Otwarcie termostatu w 1.4 ABD + SONDA LAMBDA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Otwarcie termostatu w 1.4 ABD + SONDA LAMBDA

Post autor: kubass » śr maja 20, 2009 16:17

pisałem juz post odnosnie duzego spalania a wczoraj zauwazyłem cos takiego i nie wiem czy tak dokładnie powinno byc .

podłączyłem auto pod vaga ,
silnik zimny, odpaliłem i czekałem az sie zagrzeje obserwujac dokładnie wszystkio .

po paru chwilach zauwazyłem ze

jezeli chodzi o nagrzewanie sie węży to najpierw nagrzewaja sie te cienkie ktore ida do zbiorniczka wyrównawczego i gorny grubu łączacy gore chłodnicy z silnikiem
dolny nagrzewa sie przy 70 st na liczniku
wentylator włącza sie jak :
-wąż ktory idzie od termostatu do chłodnicy jest juz gorący mniej wiecej jak inne węże ,
- na liczniku mam temperature 75-78 stopni
- na VAGu mam 100 stopni .
któremu czujnikowi wieżyc ?
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 11:48 przez kubass, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw maja 21, 2009 07:42

te 100 stopni na vagu to nie temp. oleju? najlepszy sposób to nie wierzyć czujnikom tylko zastosować termometr i sprawdzić jaka jest temp. w zbiorniczku wyrównawczym, badać przy tym dolny wąż od chłodnicy, różnica między zbiorniczkiem a układem chłodzenia to max 5st (w zbiorniczku niższa temp.), jaką masz temperaturę podczas jazdy?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » czw maja 21, 2009 09:53

to jest na 100 % temperatura cieczy chłodzącej bo jeszcze z ciekawosci odpinałem wtyczke od czujnika . od razu wskazówka na liczniku poszła w doł a na vagu pokazało sie - 45 stopni . nie wiem skad on to pobrał ale tak było .

podczas jazdy mam temperature okolo 75-78 stopni na liczniku . ale nie wiem czy temu wieżyc . bo wentylator włącza sie przy 100 stopniach na VAG u .

zaznaczam auto cholernie duzo pali :/



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 21, 2009 09:58

znaczy albo licznik przeklamuje albo czujnik temperatury (jego składowa do licznika). Czujnik można sprawdzić omomierzem, licznik najlepiej podmnienić na próbę


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » czw maja 21, 2009 10:18

mozesz mi wytłumaczyc jak sprawdzic czujnik omomierzem ?
licznika niestety sprawdzic nie moge bo nie mam na podmianke :/



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 21, 2009 10:52

Czujnik ma w sobie dwa termistory. Jeden podpiety do styków 1 i 3 - i ten daje info do sterownika silnika (na jego podstawie pokazuje również VAG). Zdejmujesz wtyczkę i mierzysz opory przy róznych temperaturach. Normy dokładne znajdziesz na forum, mniej więcj 2-3 koma na zimnym i 250 omów na w pełni rozgrzanym.
Drugi termistor ma piny 2 i 4 i odpowiada za wskazania na liczniku. Normy do niego są niedostepne w serwisówkach. Ale mniej więcej opory sa niecałe 2 x niższe (ok 140 omow na rozgrzanym).
Teraz tak: w nieoryginalnych czujnikach zazwyczaj z termisotrem do ECU jest wszystko ok, natomiast ten od licznika często nie trzyma norm. Dlatego gdybyś kupował to polecam oryginalny z ASO. Chyba jakieś 80 zeta ale warto.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » czw maja 21, 2009 10:56

kubass pisze:-wąż ktory idzie od termostatu do chłodnicy jest juz gorący mniej wiecej jak inne węże ,
- na liczniku mam temperature 75-78 stopni
Mi się wydaje ze masz termostat do wymiany, przy takiej temperaturze już się załączą wentylator


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » czw maja 21, 2009 11:57

kubass po 1-wymien czujnik temperatury,tylko oryginalny reszta to szmelc,umnie tez tak bylo jak u ciebie,wymienilem czujnik i jest ok.
po 2-zle dzialajacy czujnik ,lub termostat nie bedzie przyczyna tak duzego spalania.
Ostatnio zmieniony czw maja 21, 2009 11:57 przez krisss.79, łącznie zmieniany 1 raz.


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » czw maja 21, 2009 12:10

pomierzyłem własnie czujnik i jest OK ma 250 OHM na kompa i 150 na licznik . wsadziłem termometr do zbiorniczka i termstat puscił juz przy 75 stopniach . wymieniam termostat zobacze czy spalanie spadnie .

przyczyna duzego spalania moze byc niedogrzany slinik . bynajmniej tak mi sie wydawało :)



Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » czw maja 21, 2009 12:34

kubass pisze:zyna duzego spalania moze byc niedogrzany slinik
Oczywiście, termostat za szybko otwiera, jest czesty obieg i silnik nie dogrzany

[ Dodano: 21 Maj 2009 12:37 ]
W ibizie miałem taki przypadek, termostat sie otworzył miałem cały czas obieg, i silnik nie dogrzany


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 21, 2009 12:47

kubass, tak temperatury otwarcia dokładnie nie ocenisz, musialbyś go wymontować. Ponieważ woda w zbiorniczku nie ogrzeje się natychmiast po otwarciu termostatu, tylko z dużą zwłoką.
W każdym razie jak dla mnie wygląda na to że nic po zmianie teromstatu i czujnika nie zyskasz na spalaniu. Ale próbuj


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » czw maja 21, 2009 20:05

wymieniłem przed chwila termostat . poszło elegancko . nawet powiem szczerze ze znalazłem inny sposob niz opisany na forum a mianowicie

wymiana termostatu golf 1,4 abd

-popuszczamy 2 śruby klucz nr 10 (klucz przydałby sie nasadkowy na przedłużeniu będzie łatwiejszy dostęp) z obudowy termostatu
-zaczyna wypływać płyn
-czekamy aż zleci wszystko
-odkręcamy całkowicie śruby
-termostat sam wypada
-wyginamy wąż wraz z kawałkiem obudowy termostatu w dół w celu spuszczenia resztki płynu ( ten sposób jest lepszy ponieważ nie trzeba ruszac opasek zaciskowych )
-jak płyn wypłynie wkładamy termostat zakładając dokładnie gumowy oring ( ja miałem w zestawie 2 sztuki większy i mniejszy , założyłem TYLKO ten większy )
- skręcamy wszystko dokładnie uważając na oring by dobrze się ułożył
- zalewamy płyn ma max
- odpalamy silnik i czekamy az sie zagrzeje i termostat pusci
- w razie niedoboru dolewamy jeszcze płynu
- zakrecamy korek zamykamy maske i jedziemy :)

poprawcie mnie prosze jesli sie w czyms pomyliłem



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt maja 22, 2009 08:48

pisz co z temperaturą bo z wrażenia chyba zapomniałeś :bigok:


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt sty 05, 2007 17:40
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: kubass » pt maja 22, 2009 10:38

hehehehe temperatura wzrasta do 85 no można powiedzieć ze 90 st . wiec raczej termostat był przyczyną . teraz zobacze tylko jak spalanie .
i mam dziwne możne złudne wrażenie ze po wymianie płynu silnik zaczął ciszej chodzić :) heheheh
termostat kupiłem verneta . wahlera nie miał nikt u mnie w miescie a nie chciało mi sie czekac
Ostatnio zmieniony pt maja 22, 2009 10:40 przez kubass, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 427 gości