Strona 1 z 1

zamek centralny umarł..:(

: pt maja 22, 2009 13:30
autor: zangief
Od jakiegos czasu centralny odmówił współpracy mianowicie nie działa wogóle.Jak przyciskam pilota to nic sie niedziej i pompki wogole nie słychac a na kluczyk moge otwierac tylko drzwi-pojedynczo.Nie otwiera sie takze bagaznik ale najwiekszy problem jest z wlewem paliwa bo jest zamkniety.
Miał ktos podobny przypadek?Co z tym zrobic?

Aha,jest jakis sposób otworzenia wlewu paliwa bo wskazówka juz na rezerewie :grrr:

: pt maja 22, 2009 13:36
autor: norek111
zangief pisze:Aha,jest jakis sposób otwozenia wlewu paliwa bo wskazówka juz na rezerewie :grrr:
nożykiem wsuń bolec widać przez szczelinę między klapką a karoserią jak blokuje klapkę

: pt maja 22, 2009 13:39
autor: wojtas3
Miałem ostatnio. Woda przez nieszczelną (niestety prawą) uszczelkę lampy wlała się do środka na (niestety) pompkę centralnego. I prawdopodobnie przy okazji któregoś otwarcia doszło do zwarcia. U mnie "padło" jakby tylko pół - otwierało (pompowała pompka) ale nie zamykało (pompka nie reagowała). Zatem - jak dla mnie to wina pompki. Możesz próbować - jak się tam dobierzesz (przez bagażnik), podać plus na kabel zielony lub szary - gdy zareaguje pompka to znaczy, że jest sprawna, wtedy problemu trzeba szukać na doprowadzeniu sygnału od zamka do pompki.
Wyciągnij pompkę - popatrz na styki - jeśli tam będzie rudo, albo z niebieskim nalotem - to miałeś wodę, a woda+pompka = masakra. Najpewniej szrot, używana pompka (tylko najlepiej te same numery) i podpięcie, sprawdzenie czy pompuje i cacy. Przerabiałem to nie dalej jak 2 tygodnie temu. Zamówiłem na alledrogo za jakieś 100PLNów plus przesyłka.
Sprawa otwarcia wlewu - hm...nie wiem jak to się odbywa, czy pneumatycznie czy elektrycznie. Jeśli pneumatycznie, to teoretycznie (choć nie wiem czy zadziała) powinno pomóc wdmuchanie do tej rurki, którą odepniesz od pompki powietrza pod "jakimś" ciśnieniem - żeby otworzyć wszystkie zamki. Taki chałupniczy sposób.

Może pomogłem - bardzo bym chciał. Jeśli masz jakieś pytania jeszcze - to dawaj!

: pt maja 22, 2009 15:36
autor: Dimateo
Jak umiesz otworzyć klapę bagażnika to w instrukcji obsługi piszą o awaryjnym otwieraniu wlewu (na rys.) Obrazek.

: pt maja 22, 2009 15:40
autor: Bednarus
Co do otwarcia klapki wlewu to zajrzyj do bagażnika po prawej stronie na wysokości wlewu. Powinieneś zobaczyć tam pneumatyczny siłownik z drutem, który blokuje klapkę. Ciągniesz za drucik i wlew masz otwarty. Zanim zaczniesz cokolwiek robić sprawdź jeszcze bezpieczniki od centralnego, bodajże 21.

: pt maja 22, 2009 15:59
autor: zangief
bezpiecznika nawet nie sprawdzalem skoro oswietlenie wnetrza dzała,zapalniczka,komputer...a to wszystko jest chyba pod jednym bezpiecznikiem

Najprawdopodobnie znalazlem przyczyne,otworzylem pompke i na płytce było troche tego niebieskiego syfu i jedna sciezka była przerwana wiec chyba pompka do wymiany.

Mam takie jeszcze pytanie,do ktorego przewodu podłączyć plusa,chcialem ostatecznie sprzawdzic pompke.Na wtyczce jest chyba 12przewodów i nr1 jest czerwony-do tego???

aha macie po "pomogł"bo z kazdego skozystalem

: pt maja 22, 2009 18:01
autor: Paweł Marek
w czwrwonym już jest stały plus, więc pociąg od niego kawałkiem kabla i podłącz do szarego lub zielonego. Pompka ma ruszyć. Oczywiście wtyczki wtedy nie odłączaj. Skoro widzisz przerwaną ścieżkę to zlutuj ją, moze obejdzie się bez wymiany.

: pt maja 22, 2009 20:16
autor: glapsson
Podepne się
U mnie jest taki problem:
Centralny otwiera ale nie zamyka
sprawdzałem na pompce mostek z zielonym otwiera
natomiast mostek z szarym słychać jakby pyknięcie w drzwiach lub gdzies w aucie ale nie w pompce i niestety to wszystko zamek nie zamyka
dodam że nie mam żadnego alarmu i innych samoróbek wszystko jak germany dały
prosze o sugestie gdzie szukać ???
czy to pompka ??? może jakas standartowa usterka przekaźnik lub tranzystor ??? a może jakiś sterownik w drzwiach blokuje???
a może najprościej ktos polapany niech napisze rozpiske wtyczki pompki
i napisze co powinno byc na kabelkach jak zamek jest zamkniety a co jak otwarty

zielony i szary juz wiem sterowanie na zmiane plusem
czerwony z ( białym chyba juz nie pamietam) jest to +12
brazowy nie sprawdzałem ale licze na standart że to MASA

a co z reszta żółty i inne????
Prosze o rozpiskę ale dokladna zamkniete i osobno otwarte
Mysle że nie jednej osobie to pomoże

: pt maja 22, 2009 20:24
autor: Paweł Marek
jeśli podanie plusa na szary nie uruchaimia pompki to pało coś w niej. Rozbierz i zobacz. ,Pozotsałe kable to plus po zapłonie, masa, i kable od włączników drzwiowych tych, które działają po wciśnięciu/ wyciągnięciu rygielka. Odpowiadają za blokadę (nie wyjmiesz ręką cypelka jak central jest zamkniety z kluczyka) w dzrwiach przednich powodują jakby awaryjne zamykanie centrala jeśli włącznik uruchamiany od kluczyka nie zadziała. A schematy który kolor od ktorego włącznika znajdziesz na forum.

zamek centralny umarł..:

: pt maja 22, 2009 20:28
autor: Jack22
Może ta strona coś pomoże w naprawie pompki od centralnego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172208

Re: zamek centralny umarł..:

: pt maja 22, 2009 20:57
autor: glapsson
Jack22 pisze:Może ta strona coś pomoże w naprawie pompki od centralnego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172208
Nie wiem na ile to pomoże ale O TO MI CHODZIŁO

DZIĘKI :okej:

: sob maja 23, 2009 14:02
autor: zangief
dzis posprawdzalem przewodami tak jak podpowiadaliscie i pompka nawet nie drgneła-tylko szyby od domykania pracowały.Wiec nic innego jak pomka do wymiany :grrr: