Strona 1 z 1

problem z rozladowywaniem akumulatora BOSH

: pn maja 18, 2009 21:48
autor: krisss_89
Witam.

Mój problem polega na tym, ze wyladowuje mi się nowy akumulator. Jakis czas temu wyładowywał mi się stary akumulator, wiec wymienilem go na nowego „BOSH’a Silvera 4”, 60 Ah (mam golfa 1.8 benzyna+gaz)… Elektryk sprawdzil ladowanie i czy z mas nie ucieka prad, i wszystko gralo ok., bo autem jeździłem codziennie. Jakis czas temu przepalila mi się zarowka i wysiadl bezpiecznik, wiec byłem u elektryka, troche pochodzil na wlaczonych światłach i odpalil. Może i był słabszy, chodz nie czulem przy targaniu silnika, ale przez powrot do domu, tj. 8 km przeciez powinien się doładować nawet jadac z radiem… Hm.. po 2 dniach aku wyladowal mi się niemal do zera :/ pojechałem do elektryka, ponownie sprawdzil ladowanie i ponoc wszystko było ok. Postanowiłem wiec reklamowac BOSH’a (hahaha), ale nie przyjeli mi reklamacji, ponieważ aku był sprawny … Co to może być, ze aku trzyma mi przez np. caly dzien bez odpalania silnika, a dwa dni (okolo) już nie… ? Alarm? Mysle i mysle, nad jakims poborem pradu, ale kurcze nie mogę na nic wpaść… radio wykladam z panela, jezdze w miare oszczędzając prad, kurcze no nie wiem … Może to alarm i wyladowal mi się, bo pochodzil u elektryka troche na lampach, albo to przez

: pn maja 18, 2009 21:51
autor: TAZ
Masz zwarcie i tyle. Na noc odepnij aku i rano podłącz. Jak odpalisz bez problemów to na pewno masz zwarcie. Można spróbować zdiagnozować jak dużo prądu ucieka amperomierzem ale nie pamiętam, którą klemę się odpinało i w obwód się wpina amperomierz.

: pn maja 18, 2009 22:01
autor: krisss_89
Dziekuje za odp, ponoc amperomierzem obwod mas tez mi elektryk sprawdzal, bylo "0" ucieczki pradu...

: pn maja 18, 2009 22:04
autor: Adrian1980
kiedyś mialem taką sytuację nawet serwis nie wiedzial o co chodzi, dopiero super elektryk dolnośląski namierzył że jest zwarcie na skrzynce bezpiecznikowej... wymieniłem i było cacy :grin:

: pn maja 18, 2009 22:08
autor: WRHZ
amperomierz multimet nastawiasz na 10 (20) amper bo takie zazwyczaj maja nastawy wpinasz sie pomiedzy + aku a kleme idaca do aku i widzisz jaki prad bierze slyszalem tez przypadki ze pompka centralnego uszkodzona ciagnie prad i rozladowuje aku..