Problem z równą pracą silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z równą pracą silnika
Czytałem dużo postów ale nie znalazłem takiego, który pasuje fo mojej usterki. Jeżeli któś miał podobny problem to prosze o poradę. Mam MK2 1988r. 1.6 kat. RF , pierburg 2E. Po odpaleniu (na zimno)załącza się ssanie i chodzi lepiej i w miarę równo (na wyższych obrotach). Jak tylko osiągnie wyższą temp. i wyłączy ssanie zaczyna nierówno chodzić ( tak jakby na 3 garach), rzuca całym samochodem i rzadko gaśnie jak stoję na światłach. Wymieniłem przewody zapłonowe, świece(bosch) , kopułkę i palec aparatu zapłonowego i dalej to samo. Dodam jeszcze że zalewa mi świece jak dam mu popalić przy wyprzedzaniu. Nie wiem ,czy jest to wina zapłonu czy gaźnika ?Byłbym Bardzo wdzięczny za podpowiedzi! Pozdrawiam
Re: Problem z równą pracą silnika
Jak dla mnie to ewidentnie wina gaznika... mam ten sam silnik i wiem z doswiadczenia ze to bardzo dobra jednostka, ale slabym punktem jest wlasnie slynny pierburg ktorego wymienilem na webera i sobie chwaleKapelek00 pisze:Czytałem dużo postów ale nie znalazłem takiego, który pasuje fo mojej usterki. Jeżeli któś miał podobny problem to prosze o poradę. Mam MK2 1988r. 1.6 kat. RF , pierburg 2E. Po odpaleniu (na zimno)załącza się ssanie i chodzi lepiej i w miarę równo (na wyższych obrotach). Jak tylko osiągnie wyższą temp. i wyłączy ssanie zaczyna nierówno chodzić ( tak jakby na 3 garach), rzuca całym samochodem i rzadko gaśnie jak stoję na światłach. Wymieniłem przewody zapłonowe, świece(bosch) , kopułkę i palec aparatu zapłonowego i dalej to samo. Dodam jeszcze że zalewa mi świece jak dam mu popalić przy wyprzedzaniu. Nie wiem ,czy jest to wina zapłonu czy gaźnika ?Byłbym Bardzo wdzięczny za podpowiedzi! Pozdrawiam
Sprawdz czy nie ciagnie lewego powietrza przy podstawie, bo tam czesto pojawiaja sie nieszczelnosci, moze trzeba go wyregulowac tylko (regulacja skladu mieszanki) bo objawy sa podobne jak mialem na niewyregulowanym weberze zaraz po zalozeniu.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kapelek00, gaźnik przelewa. Pękła membrana zaworu wzbogacania mieszanki lub pływak nie zamyka zaworu iglicowego. O co biega dokładnie dowiesz się szukajką. Twierdzisz że czytałeś, ale szukaj po nazwą pierburg 2E2 a nie 2E. Inne przyczyny również są możliwe ale jeśli chodzi o przelewanie - wymieniłem ci dwie najczęstsze.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Możliwe...
Całkiem możliwe że coś w gaźniku się narobiło. Czy te wspomniane membrana lub pływak da radę samemu kupić i wymienić czy najlepiej dać to specjaliście? Jeżeli chodzi tu o lewe powietrze to czytałem, że można pod gaźnik prysnąć jakimś dezydorantem lub lakierem i sprawdzić czy jest różnica...czy to naprawdę działa ??? Chciałbym spróbować troszkę ruszyć regulację od składu mieszanki i zobaczyć czy jest różnica- czy mógłby mi któś podpowiedzieć gdzie się ona znajduje?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
regulacja składu jest od góry poprzez korek gumowy w obudowie filtra. Nie rób tego na razie, rozregulujesz wszystko i nie dasz sobie rady potem sam. Szczelność bada się tak jak napisałeś, jak użyjesz lakieru to nawet ew dziury pozaklejasz ale na krótko, więc nie rób tego, użyj Rexony (oczekuję od Rexony gratyfikacji za reklamę)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 276 gości