Strona 1 z 1
Filtr powietrza - po co to na dole.
: pt maja 15, 2009 12:14
autor: Prono89
Witam,
chce zamontować w swoim mk2 RPfabryczny filtr powietrza ten pudełkowy zamiast stożka, i on ma trzy otwory. Gdzie front to wiem, że ma być pusty a góra od tyłu idzie do przepustnicy to co mam zrobić z tym dolnym otworem? Jest tam otwór do którego zapewne coś ma dochodzić, ale nie wiem z czym ma być połączone.
Pozdrawiam
: pt maja 15, 2009 12:51
autor: miś fazi
idzie tam rura która jest połączona z osłoną kolektora wydechowego , bo silnik bierze powietrze właśnie z tej osłony jak jest zimno , potem czujnik temperatury powietrza przełącza klapkę na pobór powietrza chłodnego
: pt maja 15, 2009 14:33
autor: Prono89
dzięki. pojechałem na szrot i przypatrzyłem się temu. Teraz śmiga i miło

: pt maja 15, 2009 21:43
autor: muzykant
Oprócz rury do tej metalowej osłony kolektora wydechowego potrzeba jeszcze wężyk który jest podłączany z boku obudowy filtra i z tyłu obudowy monowtrysku. Nim przechodzi powietrze sterujące klapką.
miś fazi, czujnik temperatury powietrza? Gdzie on jest? Tymczasem ECU nie steruje właśnie doborem powietrza zimne/ciepłe ale na podstawie odczytu niebieskiego czujnika temperatury od ssania?
: pt maja 15, 2009 21:50
autor: miś fazi
czujnik temperatury powietrza do sterowania klapką jest w obudowie plastikowej na wtrysku , jest to czujnik bimetaliczny który otwiera lub zamyka podciśnienie sterujące klapką w obudowie filtra powietrza
[ Dodano: 15 Maj 2009 21:53 ]
czujnik zasysanego powietrza w samym wtrysku który jest połączony z ECU , to odrębna sprawa , nie ma nic wspólnego z czujnikiem bimetalicznym który steruje klapką w filtrze powietrza
: sob maja 16, 2009 01:03
autor: muzykant
miś fazi, dzięki za informacje, poszukam dokładnych danych w książkach bo ostatnio zauważyłem, że na ciepłym silniku dalej zasysa mi powietrze ciepłe. Może ten czujnik padnięty.
: sob maja 16, 2009 07:41
autor: miś fazi
jeśli Ci nie otwiera i nie zamyka klapki w filtrze , to na 90 procent wina tego czujnika , pozostałe 10 procent to albo masz zapchane te cienkie rureczki do podciśnienia albo samo urządzenie podciśnieniowe które otwiera klapke jest uszkodzone , ale to łatwo sprawdzisz dmuchając albo ciągnąc ustami powietrze tymi rurkami , tak samo sprawdzisz ten czujnik , tylko jego trzeba jeszcze w trakcie prób ogrzewać , np. suszarką do włosów
: sob maja 16, 2009 10:06
autor: Paweł Marek
muzykant, przecież nie napisałeś jaki mas typ silnika.
Jeśli wtrysk jednopunktowy to w zespole wtryskowym (ta sama wtyczka 4-kablowa co wtryskiwacz).
Jeśli wtrysk wielopunktowy digifant to w przepływomierzu.
: sob maja 16, 2009 10:42
autor: Prono89
No tak wiem, wszystko generalnie śmiga. Chodziło mi tylko gdzie ma być podłączona ta dolna rura. Wszystko gra jak należy. Niemniej dzięki za odpowiedzi
P.S.
myślałem, że po tym zabiegu kiedy podepne przewód podcisnienia do przepustnicy spalanie na MFA będzie wreszcie normalne... ale się myliłem. Ciągle pokazuje 2.0 zamiast 8.0. Ogromne przekłamanie. A gdy np zatkam palcem wejscie, przy przepustnicy na dłużej to komputer normalnie pokazuje tam te 8l... co jest nie tak, bo już naprawdę nie wiem
: sob maja 16, 2009 11:10
autor: Paweł Marek
poszukaj dziury w wezykach, błędu w ich podłączeniu. Ostateczenie sam czujnik w liczniku może padł.
: sob maja 16, 2009 20:36
autor: guti
Prono89 pisze:yślałem, że po tym zabiegu kiedy podepne przewód podcisnienia do przepustnicy spalanie na MFA będzie wreszcie normalne... ale się myliłem. Ciągle pokazuje 2.0 zamiast 8.0. Ogromne przekłamanie. A gdy np zatkam palcem wejscie, przy przepustnicy na dłużej to komputer normalnie pokazuje tam te 8l... co jest nie tak, bo już naprawdę nie wiem
wezyk z zegaró ma byc podąłczony do krocca od serwa hamulców, tam masz takie dwa cycuszki , wlasnie tam sie najlada ten wezyk i MFA pokazuje jak ma pokazywac

: sob maja 16, 2009 21:05
autor: muzykant
Silnik RP mam,
miś fazi,
Paweł Marek dzięki za informacje posprawdzam to w wolnej chwili.
Prono89, weź kolegom daj po punkcie bo i mi pomogli a pasowałoby się jakoś odwdzięczyć a sam nie mogę w takim wypadku
