Strona 1 z 1
					
				Stukanie na nierównościach tył
				: sob maja 16, 2009 15:26
				autor: M4N14K
				Tak jak w temacie, puka stuka z tyłu. Jestem kompletnym laikiem i nie wiem co to??
Jak sprawdzić czy amorki są ok?? Dodam że nie buja.
A jeśli to jakieś gumy to proszę napiszcie jakie bo też nie wiem co tam może byś i jak to się fachowo nazywa. Mile widziane orientacyjne ceny naprawy.
Golf III 1.8 CL 3 furtki
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 15:38
				autor: Paweł Marek
				skoro jak przyznajesz jesteś laikiem to skocz na diagnostykę, za 20 zeta będziesz wiedział. Prawdopodobnie tuleje tylnej belki. Kosztują po 35-40 zeta x2 plus robocizna 100-200 zeta
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 15:41
				autor: xhat
				słuchaj przyczyn może być kilka:)
1.sprawdź jak ci idzie wydech być może któraś guma pękła-spadła lub po prostu rdza go zjadła i rura stuka o podłoge
2.sprawdź amorki lub ich dokręcenie u góry i z dołu (nieraz ktoś zapomina dokręcić)
3. jeżeli czujesz że tył auta tak jakby ci uciekał to warto zobaczyć na gumy tylnej belki:)
4.jeżeli masz z tyłu tarcze to być może klocki hamulcowe
to tyle z mojej strony:)pozdrawiam i powodzenia
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 15:47
				autor: M4N14K
				Sprawdzę jak będę miał możliwość wjazdu na kanał, jeśli to by były te tuleje to git 35x2=70 i wymienię sam więc robocizna odpadnie.
Wujas będzie może miał chwile w poniedziałek to mi zdiagnozuje (chyba) ale w razie czego już wiem na co zwrócić uwagę.
Poinformuje co i jak było i ile wyszło.
Pozdro
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 15:56
				autor: Paweł Marek
				M4N14K pisze:wymienię sam
 poczytaj sobie wpierw na forum bo sa to najgorsze ze wszystkich elementów podwozia części do wymiany, i bez jako tako wyposażonego warsztatu nie zabieraj się za to.
 
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 16:13
				autor: Sławek DWR
				Paweł Marek pisze:M4N14K pisze:wymienię sam
 poczytaj sobie wpierw na forum bo sa to najgorsze ze wszystkich elementów podwozia części do wymiany, i bez jako tako wyposażonego warsztatu nie zabieraj się za to.
 
 
ja wczoraj wymieniałem te tuleje i powiem ci że z lewej strony było nie wesoło zajeło mi to ponad dwie godzinki natomiast prawa strona była skończona po 45 minutach, jeśli masz jakieś pojęcie o wymianie tych lub podobnych tuleji to wymień sam a jeśli nie to oddaj auto do warsztatu to będzie najlepsze rozwiązanie.
 
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 16:20
				autor: M4N14K
				Sławek DWR,  Podrzuć cenę tych tulejek.
Wymienię sam ale w warsztacie samochodowym wujasa. Dziś go nie ma ale prawdopodobnie wróci jutro wieczorkiem, wiec w poniedziałek sprawdzę czy to to i od razu zabiorę się za robotę (pod okiem doświadczonego mechanika)
			 
			
					
				
				: ndz maja 17, 2009 11:04
				autor: Sławek DWR
				M4N14K pisze:Sławek DWR,  Podrzuć cenę tych tulejek.
Wymienię sam ale w warsztacie samochodowym wujasa. Dziś go nie ma ale prawdopodobnie wróci jutro wieczorkiem, wiec w poniedziałek sprawdzę czy to to i od razu zabiorę się za robotę (pod okiem doświadczonego mechanika)
 
ja kupiłem po 30 złoty sztuka były tańsze ale sprzedawca ich nie polecał a 4złote to nie jest taka duża różnica.
 
			 
			
					
				
				: pn maja 18, 2009 23:47
				autor: M4N14K
				Wujas ma warsztat i ma zniżkę w sklepie z częściami. Tuleje mam niedzielone (czyli po jednej na stronę) i kosztowały mnie 26zł sztuka (cena normalna 34zł). Wymieniam w sobotę o ile u wujasa kanał będzie wolny. No i sobie wszystko obejrzałem i wiem że po stronie lewej przez układ hamulcowy wymiana będzie przerąbana.
Może zrobię jakieś foty w trakcie wymiany to podrzucę.
No i oto fotki:
-sprawa polega na odkręceniu 4 śrób:
 
 
 
 
dla ułatwienia warto odkręcić sprężynę od regulatora siły hamowania i już można wyjmować tuleje (a raczej wybijać)
 
 
no i teraz porównanie, nowe i stare
 
-drugą stronę robi się identycznie a nawet łatwiej bo nie ma regulatora przez co jest lepsze dojście
No i niestety zauważyłem że amorki też będą do wymiany (już się pocą). Okazja na wsadzenie gwintu ale nie stać mnie więc będą jakieś przyzwoite ale też i niedrogie zwykłe amorki (oczywiście gumy i odboje też nowe).
- i amorki też wymienione:
 
 
 
 
Teraz nic nie puka nic nie stuka