[Golf III] Jakie metody regulacji zaplonu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

francmuz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
Lokalizacja: Dolny Slask
Kontakt:

[Golf III] Jakie metody regulacji zaplonu

Post autor: francmuz » sob paź 08, 2005 20:46

Tak z ciekawosci.
Jakie, w zaleznosci od typu silnika (czy tez ukladu zaplonowego) sa sposoby na regulacje zaplonu w golfach III??
Chodzi mi o to, ze widzialem prace mechanika ktory robil to wykorzystujac "stroboskop" a potem delikatnym stuknieciem malym mloteczkiem obracal wokol osi kopulke umieszczona po prawej stronie silnika [przepraszam za niefachowe okreslenia]. Silnik 1.6, 1994, AEA Mono-Motronic MA 1.3.
Potem 10-30 minut jazdy i stwierdzenie: jest lepiej/jest gorzej i w zaleznosci od tego ponowne ustawianie.
A jak przy innych?



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » sob paź 08, 2005 21:46

bez przesady z tym młotkiem:), ma dać sie obrócic ręką.

Bierzemy dane katalogowe, ustawiamy zapłon uzywając lampy stroboskopowej (są 2 typy lamp, jedne błyskają w momencie zapłonu (ustawiamy na znak np. 6 stopni przed zerem) a drugie maja regulację kąta wyprzedzenia zapłony i tutaj ustawiamy na znak 0 stopni (tłok w najwyższym położeniu) poprzez obracanie aparatu zapłonowego. Ot i cała filozofia regulacji zapłonu.



Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » sob paź 08, 2005 23:46

ja sam kiedyś ustawiłem sobie metodą "na słuch" i było super
po zmianie aparatu zapłonowego elektryk ustaiwał mi za pomocą lampy i juz tak pięknie nie jest, bede chyba musiał sam to sobie poprawić własną metodą
:-)
nie twierdze ,ze mój sposób jest lepszy i wcale go nie polecam , ale u mnie sie sprawdził
pozdrawiam



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » ndz paź 09, 2005 05:10

adamo122 pisze:ja sam kiedyś ustawiłem sobie metodą "na słuch" i było super
po zmianie aparatu zapłonowego elektryk ustaiwał mi za pomocą lampy i juz tak pięknie nie jest, bede chyba musiał sam to sobie poprawić własną metodą
:-)
nie twierdze ,ze mój sposób jest lepszy i wcale go nie polecam , ale u mnie sie sprawdził
pozdrawiam
to też dobra metoda ale aby jej użyć trzeba wiedzieć co chcemy uzyskać, jak zachowuje się silnik przy obracaniu aparatem, trzeba słyszeć różnicę w pracy silnika. Więc napewno nie polecam jej osobie bez doświadczenia, a ktoś kto zadaje takie pytanie raczej doświadczenia z silnikami nie ma.



Awatar użytkownika
b8tz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr mar 02, 2005 22:04
Lokalizacja: Z Kątowni :P
Kontakt:

Post autor: b8tz » ndz paź 09, 2005 10:29

A na co ma wplyw zle ustawiony zaplon? Ja swego czasu mialem problem z rozruchem silnika, probowalem sam ustawiac zaplon na sluch, zostawilem go i chodzi. Przyczyna zlego rozruchu byla u mnie kostka w stacyjce.

A ustawialem go w ten sposob zeby silnik mial 1000 obr na luzie :) i jak na razie chodzi. Ale jak czytam to co napisane to sie zastanawiam czy pojechac do jakiegos szpeca jesli moje ustawienie ma zaszkodzic silnikowi......



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 228 gości