Strona 1 z 1

[Golf III] Jakie metody regulacji zaplonu

: sob paź 08, 2005 20:46
autor: francmuz
Tak z ciekawosci.
Jakie, w zaleznosci od typu silnika (czy tez ukladu zaplonowego) sa sposoby na regulacje zaplonu w golfach III??
Chodzi mi o to, ze widzialem prace mechanika ktory robil to wykorzystujac "stroboskop" a potem delikatnym stuknieciem malym mloteczkiem obracal wokol osi kopulke umieszczona po prawej stronie silnika [przepraszam za niefachowe okreslenia]. Silnik 1.6, 1994, AEA Mono-Motronic MA 1.3.
Potem 10-30 minut jazdy i stwierdzenie: jest lepiej/jest gorzej i w zaleznosci od tego ponowne ustawianie.
A jak przy innych?

: sob paź 08, 2005 21:46
autor: wojteks
bez przesady z tym młotkiem:), ma dać sie obrócic ręką.

Bierzemy dane katalogowe, ustawiamy zapłon uzywając lampy stroboskopowej (są 2 typy lamp, jedne błyskają w momencie zapłonu (ustawiamy na znak np. 6 stopni przed zerem) a drugie maja regulację kąta wyprzedzenia zapłony i tutaj ustawiamy na znak 0 stopni (tłok w najwyższym położeniu) poprzez obracanie aparatu zapłonowego. Ot i cała filozofia regulacji zapłonu.

: sob paź 08, 2005 23:46
autor: adamo122
ja sam kiedyś ustawiłem sobie metodą "na słuch" i było super
po zmianie aparatu zapłonowego elektryk ustaiwał mi za pomocą lampy i juz tak pięknie nie jest, bede chyba musiał sam to sobie poprawić własną metodą
:-)
nie twierdze ,ze mój sposób jest lepszy i wcale go nie polecam , ale u mnie sie sprawdził
pozdrawiam

: ndz paź 09, 2005 05:10
autor: wojteks
adamo122 pisze:ja sam kiedyś ustawiłem sobie metodą "na słuch" i było super
po zmianie aparatu zapłonowego elektryk ustaiwał mi za pomocą lampy i juz tak pięknie nie jest, bede chyba musiał sam to sobie poprawić własną metodą
:-)
nie twierdze ,ze mój sposób jest lepszy i wcale go nie polecam , ale u mnie sie sprawdził
pozdrawiam
to też dobra metoda ale aby jej użyć trzeba wiedzieć co chcemy uzyskać, jak zachowuje się silnik przy obracaniu aparatem, trzeba słyszeć różnicę w pracy silnika. Więc napewno nie polecam jej osobie bez doświadczenia, a ktoś kto zadaje takie pytanie raczej doświadczenia z silnikami nie ma.

: ndz paź 09, 2005 10:29
autor: b8tz
A na co ma wplyw zle ustawiony zaplon? Ja swego czasu mialem problem z rozruchem silnika, probowalem sam ustawiac zaplon na sluch, zostawilem go i chodzi. Przyczyna zlego rozruchu byla u mnie kostka w stacyjce.

A ustawialem go w ten sposob zeby silnik mial 1000 obr na luzie :) i jak na razie chodzi. Ale jak czytam to co napisane to sie zastanawiam czy pojechac do jakiegos szpeca jesli moje ustawienie ma zaszkodzic silnikowi......