Wymiana plynu chlodniczego !!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana plynu chlodniczego !!
witam..mam takie pytanie...czy ktos wie jak wymienic plyn chlodniczy w golfie 3 2.8 Vr6...chodzi mi dokladnie jaki albo jakie weze odpiac zeby spuscic stary plyn...i jak powinienem nowy zalac..czy trzeba odpowietrzac czy jak to powinno wygladac..dzieki z góry..pozdr
VR6.....droga jest.....
Jest o tym na forum kilka tematów.
Odłączasz wąż od chłodnicy ten który jest najniżej, na pewno nie uda ci się zlać całego starego płynu bo zostanie trochę w bloku. Po tym zakładasz wąż spowrotem. Nowy płyn wlewasz ( ja zalewam "prestone" i jest ok" do vr-a z tego co pamiętam wchodzi chyba 10L płynu.
Jeżeli chodzi o odpowietrzanie to jeżeli masz wszystko sprawne to powinien sie podczas pracy sam odpowietrzyć, ale możesz to zrobić w ten sposób, że wlewasz nowy płyn oczywiście jak zalejesz zbiorniczek płynem to musisz poczekać aż spłynie w układ i lać dalej.
Później odpalasz silnik na odkręconym korku układu, i czekasz aż silnik nagrzeje się do przynajmniej 80st. w trakcie chodzenia silnika (na początku zanim sie nagrzeje) możesz spoglądać do zbiorniczka sprawdzić czy płynu nie brakuje i ewentualnie dolać.
Na silnik rozgrzany nie można lać świeżege "zimnego" płynu, grozi to pęknięciem głowicy.
Po takim odpowietrzaniu zakręcasz korek i wszystko powinno latać. Jak ostygnie możesz jeszcze odkręcić korek i sprawdzić czy płynu jest na stanie i ewentualne dolewki.
Pozdrawiam
Odłączasz wąż od chłodnicy ten który jest najniżej, na pewno nie uda ci się zlać całego starego płynu bo zostanie trochę w bloku. Po tym zakładasz wąż spowrotem. Nowy płyn wlewasz ( ja zalewam "prestone" i jest ok" do vr-a z tego co pamiętam wchodzi chyba 10L płynu.
Jeżeli chodzi o odpowietrzanie to jeżeli masz wszystko sprawne to powinien sie podczas pracy sam odpowietrzyć, ale możesz to zrobić w ten sposób, że wlewasz nowy płyn oczywiście jak zalejesz zbiorniczek płynem to musisz poczekać aż spłynie w układ i lać dalej.
Później odpalasz silnik na odkręconym korku układu, i czekasz aż silnik nagrzeje się do przynajmniej 80st. w trakcie chodzenia silnika (na początku zanim sie nagrzeje) możesz spoglądać do zbiorniczka sprawdzić czy płynu nie brakuje i ewentualnie dolać.
Na silnik rozgrzany nie można lać świeżege "zimnego" płynu, grozi to pęknięciem głowicy.
Po takim odpowietrzaniu zakręcasz korek i wszystko powinno latać. Jak ostygnie możesz jeszcze odkręcić korek i sprawdzić czy płynu jest na stanie i ewentualne dolewki.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 65 gości