Strona 1 z 4

[mk3]problem z ABS

: pt paź 07, 2005 19:02
autor: tomamat
prosze o pomoc!! :prayer:
posiadma golfa III 1.8 benz w automacie 92r. mam problem z abs-em. wymienilem kilka czesci takich jak pompa i uklad z zaworkami ale pow wymianie gdy pojechalem na komputer okazalo sie ze pompa ma blad(tak samo jak przed wymiana). gostek od komputera (po studiach) stwierdzil ze jest to wina pradu dochodzacego do pompy. ale niestety nigdzie nie moge znalezc schematu teko abs-u zebym mogl sprawdzic jaki ten prad ma dochodzic. a moze jest to cos innego. bylbym bardzo wdzieczny za pomoc


dodatkowym moim problemem jest to ze opuszczanie szyby w tylnych drzwiach dziala odwrotnie a jest to klopotliwe gdzyz posiadam otwieranie szyb kluczykiem i gdy wszystkie sie zamykaja ta jedna sie otwiera

Re: problem z ABS

: pt paź 07, 2005 23:11
autor: Gitner
tomamat pisze:dodatkowym moim problemem jest to ze opuszczanie szyby w tylnych drzwiach dziala odwrotnie a jest to klopotliwe gdzyz posiadam otwieranie szyb kluczykiem i gdy wszystkie sie zamykaja ta jedna sie otwiera
Zakladales sam instalacje? Jak bylo wczesniej? Te szyby wygladaja jakby mialy odwrotnie podlaczone przewody.. sprawdz jak sie ma instalacja z przodu a jak z tylu.

Pozdro
Gitner

Re: problem z ABS

: sob paź 08, 2005 17:27
autor: tomamat
Gitner pisze:
tomamat pisze:dodatkowym moim problemem jest to ze opuszczanie szyby w tylnych drzwiach dziala odwrotnie a jest to klopotliwe gdzyz posiadam otwieranie szyb kluczykiem i gdy wszystkie sie zamykaja ta jedna sie otwiera
Zakladales sam instalacje? Jak bylo wczesniej? Te szyby wygladaja jakby mialy odwrotnie podlaczone przewody.. sprawdz jak sie ma instalacja z przodu a jak z tylu.

Pozdro
Gitner
Nie sam nie zakladalem a przewody sa orginalne praktycznie nic nie bylo grzebane, moze poza tym ze bylo pare kabli przetartych w gumie miedzy slupkiem a drzwiami. ale to bylo naprawione i napewno nie pomylilem kabli gdzyz pozniej sprawdzal to elektryk.
pozdro

: sob paź 08, 2005 21:30
autor: szsz01
podaj adres to ci wysle opis dzialania i diagnozowania
po rysunkach poznasz, czy to twoja wersja ukladu, do mojego passat 1991 pasowalo, jak zeznal moj znajomy mechanik jest to uklad ABS bez wspomagania hamulcow, dziala tak, ze po wlaczeniu zaplonu pompa dopompowuje do odpowiedniego cisnienia i potem w razie spadku wyrownuje
--
szsz

: sob paź 08, 2005 21:58
autor: tomamat
szsz01 pisze:podaj adres to ci wysle opis dzialania i diagnozowania
po rysunkach poznasz, czy to twoja wersja ukladu, do mojego passat 1991 pasowalo, jak zeznal moj znajomy mechanik jest to uklad ABS bez wspomagania hamulcow, dziala tak, ze po wlaczeniu zaplonu pompa dopompowuje do odpowiedniego cisnienia i potem w razie spadku wyrownuje
--
szsz

tom-mat@go2.pl
bede bardzo wdzieczny za taki schemacik. pompa dopompowuje(aktualnie odlaczona) ale strasznie halasuje przy dopompowywaniu
pozdrawiam

: ndz paź 09, 2005 22:34
autor: ezomezo
bylbym bardzo wdzieczny jesli i mi bys mógł podesłac ten schemacik
Pozdro

: ndz paź 09, 2005 22:42
autor: Paweł Marek
Opis sprawdzania abs-u zwykłym miernikiem bez podłączania do Vaga jest w książce "Volkswagen Golf i Vento". Do ściągnięcia emulkiem bez problemu.

