migajaca kontrolka oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
radziodm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw maja 26, 2005 17:44
Lokalizacja: Warmia i Mazury /W-wa

migajaca kontrolka oleju

Post autor: radziodm » pt paź 07, 2005 11:03

witam mam takie pytanie, a wiec na poczatek chcialbym opowiedziec co sie stalo, jade sobie w miescie, zatrzymuje sie na swiatlach i nagle zaczyna mi migac kontrolka oleju, gdy ruszam gasnie i jest ok, temperatuje wody mialem okolo 100 stopni, gdy przejechalem sie na trasie temperatura spadla do okolo 70 stopni, i jak sie zatrzymalem kontrolka juz nie migala, o co w tym chodzi? cos jest nie tak czy to tak ma byc? a dodam, ze nie wiem co jest wlane do chlodzenia czy woda czy plyn, ale jest zabarwione wiec raczej plyn ( na dniach mam zamiar zmienic na swoj, mam koncentrat i bede rozrabial 50 na 50)



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt paź 07, 2005 11:15

raczej coś jest nie tak bo kontrolka ma mignąc ale po odpaleniu silnika - jaki masz wlany olej i czy sprawdzałeś jego poziom??



k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » pt paź 07, 2005 11:44

Witam raz złe raz dobre wskazania mogą sugerować awarie na zespole wskażników :smoke: .Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pt paź 07, 2005 11:56

Pisałem już na podobny temat kilka razy i w dwóch przypadkach okazało się, że przyczyna była taka jak u mnie.
Mianowicie miałem taki sam problem i okazło się, że jest to wina filtra oleju. Miałem wtedy filtrona który poprostu nie pasował do tego silnika. Znaczy według katalogu to pasował ale tylko na papierze, w praktyce nie bardzo. Zmieniłem filtr na innej firmy i skończyły sie problemy.



k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » pt paź 07, 2005 12:01

co ma filtr oleju do skaczącej temperatury silnika. :grrr:



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pt paź 07, 2005 12:07

k631 pisze:co ma filtr oleju do skaczącej temperatury silnika. :grrr:
Kolega wspomina o migającej czasem kontrolce oleju - tego dotyczył mój post a nie temperatury.



k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » pt paź 07, 2005 12:23

Ja myslałem że odpowiadamy na pytanie kolegi a nie opisujemy swoich przypadków :panna:
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pt paź 07, 2005 12:48

Tytół postu brzmi "migająca kontrolka oleju"
Dlatego właśnie o tym pisałem... a, że dodatkowym wątkiem jest co innego to inna sprawa.
Wy wypowiadacie się na temat skaczącej temperatury a ja na temat kontrolki - wszystko dot. tematu.
No ale spoko, nie to nie



Awatar użytkownika
radziodm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw maja 26, 2005 17:44
Lokalizacja: Warmia i Mazury /W-wa

Post autor: radziodm » pt paź 07, 2005 14:03

no to chyba bedzie z tym filtrem jednak, bo wlasnie otworzylem maske i w okolicach filtra jest na silniku olej , i to dosyc sporo, co do poziomu oleju mam jak narazie ok, tzn oleju jest ponad poziom w sumie bo wlalem 4 litry castrola 10W40, i jak patrze to jest ponad ta kreske maksymalna w sumie, a jakiej firmy kupiles ten filtr bo ja wlasnie tez mam filtrona? tylko wlasnie jak bylo u ciebie? jak temperatura byla wyzsza to tak sie dzialo czy caly czas? bo u mnie jak temperatura spadla to wszystko wrocilo do normy, a kontrolka migala tylko wtedy jak stalem i silnik byl wlaczony, bo jak ruszalem to gasla.



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » pt paź 07, 2005 14:11

Ja kupiłem orginalny w VW za 140zł.
Tylko ja mam VR6 to jest droższy napewno niż u Ciebie.
Ale z tego co wiem to nie musi być orginał, może być zamiennik tylko akurat nie filtron.
Tak jak filtron kosztuje do VR6 jakies 25zł, tak inne leprze zamienniki około 70zł.
W Twoim przypadku napewno będzie taniej. Myślę, że nawet orginał do Twojego może kosztować poniżej 100zł.



Awatar użytkownika
Pi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pi » pt paź 07, 2005 22:20

U mnie na migającą kontrolkę oleju pomaga poruszanie (dociśnięcie) kabelkiem prowadzącym do czujnika... pewnie mam czujnik padnięty.


[img]http://images37.fotosik.pl/111/1d053f09877e28c9.png[/img]

Awatar użytkownika
Volf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob lip 09, 2005 20:21
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: Volf » sob paź 08, 2005 21:45

Na temat zapalającej się kontrolki i piszczenia mozna chyba napisać poradnik, u mnie przyczyną było ślizgające się sprzęgło. Po wymianie sprzęgła kontrolka zgasła i ucichła. Wydaje mi się że znam odpowiedź dlaczego, ale może wy macie jeszcze jakieś pomysły??



Awatar użytkownika
Maciej1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn paź 10, 2005 16:34
Lokalizacja: Waraszawa
Kontakt:

Post autor: Maciej1982 » pn paź 10, 2005 16:52

Witam.Ja rowniez mam problem z ta przekletom kontrola oleju.Mianowicie jadac zaczyna migac i jakby zalanczal sie jakis silniczek w okolicach deski rozdzielczej(PRZYNAJMNIEJ ODNOSZE TAKIE WRAZENIE).po jakims czasie przestaje mrygac i nieby ten silniczek czy cos takiego przestaje brzeczec.Co moze byc tego przyczyna?Silnik 1.8 GTI Golf 2
Pozdrawiam


LANSIK

janosh

Post autor: janosh » pn paź 10, 2005 19:55

Też mam taki problem. Co do tego silniczka to właśnie wczoraj przy wymianie podświetlenia zegarów zobaczyłem że ktoś celowo rozwalił przekaźnik (nie silniczek)pod prędkościomierzem. Jak go naprawiłem to właśnie przy zapalaniu się kontrolki oleju zaczął wydawać właśnie taki dźwięk i przestał razem z kontrolką. Ale niewiem dokładnie do czego on służy, prawdopodobnie właśnie do ostrzegania dźwiękowego.
Ps. Czy ktoś wie od czego jest takie okrągłe cacko połączone z kolektorem wężykiem i kablami z ...? Ma jeszcze jedno wyjście na wężyk ale zaślepine.

[ Dodano: Wto Paź 11, 2005 18:08 ]
Już wiem. Brzęczyk współpracuje z drugim czujnikiem ciśnienia oleju. Kiedy ciśnienie zmniejszy się poniżej 0,3 bara zapala się lampka kontrolna. Kiedy ciśnienie spadnie poniżej 1,8 bara a prędkość obrotowa będzie większa od 2150 obr/min dłużej niż 1 sek. zaczyna świecić lampka i włącza się brzęczyk :grin:
Mam skany polskiej(!) książki serwisowej GOLF II 1,6 i 1,8. Jak by było zainteresowanie to mogę zamieścić. Jedyne 42 MB :).



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 398 gości