Strona 1 z 1

Filtr powietrza - po co to na dole.

: pt maja 15, 2009 12:14
autor: Prono89
Witam,
chce zamontować w swoim mk2 RPfabryczny filtr powietrza ten pudełkowy zamiast stożka, i on ma trzy otwory. Gdzie front to wiem, że ma być pusty a góra od tyłu idzie do przepustnicy to co mam zrobić z tym dolnym otworem? Jest tam otwór do którego zapewne coś ma dochodzić, ale nie wiem z czym ma być połączone.
Pozdrawiam

: pt maja 15, 2009 12:51
autor: miś fazi
idzie tam rura która jest połączona z osłoną kolektora wydechowego , bo silnik bierze powietrze właśnie z tej osłony jak jest zimno , potem czujnik temperatury powietrza przełącza klapkę na pobór powietrza chłodnego

: pt maja 15, 2009 14:33
autor: Prono89
dzięki. pojechałem na szrot i przypatrzyłem się temu. Teraz śmiga i miło ;)

: pt maja 15, 2009 21:43
autor: muzykant
Oprócz rury do tej metalowej osłony kolektora wydechowego potrzeba jeszcze wężyk który jest podłączany z boku obudowy filtra i z tyłu obudowy monowtrysku. Nim przechodzi powietrze sterujące klapką.

miś fazi, czujnik temperatury powietrza? Gdzie on jest? Tymczasem ECU nie steruje właśnie doborem powietrza zimne/ciepłe ale na podstawie odczytu niebieskiego czujnika temperatury od ssania?

: pt maja 15, 2009 21:50
autor: miś fazi
czujnik temperatury powietrza do sterowania klapką jest w obudowie plastikowej na wtrysku , jest to czujnik bimetaliczny który otwiera lub zamyka podciśnienie sterujące klapką w obudowie filtra powietrza

[ Dodano: 15 Maj 2009 21:53 ]
czujnik zasysanego powietrza w samym wtrysku który jest połączony z ECU , to odrębna sprawa , nie ma nic wspólnego z czujnikiem bimetalicznym który steruje klapką w filtrze powietrza

: sob maja 16, 2009 01:03
autor: muzykant
miś fazi, dzięki za informacje, poszukam dokładnych danych w książkach bo ostatnio zauważyłem, że na ciepłym silniku dalej zasysa mi powietrze ciepłe. Może ten czujnik padnięty.

: sob maja 16, 2009 07:41
autor: miś fazi
jeśli Ci nie otwiera i nie zamyka klapki w filtrze , to na 90 procent wina tego czujnika , pozostałe 10 procent to albo masz zapchane te cienkie rureczki do podciśnienia albo samo urządzenie podciśnieniowe które otwiera klapke jest uszkodzone , ale to łatwo sprawdzisz dmuchając albo ciągnąc ustami powietrze tymi rurkami , tak samo sprawdzisz ten czujnik , tylko jego trzeba jeszcze w trakcie prób ogrzewać , np. suszarką do włosów

: sob maja 16, 2009 10:06
autor: Paweł Marek
muzykant, przecież nie napisałeś jaki mas typ silnika.
Jeśli wtrysk jednopunktowy to w zespole wtryskowym (ta sama wtyczka 4-kablowa co wtryskiwacz).
Jeśli wtrysk wielopunktowy digifant to w przepływomierzu.

: sob maja 16, 2009 10:42
autor: Prono89
No tak wiem, wszystko generalnie śmiga. Chodziło mi tylko gdzie ma być podłączona ta dolna rura. Wszystko gra jak należy. Niemniej dzięki za odpowiedzi ;)

P.S.
myślałem, że po tym zabiegu kiedy podepne przewód podcisnienia do przepustnicy spalanie na MFA będzie wreszcie normalne... ale się myliłem. Ciągle pokazuje 2.0 zamiast 8.0. Ogromne przekłamanie. A gdy np zatkam palcem wejscie, przy przepustnicy na dłużej to komputer normalnie pokazuje tam te 8l... co jest nie tak, bo już naprawdę nie wiem

: sob maja 16, 2009 11:10
autor: Paweł Marek
poszukaj dziury w wezykach, błędu w ich podłączeniu. Ostateczenie sam czujnik w liczniku może padł.

: sob maja 16, 2009 20:36
autor: guti
Prono89 pisze:yślałem, że po tym zabiegu kiedy podepne przewód podcisnienia do przepustnicy spalanie na MFA będzie wreszcie normalne... ale się myliłem. Ciągle pokazuje 2.0 zamiast 8.0. Ogromne przekłamanie. A gdy np zatkam palcem wejscie, przy przepustnicy na dłużej to komputer normalnie pokazuje tam te 8l... co jest nie tak, bo już naprawdę nie wiem
wezyk z zegaró ma byc podąłczony do krocca od serwa hamulców, tam masz takie dwa cycuszki , wlasnie tam sie najlada ten wezyk i MFA pokazuje jak ma pokazywac :)

: sob maja 16, 2009 21:05
autor: muzykant
Silnik RP mam, miś fazi, Paweł Marek dzięki za informacje posprawdzam to w wolnej chwili.

Prono89, weź kolegom daj po punkcie bo i mi pomogli a pasowałoby się jakoś odwdzięczyć a sam nie mogę w takim wypadku :)