Strona 1 z 1

MK3 1.9 TDi - Zaczyna kopcić i podbiera olej

: pt paź 07, 2005 11:03
autor: Lennox
Mój Golf zaczyna kopcić z wydechu i podbiera olej. Przy wymiane oleju miałem nalane do górnego załamania na bagnecie (wiem że za dużo, w warsztacie przelali), po przejechaniu 4,5 tys km mam poniżej połowy na siateczce.
Generalnie przy dodaniu gazu auto zaczeło kopcić, nie bardzo, ale znacząco.
Przywiozłem to auto 4 miesiące temu z niemiec i troszke mnie to podłamało bo generalnie ten Golf jest w idealnym stanie i poza tym nic kompletnie mu nie dolega.

Co mnie czeka ? wymiana pierścieni czy coś innego. Bardzo proszę drodzy forumowicze podpowiedzcie mi co i jak bo jestem kompletnie zielony.

: pt paź 07, 2005 11:40
autor: Arcturus
A kopci na czarno czy na niebiesko???
-jak na czarno to nie ma to nic wspolnego z olejem tylko mieszanka paliwowo-powietrzna ma zły skład tzn wtryski leją, albo filtr powietrza zawalony, ew przepływomierz nawala.
-Natomiast jezeli masz dym niebieski to juz gorzej bo albo uszczelniacze na turbo puscily, albo olejowe regulatory luzu zaworowego, albo pierscienie zgarniające ale to ostatnie to malo prawdopodobne no chyba ze go przegrzales to wtedy bardzo!
pozdrawiam!!!
P.S. Przyjzyj sie dokladniej objawom i podaj wiecej szczegołow bo narazie to mozemy tylko pogdybac!

: pt paź 07, 2005 11:54
autor: k631
Witam niekonicznie zaraz remont kapitalny sprawdż ciśnienie na tłokach jeżeli jest dobre to wystarczy wymienić gumki na zaworach i wszystko wróci do normy :okej: .Pozdrawiam

: pt paź 07, 2005 16:39
autor: StasioGT
witam. sprawdz jeszcze jedną rzecz; rozepnij w dowolnym miejscu rurę powietrzną która leci od sprężarki do intercoolera i sprawdz czy nie jest mokra od oleju /czasami aż zbiera sie w intercoolerze i przecieka/. te rury powinny być w srodku suche, jeśli są zaolejone to znaczy że sprężarka ma dzieś nieszczelność. jeśli dym pojawia sie w "umiarkowanej" ilości i tylko podczas dodawania gazu, to niczym sie nie przejmuj. pilnuj tylko poziomu oleju i tyle. silnikom 1Z przy przebiegach powyżej 250 tyś tak sie zdarza. jak zaczniesz kombinować i szukać tego przecieku to wywalisz tylko kupę kasy :/

: ndz paź 09, 2005 12:25
autor: ModyMentos
Ja bym powiedział że lepiej od razu wymienić uszczelke pod głowicą... Zapewne jej stan nie będzie zbyt ciekawy...

: ndz paź 09, 2005 12:52
autor: Corvax
ModyMentos pisze:a bym powiedział że lepiej od razu wymienić uszczelke pod głowicą...
ciekawa propozycja - tylko co to ma niby dac?

Do autora wątku - miałeś nalane za duzo oleju - to wywalił. Auto z turbiną zawsze będzie brało olej - czym masz cięższą nogę tym więcej - na razie obserwuj co się będzie działo dalej poogladaj miejsca złączek w dolocie czy nie poca się olejem. Jeśli bedzie ubywac w tempie 1l/10000 to ja bym nie ruszał, jesli więcej to trzeba myslec o pierścieniach (o ile nie ma oleju w dolocie). warto też sprawdzić cisnienie oleju na zimnym silniku.

[ Dodano: Nie Paź 09, 2005 12:56 pm ]
StasioGT pisze:te rury powinny być w srodku suche, jeśli są zaolejone to znaczy że sprężarka ma dzieś nieszczelność.
te rury nigdy nie bedą w srodku suche - zawsze bedzie w nich troche oleju - bieda jest wtedy gdy leci z nich ciurkiem.

: pn paź 10, 2005 07:48
autor: Arcturus
Corvax pisze:ciekawa propozycja - tylko co to ma niby dac?

Do autora wątku - miałeś nalane za duzo oleju - to wywalił. Auto z turbiną zawsze będzie brało olej - czym masz cięższą nogę tym więcej - na razie obserwuj co się będzie działo dalej poogladaj miejsca złączek w dolocie czy nie poca się olejem. Jeśli bedzie ubywac w tempie 1l/10000 to ja bym nie ruszał, jesli więcej to trzeba myslec o pierścieniach (o ile nie ma oleju w dolocie). warto też sprawdzić cisnienie oleju na zimnym silniku.
te rury nigdy nie bedą w srodku suche - zawsze bedzie w nich troche oleju - bieda jest wtedy gdy leci z nich ciurkiem.
Chociaz jeden o chlodnym spojzeniu na sprawe!!
pozdrawiam!!!

: czw paź 13, 2005 10:32
autor: ModyMentos
No bo ja np mam golfa z 93 i uszczelka naprawde już była do wymiany... one też mają swoją żywotność...

: czw paź 13, 2005 11:05
autor: Corvax
Kazda cześc ma swoją żywotnośc, ja naprzyklad ostatnio wymieniałem klocki hamulcowe, jednak nie proponowałem tego autorowi wątku :P

: czw paź 13, 2005 11:10
autor: swistak20040
u mnie w 1.9 tdi był czarny dymek z rury i stracił troche na mocy co sie okazało jeden z gumowych łączników dolotu był pęknięty a olej zawsze bieże nie wiem gdzie czytałem ale zawsze oleju troche pochłonie taki silnik