Strona 1 z 2
1,8 PF - gaśnie jak jest zimny
: śr maja 20, 2009 16:15
autor: szyki
Witam,
wiem wiem, temat rzeka. przerabiany z milion razy na Forum ale jakoś nie znalazłem odpowiedzi.
silnik to 1,8 RV (bliźniaczy do PF -a) na Digifancie.
otóż:
auto mi gaśnie jak silnik jest zimny.
dzieje się tak i na benzynie i na gazie. dokładnie tak samo.
jak się rozgrzeje, to jest ok.
próbowałem z odłączonymi czujnikami temperatury i tak samo z przepływomierzem.
zero zmian.
macie może jakiś pomysł, gdzie zajrzeć?
: śr maja 20, 2009 16:40
autor: sas_gti
szyki pisze:próbowałem z odłączonymi czujnikami temperatury
to nie znaczy ze to nie jego wina. Zmierz rezystancję wtedy kiedy nie chce odpalić i podaj do tego jaką ma temp woda. Sprawdzę w tabelce czy rezystancje działają.
A poza tym zapraszam do mnie pod garaż w weekend to coś sie wymyśli. Widzę że jesteś z pyr to nie masz daleko
. Zresztą juz chyba kiedyś nawet gadaliśmy bo też miałeś jakieś problemy ze swoim PFem jeśli dobrze pamiętam. pzdr
: śr maja 20, 2009 17:06
autor: szyki
rzeczywiście, "spotkaliśmy się" już
jakiś czas temu utknąłem z moją golfiną pod Rawą Mazowiecką i wtedy zastanawialiśmy się, co mu mogło być...
pewnie pojawiłbym się wtedy u Ciebie pod garażem, gdyby nie to, że spieszyłem się. zostawiłem wtedy auto na stacji i wróciłem po nie z lawetą kilka dni później.
a okazało się, że jakiś przewodzik przy skrzynce z bezpiecznikami się rozleciał i nie miał styku:-) taka pierdoła
który czujnik zmierzyć? niebieski, czy czarny? zawsze mi się mylą
choroba, oba kupiłem nowe w ASO z rok temu :-/
dzisiaj rano odpaliłem silnik z odłączonym najpierw niebieskim, potem oboma czujnikami i tak samo mi gasł po spuszczeniu buta z pedału gazu.
zastanawia mnie tylko to, że przy odpaleniu na LPG zachowuje się dokładnie tak samo, czyli gaśnie na wolnych obrotach do momentu lekkiego nagrzania się motoru.
gazownia też jest jakoś podpięta pod czujniki temp. silnika?
jutro rano zmierzę rezystancję i zobaczymy, co się okaże.
dzięki,
pozdro.
: śr maja 20, 2009 18:36
autor: Racer
Jaki masz gaz zalozony? W sensie czy z kompem (podpiety pod sonde) czy na srubie? Silnik krokowy sprawdzales?
: śr maja 20, 2009 19:24
autor: szyki
Jaki masz gaz zalozony? W sensie czy z kompem (podpiety pod sonde) czy na srubie? Silnik krokowy sprawdzales?
instalacja II generacji z emulatorem sondy.
: śr maja 20, 2009 19:56
autor: Racer
Sprawdz czy dziala Ci sonda lambda i silnik krokowy, od tego trzeba zaczac pomijajac juz uklad zaplonowy (stan swiec, przewodow, rozdzielacza, kat wyprzedzenia zaplonu) a potem szczelnosc w dolocie, podcisnienia itd.
: śr maja 20, 2009 22:38
autor: TAZ
ISV czyli silnik krokowy masz cały czas zamknięty czyli tak jakby auto chodziło na ciepłym silniku. Albo czyszczenie się należy albo prąd nie dochodzi do ISV.
: czw maja 21, 2009 09:55
autor: szyki
zastanawiam się, czy przy instalacji gazowej II generacji z emulatorem, sonda odgrywa jakąś rolę? podobnie z krokowcem?
objaw gasnącego niedogrzanego motoru jest i na benzynie i na gazie, stąd moje wątpliwości.
wymienię świece i zobaczymy, co będzie się działo.
kable wymienione, cewka z modułem ma pół roku, aparat zapłonowy wymieniony, zapłon i rozrząd ustawione, więc z tymi rzeczami nie powinno być problemu.
jak sprawdzić silnik krokowy?
: czw maja 21, 2009 18:33
autor: Racer
Silnik krokowy najprosciej sie sprawdza odpinajac wtyczke i obserwujac co sie dzieje i czy jest jakas roznica na podpietym i odpietym. Tak po chlopsku ale skuteczne.
: pn cze 01, 2009 12:35
autor: szyki
wartości oporów czujników temperatury mierzone dzisiaj przy zimnym silniku i temp zewnętrznej ok 18 stopni:
czarny 1,48 kohma,
niebieski 2,48 kohma.
może to komuś trochę pomoże w diagnozie mojego problemu,
chociaż nie jestem pewien, czy instalacja gazowa II generacji w jakikolwiek sposób wykorzystuje wskazania czujników temp.
: pn cze 01, 2009 12:53
autor: Paweł Marek
czujniki ok, trzeba jeszcze sprawdzić czy dostają we wtyczkach napięcie po właczeniu zapłonu koło 5V.
Co z tym regulatorem wolnych nic nie napisałeś, brzęczy? spadają obroty po jego wypięciu ?
: pn cze 01, 2009 14:04
autor: szyki
sprawdziłem dzisiaj jeszcze silniczek krokowy.
były dwie próby, a w zasadzie cztery
pierwsza: silnik zimny, tak ok minuta po odpaleniu. odłączenie silniczka krokowego dało ZERO efektu. na benzynie i na gazie to samo. nic. zupełnie.
próba druga: silnik rozgrzany. efekt taki sam, jak przy zimnym. odłączenie silniczka i zero jakiejkolwiek reakcji.
pod stwierdzeniem "odłączenie silniczka krokowego" mam namyśli wypięcie wtyczki przy nim.
czy silniczek własnie może być powodem gasnącego motoru zanim ten się na dobre nagrzeje?
: wt cze 02, 2009 17:25
autor: sas_gti
wygląda na zawieszony krokowiec w pozycji otwartej i jego odłączenie od wtyczki nie spowowuje zgaśniecie silnika. O resztcie gadamy już na PW pozdro !
: wt cze 02, 2009 18:38
autor: Paweł Marek
ma brzeczeć i po odłączeniu wtyczki spaść obroty lub zgasnąć. Albo zapsuty albo prądu brak a obroty się trzymają na ciepłym bo ktoś je pewnie na regulacji przy wtrysku podkręcił