Czyszczenie zaworu EGR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mirek-zrv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 14, 2009 00:16
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Czyszczenie zaworu EGR

Post autor: Mirek-zrv » wt maja 19, 2009 20:33

Witam,

Chciałbym wyczyścić zawor EGR (1.6 16V), ma ktoś instrukcje rozebrania tego zaworu i czyszczenia??
Ostatnio zmieniony wt maja 19, 2009 22:30 przez Mirek-zrv, łącznie zmieniany 1 raz.


zrv

Tuthmozis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sty 02, 2008 17:04
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Tuthmozis » wt maja 19, 2009 21:42

Jest nierozbieralny. Trzeba go wymontować i przemyć a po założeniu adaptować na VAG'u lub komputerze.



Mirek-zrv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 14, 2009 00:16
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Mirek-zrv » wt maja 19, 2009 22:29

Czy wiecie co to takiego ?
http://img27.imageshack.us/img27/9913/22235366.jpg

może czegoś tam brakuje ? czy ma to buc gdzieś podłączone??


zrv

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr maja 20, 2009 16:34

Mirek-zrv pisze:Czy wiecie co to takiego ?
http://img27.imageshack.us/img27/9913/22235366.jpg

może czegoś tam brakuje ? czy ma to buc gdzieś podłączone??
To jest filterek powietrza taki malutki i wężykiem jest popięty do zaworu egr z boku - coś w rodzaju doprowadzenia ciśnienia odniesienia (atmosferycznego) do EGR ale jak to hula w elektrycznym zaworze EGR to H.G.W. Na pewno jest silnik/selenoid do otwierania zaworu i potencjometr wskazujący stopień uchylenia zaworu.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr maja 20, 2009 18:41

To jest filterek zaworu EGR zaś sam zawór jeśli nawali to nowy lub uzywka za 200zł



ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ulan23 » czw kwie 22, 2010 11:03

hmm trochę już pisałem na forum o moich problemach z silnikiem AZD, teraz chce spróbować wyczyścić zawór EGR, kolega na początku tego wątku pytał się czy jest jakaś instrukcja do tego jak to zrobić, czy są tam jakieś uszczelki (o co ewentualnie pytać, jakie mają symbole??), no i na koniec pytanie:gzie w wVAG robi sie adaptacje zaworu EGR??



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » czw kwie 22, 2010 11:41

"beetle napisał:"
w benzynie nie nazywa się to zawór EGR tylko kombizawor z systemu powietrza wtórnego (secondary air system) wygląda tak:
Obrazek
i nie ma co tam czyścić w środku jest tylko membrana i sprężyna...
raczej poszukaj jakiejs nieszczelnosci w przewodach od pompy.

Chyba że jesteś przekonany że masz EGR?
Ostatnio zmieniony czw kwie 22, 2010 11:44 przez RA_FEEL_IT!, łącznie zmieniany 2 razy.



ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ulan23 » czw kwie 22, 2010 12:19

o ile wiem do mojego silnika jest taki http://www.autoczesci.autosowa.pl/img.p ... 60761d.jpg 036 131 503 M
hmm moze ktoś wie gdzie można kupić takie same podkładki???



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Post autor: RA_FEEL_IT! » czw kwie 22, 2010 12:44

ulan23, link nie działa

[ Dodano: 22 Kwi 2010 12:47 ]
Widzę że czwórka to żeby wyczyścić EGR to najpierw musisz odkręcić kolektor ssący dopiero później dasz radę wyciągnąć EGR.
Jak wyczyścić? nafta, nitro - sporo tego jest.
Tylko nie stosuj żadnych sprey'i bo to się mija z celem...



ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ulan23 » czw kwie 22, 2010 15:42

hmm a jest gdzie opis ze zdjęciami najlepiej?? zaraz postaram sie pokazać inny link
http://www.autocarspare.com/img/311/036131503m_b.jpg



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw kwie 22, 2010 16:50

Zawór w 1.6 16V jest nierozbieralny, można go wyjąć i wytaplać w celu odpuszczenia nagaru i tyle, potem podpiąc bez montażu wtyczkę i vagiem sprawdzić działanie.
Jak nie działa to wymiana.
Wymaga adaptacji.
Da się wymontować bez problemu bez rozbierania dodatkowych części.
Teoretycznie wymaga wymiany podkładek - zakup tylko u autoryzowanego.
Robiłem - więc wiem. Mam zawór jak na drugim linku 036 131 503 nie pamiętam końcówki literowej, ale ona nie zmienia wiele w działaniu zaworu - decyduje o wyprowadzeniu dodatkowego wyjścia na filterek (proste, łamane itp) oraz o formie i umiejscowieniu otworów.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

ulan23
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ulan23 » czw kwie 22, 2010 17:02

hmm a możesz powiedzieć jak się robi adaptacje tego zaworu??? na forum nie mogę nigdzie znaleźć



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw kwie 22, 2010 18:57

Jak przepustnica, silnik zgaszony, zapłon włączony.
Silnik grupa 74 basic settings.
pole 1 położenie 0 - wartość 0.3-1.3
pole 2 położenie 100% - wartość 2.9-4.6
pole 3 położenie aktualne 0.3-4.6
pole 4 stan adaptacji: OK.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » czw kwie 22, 2010 19:15

wyżej SATA odkopał i cytuje mój bardzo stary post (z 2008 r)w którym piszę że w benzynie nie ma egr.

odszczekuję, z mojego obecnego stanu wiedzy wynika że w niektórych silnikach benzynowych jednak jest klasyczny egr z n18 czyli recylkulacja spalin.
egr w benzynie ma za zadanie obniżyć zawartość tlenków azotu w spalinach.

a w środku zawór może wyglądać tak:
Obrazek
z boku opis działania.
jak widać jest to dosyć skomplikowana w budowie część i nie wystarczy pomoczyć go w benzynie i oczyścić.
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 19:57 przez beetle, łącznie zmieniany 1 raz.


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 257 gości