Strona 1 z 2

dobija

: wt maja 19, 2009 14:23
autor: belushi
Witam!
mam małe pytanko, dziś z 5-cioma osobami na pokładzie mój golf strasznie dobijał na każdym dołku, po nierównej drodze nie dało się jechać szybciej niż 50-60 km/h, z tylnej osi dochodził głuchy odgłos, jeśli jadę sam lub z jednym pasażerem nie ma żadnych problemów. może mi ktoś podpowie jakie części za to odpowiadają, sprężyny zawieszenia czy amortyzatory, a może coś jeszcze, jakieś sugestie? z góry dzięki
dodam że problem jest tylko z tylnym zawieszeniem. i nie mam jakiegoś sportowego niskiego zawieszenia.

: wt maja 19, 2009 14:33
autor: Paweł Marek
słabe sprezyny i/lub amortyzatory łącznie z odbojami i/lub tuleje belki jesli chodzi o zawieszenie. Tłuc może się jeszcze tłumik o belkę.

: wt maja 19, 2009 15:10
autor: kelebrion
tak jak kolega wyzej napisal:) i jak chcesz to poprawic bez kosztow to idz do sklepu z czesciami samochodowymi i kup takie gumy usztywniajace sprzezyny ktore sie kładzie miedzy sprezyny i ci sie tył usztywni troche. proponuje po 2 na sprezyne, a koszt jednej gumy 6zł

[ Dodano: Wto 19 Maj, 2009 ]
Cos takiego:) bedzie dobrze

http://moto.allegro.pl/item634205639_gu ... grati.html

: wt maja 19, 2009 15:51
autor: krzycho85
Cos takiego:) bedzie dobrze
zanim nie pęknie sprężyna :hmm:

: wt maja 19, 2009 16:22
autor: kelebrion
bez przesady po 2 sztuki to nie peknie, ja juz mam 2 lata i jest spoko. po 3 sztuki to slyszalem ze komus pekla. jesli sie ktos boi to niech najpierw wlozy po jednej i moze wystarczy:)

: czw maja 21, 2009 09:32
autor: belushi
dziś byłem u mechanika, wziął golfa na trzepaki, amorki ok, sprężyny raczej też, stwierdził że do wymiany są tuleje na tylnej belce, tanio nie będzie 80zł tuleje + 150 robocizna, przy okazji mają się przyjrzeć sprężynom. co do gum usztywniających o których piszecie to nie zaryzykuje,

: czw maja 21, 2009 10:23
autor: Bbrutus (Burex)
belushi pisze:80zł tuleje + 150 robocizna
50zł płaciłem za komplet tulei na belkę (z Harda), a koszt wymiany mnie wyniósł 60zł

[ Dodano: 21 Maj 2009 10:26 ]
belushi pisze:mają się przyjrzeć sprężynom
Jak nie maja śladów pęknięć, to sprężyny możesz zostawić, jeżeli są już zmęczone to ja płaciłem 140zł za komplet(nówki)

: czw maja 21, 2009 10:33
autor: pelsonpnk
50zł płaciłem za komplet tulei na belkę (z Harda), a koszt wymiany mnie wyniósł 60zł
do ceny tulei się zgodzę, natomiast z wymianą jest dużo gorzej...dzwoniłem do paru warsztatów i średnia cena wymiany to 250zł :grrr: najtaniej znalazłem za 80zł od strony (czyli 160 za komplet)ale bez ściągania belki, jeśli się nie uda bez ściągania to też 250...porażka

: czw maja 21, 2009 10:40
autor: Bbrutus (Burex)
No ja podałem cenę taką po znajomości(u kuzyna robiłem) i belki nie ściągałem, auto na kozłach stało.
Nie wiadomo jeszcze jak one bardzo są zapieczone, w sumie ja mam przekręcone 144tys, i podczas wymiany nie było większych problemów, jeżeli kolegabelushi, ma jakiegoś kumatego znajomego i parę kluczy i dobry młotek to z pewnością sobie poradzą

P.S. Jeżeli jest ABS zalecam szczególna ostrożność podczas wymiany żeby przewodów nie uszkodzić

pozdro

: czw maja 21, 2009 11:59
autor: belushi
panowie nie wiem jak wy ale ja przy zawieszeniu sam nie grzebię, taka zasada, niech się tym zajmą fachowcy, od tego zależy bezpieczeństwo, poza tym z tego co sie orientowałem to nie taka prosta sprawa wymaiana tulei, potrzba jakiś ściągacz do tulei, poza tym, z tego co mówice cena 150 za wymianę to jeszcze nie tak dużo, może jakoś przyżyję, ważne że usterka zlokalizowana.

: czw maja 21, 2009 12:02
autor: Bbrutus (Burex)
belushi pisze:potrzba jakiś ściągacz do tulei
Mi akurat nie był potrzebny, no ale co racja to racja, tyle ze kuzyn ma warsztat to moglem spokojnie spać

Pozdrawiam

: czw maja 21, 2009 14:31
autor: dnadna
belushi pisze: z tego co mówice cena 150 za wymianę to jeszcze nie tak dużo, może jakoś przyżyję,
bez odpowiednich narzędzi ani rusz , ja bym sie sam drugi raz tego nie podjął za nic

: pt maja 22, 2009 21:43
autor: brach86
właśnie po pierwsze to ściągacz to tulei potrzebny. Ale jej wyjecie to nie problem gorzej jest z włożeniem jej. Bo co zapewne kupisz to nie będą pasowa idealnie więc trzeba je szlifować zapewne. Jak nie masz sprzętu to oddaj je mechanikowi najlepiej

: pn maja 25, 2009 09:31
autor: belushi
Panowie tulejki wymienione, 80zł części, z robodizną wyszło 250 zł, ale golf jak nowy , cichutki, mięciutki aż miło jechać, jak widać dobijanie to nie zawsze tylko amorki i sprężyny.