: ndz paź 09, 2005 22:46
autor: ezomezo

: śr gru 14, 2005 12:25
autor: bolek123
szsz01 pisze:podaj adres to ci wysle opis dzialania i diagnozowania
po rysunkach poznasz, czy to twoja wersja ukladu, do mojego passat 1991 pasowalo, jak zeznal moj znajomy mechanik jest to uklad ABS bez wspomagania hamulcow, dziala tak, ze po wlaczeniu zaplonu pompa dopompowuje do odpowiedniego cisnienia i potem w razie spadku wyrownuje
--
szsz
SZSZ01 czy i mnie możesz wysłać schamat elektr. do passsata 95r. ?
mój e-mail to bolek@kupiecka.pl
mam następujący problem:

Dodano: Sro Gru 14, 2005 11:15 ]
udalo mi się ustalić , że raczej nie da się wymienić pojedyneczego zaworu znajdującego się w kompleksie pompy hamulcowej (w wersji z abs). zdaje sie, ze trzeba bedzie wydac jakies 400 zl na inna uzywana pompę i dodatkowo na profesjonalny montarz z odpowietrzeniem....
macie jeszcz jakieś pomysły ? czy do tych elektrozaworów dochodzą jakieś kabelki które mogą sie obluzować czy coś? a może są jakieś bezpieczniki jeszcze do sprawdzenie od samych poszczególnych zaworków?


bolek123 napisał/a:
[ Dodano: Pon Gru 12, 2005 21:45 ]
jizu napisał/a:
daj znac co bedzie dalej

no i chyba mam konkret
267 Zawór wylotowy ABS prawy przód - N100
tak mowi VAG

zatem gdzie jest ten elektrozawor i czy to droga zabawka???
czy mozna to samemu wymienic w garazu... ?

ps. nie pomoglo kilkukrotne kasowanie bledow oraz ponownie ******* silnika - wciaz ten sam blad.

: śr gru 14, 2005 17:17
autor: tomamat
bolek123 pisze: no i chyba mam konkret
267 Zawór wylotowy ABS prawy przód - N100
tak mowi VAG

zatem gdzie jest ten elektrozawor i czy to droga zabawka???
czy mozna to samemu wymienic w garazu... ?

ps. nie pomoglo kilkukrotne kasowanie bledow oraz ponownie ******* silnika - wciaz ten sam blad.
sam tego napewno nie zrobisz (tzn ze tego sie nie wymienia). musisz wymienic caly zespol (czyli cale uzadzenie z ktorego wychodza przewody hamulcowe. zaworki sa w srodku w tym zespole). moge ci wyslac screena z ksiazki jak to wyglada mniej wiecej gdyz ksiazka jest do golfa III 92 ale zasada ta sama i ma duze podobienstwa z passatem

: śr gru 14, 2005 17:36
autor: bolek123
dzieki, upewniłeś mnie przynajmniej, że w hurtownii nie kitowali, że trzeba zamówić całośc albo szukać całej pompy z zespołem zaworków łącznie - z używek.
ale zanim coś mechanicznie zmienie to jeszcze chce się tam jakoś dobrać do wiązek przewodów które podchodzą do pompy. przydałby mi się screen na którym widać gdzie takie wiązki sterujące mogą być umiejscowione w okolicach pompy oraz czy odpowiadają im jakieś bezpieczniki.... hm :/
pozdrawiam i dzieki
B

: śr gru 14, 2005 18:48
autor: tomamat
masz tu screena jak to wyglada u mnie. a co do tych bezpiecznikow to musisz sprawdzic na pokrywce bezp. u mie sa jeszcze dwa przekazniki o numerach 79(pompa ABS) 179(urzadzenie sterujace abs) albo odwrotnie. a samo urzadzenie sterujace znajduje sie pod dywanikiem pasazera. ale zaznaczam ze tak jest u mnie w golfie z 92r bo od 93 zaczeli pakowac inny abs. ale moze byc podobnie

: czw gru 15, 2005 00:28
autor: bolek123
dzieki, sprawdze jutro pod klapka (z lewej u dolu kierownicy) te bezpieczniki i przekazniki czy mają styk.

tomamat pisze:masz tu screena jak to wyglada u mnie. a co do tych bezpiecznikow to musisz sprawdzic na pokrywce bezp. u mie sa jeszcze dwa przekazniki o numerach 79(pompa ABS) 179(urzadzenie sterujace abs) albo odwrotnie. a samo urzadzenie sterujace znajduje sie pod dywanikiem pasazera. ale zaznaczam ze tak jest u mnie w golfie z 92r bo od 93 zaczeli pakowac inny abs. ale moze byc podobnie

: pn gru 19, 2005 02:21
autor: Rapek
szsz01,
Witaj, możesz też podeslac opis działania i diagnozowania ABS ?
mam passata 91r -brakuje mi kontrolki [z żarówka] na pulpicie i ogólnie cały uklad do sprawdzenia rapek@poczta.onet.pl
Dzięki :-)