś tam jasności świecenia reflektora.