[MK4] awaria kompresora klimy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
porkypol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn cze 06, 2005 14:00
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

[MK4] awaria kompresora klimy

Post autor: porkypol » pt paź 07, 2005 10:48

Witam,

ostatnio zrypała mi się klima w MK4 TDI. Poszedłem wczoraj do speców i ci stwierdzili, że rozwaliło mi końcówkę wieloklinu tak, że wypadło mi sprzęgło. Mój kompresor to SD7v16 o numerze r134a1j0820803f. Sam kompresor ponoć jest sprawny, tylko ten bolec jest zdaje się wyrobiony na końcu, tak, że może gubić sprzęgło.

Nie wiem co mam teraz robić. Czy ktoś się zajmuje naprawą takich rzeczy we Wrocku? Może ktoś to regeneruje? Ile kosztuje używane sprzęgło do klimy? Czy używane kompresory np. allegro posiadają od razu sprzęgła - bo nie potrafię się polapać ze zdjęć? Przyznam, że jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o te sprawy.

Bylbym wdzięczny za pomoc. :pub:

Tomek



Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Post autor: bojar » pt paź 07, 2005 23:41

Otóz miałem niedawno podobny problem, tyle, że mi się sprzęgło rozsypało...
Kupiłem używane sprzęgło (250 zł. z wymianą), bo podobno sprzęgła to bardzo trwałe elementy.
Tak więc używane sprzęgło to ok. 300 zł.- już z wymianą, która trwa 20 minut.
Za sprzęgło nowe- oryginalne, w serwisie krzyknęli mi ponad 2 tys. zł. + koszty wymiany- jakieś 300 zł.!!!
A sprężarka używana kosztuje gdzieś 300-400 zł.
Najlepiej kup gazetę z ogłoszeniami o sprzedaży samochodów- tam są ogłoszenia o częściach. Za 500 zł. kupisz już sprężarkę w stanie igła- tylko nie wiem, czy legalne pochodzenie, ale raczej tak.
Interesowałem się tym kiedyś, jak w serwisie chcieli ponad 2 tys. za samo sprzęgło.
Musisz zobaczyć, czy sprzęgło masz do wymiany, czy coś ze sprężarką.
Ceny, takie jak podałem.
Życzę powodzenia w naprawie!

Pozdro.


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

Awatar użytkownika
porkypol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn cze 06, 2005 14:00
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: porkypol » sob paź 08, 2005 12:46

Widzałem sporo kompresorów sd7v16 na allegro, jednak trudno jest trafić na taki o 'moim' numerze r134a1j0820803f. Na ile zgodność z tym numerem może mieć znaczenie? Czy wg. Was muszę zwracać uwagę na ten model? Czy może wystarczy kupić kompresor do Golfa 4 nie martwiąc się o ten numer?

Pozdrawiam,
Tomek :wink:



Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Post autor: bojar » sob paź 08, 2005 17:32

Wydaje mi się, że musisz szukać kompresora do golfa IV z rocznika takiego samego jak Ty i najlepiej, żeby miał taki sam silnik. Ale najważniejsze jest oznaczenie sd7v16, bo ten drugi, to chyba numer seryjny kompresora, więc na pewno drugiego takiego nie znajdziesz ;)


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

Awatar użytkownika
porkypol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn cze 06, 2005 14:00
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: porkypol » sob paź 08, 2005 23:43

... no wlaśnie nie jestem pewien, czy aby ten numer jest unikalny. Na allegro, jest gość, który sprzedaje kompresory, m.in. ten z moim numerem. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=66777819

Sądzę, że z tym numerem to chyba chodzi o coś innego. Może to chodzi o jakąś wersję? A może numer zależy poprostu od modelu silnika? Ciekaw jestem tylko czy to może mieć jakieś znaczenie przy montażu do mojego autka?

Tomek :wink:

Ps: Bojar, co było powodem rozsypki Twojego sprzęgła? U mnie odkręciła się śrubka z wieloklinu i to było powodem, że zgubiłem sprzęgło, które dodatkowo na pożegnanie uszkodziło mi ów wieloklin.



Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Post autor: bojar » ndz paź 09, 2005 15:21

Hmmm wiesz, u mnie to właśnie zdziwiło mechaników, czemu tak się rozsypało to sprzęgło- było 1/4 tego, co powinno być!
I nie wiadomo, co to było, powiedzieli, że to bardzo dziwne, że sprzęgło się tak rozsypało, bo to są bardzo trwałe elementy.
Widzę, że jesteś w Wrocławia, jakbyś był w Wawie, to ja znam bardzo dobry zakład od naprawy klimatyzacji. Właściwie jest on w Ząbkach koło Wawy.
Naprawiają tam porządnie i nie biorą dużo kasy.
Ale powiem szczerze, że byłem pewny, że ten numer jest unikalny, a jak mówisz, że nie...
Moim zdaniem, tak, jak pisałem wcześniej- szukaj kompresora od takiego rocznika, jak Twój golf i żeby samochód, od którego jest kompresor miał taki sam silnik- wtedy te numerki nie będą miały większego znaczenia.
Jak szukałem kompresora, to nikt się nie pytał o numery, mówili, że fo golfa IV mają prawie nowy za tyle... a używany, ale w dobrym stanie za tyle... i nikt nie chciał jaki numer itp.
Nie wiem, o co chodzi z tymi numerami...

Pozdro!


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości