Strona 1 z 2

Kolektor wydechowy

: czw maja 21, 2009 00:22
autor: bandyta mk1love
Witam!

Mam takie pytanie...pod kolektorem wydechowym w miejscu gdzie kolektor łączy się z resztą wydechu (silnik 1,5 JB) jest taka jakby miedziana uszczelka -taki zwój drutów.

1. Ile takie cudo kosztuje?

2. Da się to jakoś własnymi ,,ręcami" zrobić (może i głupie przykład aleee) z sznuru azbestowego czy coś?

3. Rozumiem że jak wali mi z pod kolektora spalinami to analizator spalin nie pomoże za wiele przy ustawianiu gazu w samochodzie?

Proszę o możliwe szybką odpowiedź bo chce jutro jechać ustawić gaz bo czeka mnie wyjazd trochę dalszy i potrzebuje ze względów ekonomicznych gaz,który teraz niestety nie działa prawie wogóle ;/

Dziękuję i pozdrawiam - Maciek (bandyta)

: czw maja 21, 2009 07:36
autor: kelebrion
taka uszczelka kosztuje ok 10zl:) taka uszczelke kupisz prawie w kazdym sklepie z czesciami i kup odrazu paste cementowa koszt tez 15zl i włóz ta uszczelke na ta paste do krawedzi przylegajcych:) i przy odkrecaniu najlepiej wyposaz sie w jakis odrdzewiacz srub zebys nie ukrecil bo na 100% sa zapieczone:)

: czw maja 21, 2009 08:46
autor: bandyta mk1love
kelebrion, nie chodzi mi o uszczelke między kolektorem a głowicą, chodzi mi o tą,która jest takim jakby zwojem miedzianym (taka okrągła ,,uszczela" dość gruba z drucików miedzianych która łączy kolektor wydechowy z resztą wydechu (rurą idącą pod samochodem).

Co do odrdzewiacza to nie potrzebuje,bo w mk1 jest to na takich jakby metalowych zatrzaskach/spinkach czy jak to tam jeszcze nazwać :P

: czw maja 21, 2009 09:02
autor: osaVWosa
kelebrion pisze:taka uszczelka kosztuje ok 10zl:) taka uszczelke kupisz prawie w kazdym sklepie z czesciami i kup odrazu paste cementowa koszt tez 15zl i włóz ta uszczelke na ta paste do krawedzi przylegajcych:) i przy odkrecaniu najlepiej wyposaz sie w jakis odrdzewiacz srub zebys nie ukrecil bo na 100% sa zapieczone:)
Kolega wlasnie pisal otej uszczelce o ktora Tobie chodzilo i ma 100% racji :pub:

: czw maja 21, 2009 13:12
autor: kelebrion
osaVWosa pisze:Kolega wlasnie pisal otej uszczelce o ktora Tobie chodzilo i ma 100% racji :pub:
Dzieki osaVWosa:))) i moze ty wyjasnij koledze bo widocznie ja zle opisalem ze nie załapał:)

: czw maja 21, 2009 15:19
autor: sas_gti
zaraz zaraz,
kelebrion, osaVWosa, Wy mówicie o tej uszczelke prwada?

uszczelka portek
Obrazek

Czy ona wam przypomnia w jakimś calu "zwój drutów" o którym pisze bandyta??

W/g mnie autorowi tematu wcale nie chodzi o uszczlkę portek tylko o złącze elastczne w portkach (dwie spreżyny) i to wcale nie jest żadna uszczelka a już na pewno nie kupi tego nigdzie za 10 zł. Czytajcie trochę ze zrozumieniem, to nie boli.
koledze zapewne chodzi o to
to akurat z sharana

Obrazek
to jak ??

