Strona 1 z 2

Ciężko a nawet w ogóle nie wchodzą 1ka i 2ka.

: pn maja 18, 2009 19:13
autor: Michał 1985
Witam mam taki problem ostatnio po remoncie 5go biegu zauważyłem że teraz nie da się czasem wrzucić 1ki i z 1ki na 2kę czy to wina mechanika? czy coś innego? Co to moze być i czy taka następna naprawa będzie dość kosztowna?

: pn maja 18, 2009 23:00
autor: stonefree
Moze spróbuj wyregulowac wybierak biegów,jezeli jest na drazku, to poluzuj obejme i obroc drazek nieco w prawo.

: wt maja 19, 2009 06:46
autor: Michał 1985
Hmm a jak to wyregulować? Najgorzej jest np jak mam dość wysokie obroty ok 3,5 tysiąca to z 1ki na 2kę nie da rady bez szarpania lewarka i słuchania chrupania.

: wt maja 19, 2009 07:22
autor: Michał_1977
Jak są luzy na drążku zmiany biegów,lub na cięgnach przy skrzyni,to biegi ciężko wchodzą.
Ponoć wystarczy wtedy kupić zestaw naprawczy i to pomoże.
Napisałem :gora: ponoć,dlatego,bo sam jeszcze tego nie praktykowałem,ale chłopaki z forum piszą,że pomaga :bigok:

: wt maja 19, 2009 07:24
autor: T.O.B.I.
jaki masz silnik, jaką skrzynię?

: wt maja 19, 2009 10:43
autor: Michał 1985
1,4 benzyna 5cio biegowa

: wt maja 19, 2009 12:47
autor: T.O.B.I.
No to mamy podobne skrzynie na wodzik typ 085, te skrzynie lubią się sypać, sprawdź czy jest olej w skrzyni, co jeszcze było robione przy remoncie tego 5 biegu, możesz wymienić też olej, pamiętaj że olej to 75W90 GL4, oleju wchodzi 3,1l poziom prawidłowy to jak trochę wyleci przez korek wlewowy

: wt maja 19, 2009 15:19
autor: Michał 1985
Siema jest chyba olej skoro mechanik robił 5 bieg i działa super teraz ale 1 i 2 niestety nie. Nic chyba więcej nie robił o ile wiem 5ka jest osobno wiec do 1 2 nie miał dostepu ale zaznaczam chyba.

: śr maja 20, 2009 09:22
autor: T.O.B.I.
musisz być pewny że jest olej (a nie chyba), mechanicy często zapominają że do naszych skrzyń wchodzi 3,1l oleju, często spotykałem się z niedowierzaniem u mechaników że tyle oleju wchodzi, wiedz sprawdź jego stan dla własnego dobra, bo jeżdżenie beż oleju w skrzyni to morderstwo na niej, druga sprawa to regulacja drążka zmiany biegów trzeba obejrzeć czy się gdzieś nie przycina i posmarować, trzecia sprawa to linka sprzęgła jeśli jest z samo regulatorem to powiedz na jakiej wysokości bierze sprzęgło?

: śr maja 20, 2009 09:46
autor: Michał 1985
Witam tak linka z samoregulatorem i tez już jest problem bo czasem wpada mi całę sprzęgło do podłobi i nie da rady zmienić biegu wiec puszczam i wciskam ponownie i łapie. A czy jak wymieniał coś w 5ce to 1 2 tez otwierał moze części podmienili?

: śr maja 20, 2009 14:01
autor: T.O.B.I.
przy 5 ściąga się tylko osłonę z boku a do 1,2 i innych biegów trzeba skrzynie rozpołowić, wydaję mi się że masz te problemy przez linkę sprzęgła, musisz ją wymienić, miałem podobne problemy i zamontowałem linkę z ręczną regulacją, i sprawdź poziom oleju bo szkoda skrzyni, a propo jeżdżąc z taką linka uszkodzisz synchronizatory w skrzyni więc nie polecam

: śr maja 20, 2009 18:51
autor: Michał 1985
Własnie obawiam się że mogły juz się uszkodzić ale w sumie chrupania jako takiego nie ma po prostu nie dam rady wbic tych biegow ale jak wejdą to cicho i bez zgrzytania. Linka tak wpada czasem i juz miał mechanik wyminić dawno ale sobie zapomniał. A jak sprawdzic poziom oleju żeby była odpowiednia ilość?

: śr maja 20, 2009 21:11
autor: Mag84
ja cię nie pocieszę - jak ci cięzko wchodzą biegi nie wróży to dobrze :)U mnie tak się zaczęło, potem wypadała V i wsteczny i niestety .. jechałem jechał jechałem i bum :)
I po skrzyni :)

: czw maja 21, 2009 17:46
autor: Michał 1985
Jutro jade do mechanika i nie wiem czego się spodziewać powiedzcie od czego on powinien zacząć sprawdzać moją przypadłość ze skrzynią.