Strona 1 z 1

Stukanie na nierównościach tył

: sob maja 16, 2009 15:26
autor: M4N14K
Tak jak w temacie, puka stuka z tyłu. Jestem kompletnym laikiem i nie wiem co to??
Jak sprawdzić czy amorki są ok?? Dodam że nie buja.
A jeśli to jakieś gumy to proszę napiszcie jakie bo też nie wiem co tam może byś i jak to się fachowo nazywa. Mile widziane orientacyjne ceny naprawy.
Golf III 1.8 CL 3 furtki

: sob maja 16, 2009 15:38
autor: Paweł Marek
skoro jak przyznajesz jesteś laikiem to skocz na diagnostykę, za 20 zeta będziesz wiedział. Prawdopodobnie tuleje tylnej belki. Kosztują po 35-40 zeta x2 plus robocizna 100-200 zeta

: sob maja 16, 2009 15:41
autor: xhat
słuchaj przyczyn może być kilka:)
1.sprawdź jak ci idzie wydech być może któraś guma pękła-spadła lub po prostu rdza go zjadła i rura stuka o podłoge
2.sprawdź amorki lub ich dokręcenie u góry i z dołu (nieraz ktoś zapomina dokręcić)
3. jeżeli czujesz że tył auta tak jakby ci uciekał to warto zobaczyć na gumy tylnej belki:)
4.jeżeli masz z tyłu tarcze to być może klocki hamulcowe

to tyle z mojej strony:)pozdrawiam i powodzenia

: sob maja 16, 2009 15:47
autor: M4N14K
Sprawdzę jak będę miał możliwość wjazdu na kanał, jeśli to by były te tuleje to git 35x2=70 i wymienię sam więc robocizna odpadnie.
Wujas będzie może miał chwile w poniedziałek to mi zdiagnozuje (chyba) ale w razie czego już wiem na co zwrócić uwagę.

Poinformuje co i jak było i ile wyszło.

Pozdro

: sob maja 16, 2009 15:56
autor: Paweł Marek
M4N14K pisze:wymienię sam
poczytaj sobie wpierw na forum bo sa to najgorsze ze wszystkich elementów podwozia części do wymiany, i bez jako tako wyposażonego warsztatu nie zabieraj się za to.

: sob maja 16, 2009 16:13
autor: Sławek DWR
Paweł Marek pisze:
M4N14K pisze:wymienię sam
poczytaj sobie wpierw na forum bo sa to najgorsze ze wszystkich elementów podwozia części do wymiany, i bez jako tako wyposażonego warsztatu nie zabieraj się za to.


ja wczoraj wymieniałem te tuleje i powiem ci że z lewej strony było nie wesoło zajeło mi to ponad dwie godzinki natomiast prawa strona była skończona po 45 minutach, jeśli masz jakieś pojęcie o wymianie tych lub podobnych tuleji to wymień sam a jeśli nie to oddaj auto do warsztatu to będzie najlepsze rozwiązanie.

: sob maja 16, 2009 16:20
autor: M4N14K
Sławek DWR, Podrzuć cenę tych tulejek.
Wymienię sam ale w warsztacie samochodowym wujasa. Dziś go nie ma ale prawdopodobnie wróci jutro wieczorkiem, wiec w poniedziałek sprawdzę czy to to i od razu zabiorę się za robotę (pod okiem doświadczonego mechanika)

: ndz maja 17, 2009 11:04
autor: Sławek DWR
M4N14K pisze:Sławek DWR, Podrzuć cenę tych tulejek.
Wymienię sam ale w warsztacie samochodowym wujasa. Dziś go nie ma ale prawdopodobnie wróci jutro wieczorkiem, wiec w poniedziałek sprawdzę czy to to i od razu zabiorę się za robotę (pod okiem doświadczonego mechanika)


ja kupiłem po 30 złoty sztuka były tańsze ale sprzedawca ich nie polecał a 4złote to nie jest taka duża różnica.

: pn maja 18, 2009 23:47
autor: M4N14K
Wujas ma warsztat i ma zniżkę w sklepie z częściami. Tuleje mam niedzielone (czyli po jednej na stronę) i kosztowały mnie 26zł sztuka (cena normalna 34zł). Wymieniam w sobotę o ile u wujasa kanał będzie wolny. No i sobie wszystko obejrzałem i wiem że po stronie lewej przez układ hamulcowy wymiana będzie przerąbana.
Może zrobię jakieś foty w trakcie wymiany to podrzucę.

No i oto fotki:
-sprawa polega na odkręceniu 4 śrób:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
dla ułatwienia warto odkręcić sprężynę od regulatora siły hamowania i już można wyjmować tuleje (a raczej wybijać)
Obrazek Obrazek
no i teraz porównanie, nowe i stare
Obrazek Obrazek
-drugą stronę robi się identycznie a nawet łatwiej bo nie ma regulatora przez co jest lepsze dojście

No i niestety zauważyłem że amorki też będą do wymiany (już się pocą). Okazja na wsadzenie gwintu ale nie stać mnie więc będą jakieś przyzwoite ale też i niedrogie zwykłe amorki (oczywiście gumy i odboje też nowe).

- i amorki też wymienione:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Teraz nic nie puka nic nie stuka