Strona 1 z 2
Ogromne spalanie 1,4 ABD 13L/100 w miescie 8l w trasie.
: pn maja 18, 2009 15:13
autor: kubass
Witam . od paru miesięcy zaobserwowałem ogromne spalanie mojego gofra. mniej wiecej 12 litrow w miescie zaczeło mnie to denerwowac poniewaz w trasie kiedys brał 5,5 przy spokojnej jezdzie a teraz bierze 8 - 9 . ( wydaje mi sie ze VRki biorą mniej :/ ) zauwazyłem ze strasznie poci mi sie przepustnica w miejscu grzie przychodzi rura od filtra powietrza. rozkreciłem to i stwierdziłem ze ta uszczelka słabo dolega wiec przesmarowałem silikonem i ładnie skręciłem .
szukając po forum wyczytałem cos o adaptacji przepustnicy ? o co w tym chodzi i czy to moze mi pomoc ?
mam kabel VAG mam tez program vag-com co moge zrobic zeby zmniejszyc spalanie?
i od czego to sie tak posci ?
pozdrawiam
: pn maja 18, 2009 15:15
autor: Beszczyk
Jeśli masz kabelek to sprawdź napięcie sondy lambdy .
Powinno być w zakresie od 0 do 1V
I sprawdź też wskazania czujników temp.mi na desce dobrze pokazywało 90 stopni a do kompa szło 50...
Adaptacja przepustnicy raczej nie ma tak dużego wpływy na spalanie raczej na obroty.
: pn maja 18, 2009 15:42
autor: kubass
ogolnie powiem szczerze ze mi temeratura nigdy nie doszła do srodka przedziałki . zawsze jest w 1/4 przedziałki :/ wiec temperatura na bank . sonda nowa niby uniwersalna ale wydaje mi sie ze jest ok . dzis podłącze i zobacze ile V daje
: pn maja 18, 2009 15:46
autor: Beszczyk
No to wygląda mi na termostat jeszcze wskazówka musi stać pionowo i ani drgnąć.
: pn maja 18, 2009 15:47
autor: Kamil12
miałem podobny problem z tym że w mk2. okazało się że niebieski czujnik temperatury jest do wymiany.
: pn maja 18, 2009 18:17
autor: krisss.79
Beszczyk wcale nie musi wskazowka od temp stac pionowo,wszystko zalezy jak masz szczelny uklad chlodzenia,zreszta nasze auta nie sa nowe wiec nigdy nie bedzie 100%ja w miescie mam 87 i jak wskazowka dojdzie do 92 wlacza sie wiatrak i znowu temp spada do 87.A wymienilem ostatnio licznik nowszy 96r i wskazowka stala rowno na 90,wiec liczniki tez prawdy nie pokaza
[ Dodano: 18 Maj 2009 18:21 ]
A zolty czujnik tez wymienilem i jest ok
,tylko nie kupuj jakiegos badziewia za 20zl,tylko jedz do aso i oryginal jest za 78 zl[juz niebieski]
: pn maja 18, 2009 21:44
autor: Beszczyk
Może i nie pokazują . Robiłem termostat u siebie i w 1,4 aex i w każdym innym aucie którym jeździłem i jak wszystko było ok to wskazówka nie drgnie lub jest to nie zauważalne.
Kris a może twój termostat nie domaga???
: wt maja 19, 2009 09:56
autor: kubass
to powiedzcie jeszcze p ojakim czasie sie wam zagrzewa przy tej pogodzie ktora jest teraz? moim musze jezdzic z 20 minut zeby 70 st było nie wiem czy to normalne ? moze faktycznie cos z termostatem ? dzis podłącze pod vag i zobacze jaka temperature dostaje komp .
: wt maja 19, 2009 10:30
autor: Beszczyk
Hmmm przy tej pogodzie na oko po około 3 km więc czasu ile z 5 min po mojej dziurawej drodze to na pewno jest 70 st a do 90 to już później moment. dokładnie musiał bym zmierzyć .
: wt maja 19, 2009 15:15
autor: kubass
no to u mnie na bank jest walniety termo . a podobno da sie to sprawdzic jeszcze odpalajac silnik i dotykajac rury od duzego obiegu ? sprawdzał ktos z was w ten sposob termostat ?
: wt maja 19, 2009 15:24
autor: Beszczyk
Oczywiście że tak można, przewód od termostatu do chłodnicy musi być zimny do momentu nagrzania się do 90 stopni.
: wt maja 19, 2009 21:06
autor: kubass
problem jest taki . podłączyłem auto pod kompa . pierwsze co wyskoczyło to błąd 515 czyli cos z czujnik położenia wału krzywkowego .... cokolwiek to znaczy ? co to jest za czujnik ? i o co w nim chodzi ? czy on moze miec wpływ na takie spalanie ? czy to sie wymienia czy mozna to jakos wyczyscic i gdzie ten czujnik sie znajduje w 1,4 ABD ?
jezeli chodzi o nagrzewanie sie węży to
wentylator włącza sie jak wąż ktory idzie od termostatu do chłodnicy jest juz gorący ,
a na liczniku mam temperature 75-78 stopni
a na VAGu mam 100 stopni . któremu wieżyc ?
: wt maja 19, 2009 22:01
autor: krisss.79
Kris a może twój termostat nie domaga?- Beszczyk to wytlumacz mi ze teraz na trasie jest 85 c a jak wymienilem licznik to jest rowne 90c,zaznaczam ze licznik z rocznika 96 takze wskazowki szybko ida do gory.A termostat tez wymienia ,na razie boje sie go ruszac bo obudowa termostatu jest do wymiany
: czw maja 21, 2009 10:21
autor: kubass
dorzuce jeszcze jedna rzecz ktora zauwazyłem .
po podłączeniu do VAGa ( nie wiem czy dobrze sprawdzałem )
w grupie pierwszej sa obroty temperatura i wspołczynnik lambda . u mnie on stoi na 1,000 V i tak ciagle . odłączyłem z ciekawosci wtyczke . patrze na VAG . lambda ciagle to samo wskazuje . czy tak powinno byc ?