[ Dodano: Czw Maj 21, 2009 15:23 ]
bandyta mk1love pisze:nie chodzi mi o uszczelke między kolektorem a głowicą, chodzi mi o tą,która jest takim jakby zwojem miedzianym (taka okrągła ,,uszczela" dość gruba z drucików miedzianych która łączy kolektor wydechowy z resztą wydechu (rurą idącą pod samochodem)
to by potwierdzało że wcale nie chodzi ci o uszczlkę, źle to nazywasz. Tobie chodzi o złącze elastyczne portek. pzdr

: czw maja 21, 2009 15:25
autor: bandyta mk1love
ani złącze ani uszczelka z rysunku, później dam zdj jak to wygląda

: czw maja 21, 2009 15:39
autor: Bbrutus (Burex)
sas_gti pisze:Czytajcie trochę ze zrozumieniem, to nie boli.
No właśnie....... a kolega tutaj ze złączem od Sharana wyjeżdza.... :chytry:

: czw maja 21, 2009 17:14
autor: sas_gti
wjechałem ze złaczem elstycznym które jest wszedzie bardzo podobne wiec nie ma znaczenia czy z sharana czy z czego innego. Nieprawdaż? Jedno wiedziałem na pewno, to co opisuje bandyta to na pewno nie ta uszczelka za 10 zł.
A co to innego moze byc co przypominaja zwóje drutów to w takim razie nie wiem.

: czw maja 21, 2009 18:32
autor: Bbrutus (Burex)
sas_gti pisze:które jest wszedzie bardzo podobne wiec nie ma znaczenia czy z sharana
Z tym się zgodzę, także nie ma co gdybać że to czy coś innego, najlepiej jak kolegabandyta mk1love,
zarzuci jakąś fotkę i wtedy można podpowiedzieć

: czw maja 21, 2009 19:14
autor: miś fazi
o ile się nie myle , chodzi o połączeniu na tak zwanym " jabłku " miałem MK1 z identycznym silnikiem , to połączenie ma specjalną uszczelkę wyprofilowaną , musi być oryginalna bo innej nie da się założyć , jest odporna na temperaturę i musi być cały czas elastyczna , teraz połączenia są robione na elastyczne połączenia , dawniej były dwa sprężyste zatrzaski w kształcie litery C , niech je diabli wezmą jak przyjdzie zakładać , te druciki jak kolega napisał to prawdopodobnie domowe uszczelnianie , oryginalna uszczelka jest z tworzywa

[ Dodano: 21 Maj 2009 19:29 ]
Obrazek



chyba chodzi o to

: czw maja 21, 2009 21:18
autor: bandyta mk1love
Panowie chodzi dokładnie o to o czym mówi miś fazi :)
Obrazek Obrazek

Ta akurat jest rozwalona a właściwie przecięta bo ni ch*** nie pasowała do mnie ;/
Jej wewnętrzny wymiar to 7 cm a kołnierz w kolektorze wydechowym miał 7,5 cm więc umęczyłem się jak głupi, już nawet ze smarem nie dało rady więc ją rozciąłem ale niestety dalej puszczała ;/

Kupiłem następną za kolejne 12 zł ;/ - to już za dwie 24 (jeszcze 6 i byłoby 3 dychy na ustawianie gazu dla którego de facto zabrałem się za wymianę tej uszczelki).

Jak ją kupowałem to koleś w sklepie spr w ksiązce i pisało ze do ,l1 pasi ale ona ma 7 cm a ja potrzebuje na 7,5 cm nie wiem o co cholera jasna chodzi ;/ Może to kolektor z GTI albo coś nie mam pojęcia ale szlag mnie jasny trafia bo miałem jechać jutro na rajdy górskie a jak tego nie zrobię to do du** pojadę a nie na rajdy.

W niedziele miałem jechać po felgi czyli jakieś 170 km i chciałem na gazie jechac a tak to pewnie bd musiał sobie odpuścić bo koleś mi nie ustawi gazu bo analizator źle pokaże jak układ bd nieszczelny ;/

Czy ktoś wie jaki wymiar wewnętrzny powinna mieć ta uszczelka w mk1 1,5 jb?

Czym ją zastąpić jak nie dam rady kupic jutro takiej na 7,5 cm? Może sznurem azbestowym jakoś się da?

: czw maja 21, 2009 21:36
autor: miś fazi
spytaj o uszczelke do MK2 , miały takie same . MK1 z takim silnikiem nazywane były przejściówkami , wiele rzeczy pasowało od MK2

: czw maja 21, 2009 22:05
autor: osaVWosa
[quote="sas_gti"]zaraz zaraz,
kelebrion, osaVWosa, Wy mówicie o tej uszczelke prwada?

uszczelka portek
Obrazek

Czy ona wam przypomnia w jakimś calu "zwój drutów" o którym pisze bandyta??
Nie przypomina Ala sadzac po fotce autora tematu to My bylismy blizej :helm:
Pozdro