Strona 1 z 1

problemy gdy silnik zimny

: pt maja 15, 2009 11:03
autor: mrus
witam,
Ostatnio miałem problemy z niewłaściwą pracą silnika. Mechanik wymienił silnik krokowy, ustawił autko i na rozgrzanym silniku jest super, autko chodzi idealnie. Natomiast pojawia się problem gdy silnik jest zimny, w tedy silnik delikatnie się "telepie", autko lekko się dławi przy gazowaniu. Nie zauważyłem podwyższonych obrotów gdy silnik jest zimny. Może to coś z ssaniem? Proszę o pomoc. Golf 3 1,4 monoftrysk.

pozdrawiam

: pt maja 15, 2009 11:40
autor: dziejo
mrus pisze:Może to coś z ssaniem?
za prawidłowe przygotowanie mieszanki rozruchowej i prawidłowej pracy na zimnym silniku jest odpowiedzialny czujnik temperatury to w nim raczej szukał bym przyczyny

: pt maja 15, 2009 12:20
autor: mrus
hmmm. tylko auto dopiero co wróciło z diagnostyki i tam powiedzieli mi że wszystko ok. Czy ten problem ( z czujnikiem temperatury) powinien wyjść na diagnostyce silnika?

: pt maja 15, 2009 12:37
autor: T.O.B.I.
skoro telepie sie na zimnym i ma niższe obroty niż na ciepłym to silniczek krokowy niedomaga, lub jak kolega napisał coś z czujnikiem temperatury jest

: pt maja 15, 2009 12:50
autor: noomercy
podlaczam sie , mam podobnie, mysle ze to nie wina ani czujnika ani silniczka krokowego bo nawet przy 1100 obrotach zimny sie telepie mam racje?przynajmniej u mnie..
gaz tez dziala prawidlowo dopiero jak sie rozgrzeje bo na poczatku nierowno wchodzi na obroty, a silnik chodzi jakby bez oleju tak jakos twardo, tez tak masz? obawiam sie ze wina moze siedziec gdzies w srodku.. :/

: pt maja 15, 2009 14:08
autor: mrus
T.O.B.I. pisze:skoro telepie sie na zimnym i ma niższe obroty niż na ciepłym to silniczek krokowy niedomaga, lub jak kolega napisał coś z czujnikiem temperatury jest
zarówno na zimnym jak i na ciepłym obroty są takie same. Jak do mementu wymiany silniczka krokowego mechanik podkręcił obroty wszystko było ok. w sumie u mnie to nierówne chodzenie silnika na zimnym jest naprawdę delikatne. Niektórzy pewnie by nie zauważyli :D , a tak w ogóle to coś mam z temp. silnika gdyż wskaźnik dochodzi u mnie do tremp. 70 stopni. Jak pytałem mechanika to powiedział że sprawdzał i wszystko jest ok. tylko czujnik przekłamuje - więc może coś w tym jest. Co zrobić żeby wskazania były poprawne?

: pt maja 15, 2009 14:22
autor: T.O.B.I.
jakie obroty ma silnik po odpaleniu a jakie na ciepłym? jeżeli temperatura jest na 70 stopni i na postoju nigdy nie dochodzi do 90 to czujnik temperatury jest uszkodzony, jeśli na postoju osiąga 90 a podczas jazdy jest mniej to termostat do wymiany, napisz jeszcze o tych obrotach i temperaturze bo może rzeczywiście czujnik temp. jest uszkodzony, proponuje podjechać na szrot i pożyczyć na chwile jak sie poprawi to kupisz za pare zlotych bo oryginalne sa drogie czujniki, a zamienniki sie do niczego nie nadają

: pt maja 15, 2009 14:26
autor: dani3lo
Ja miałem taki przypadek i byl walniety czujnik temp. Wymieniłem go bylo wszystko ok z obrotami ale teraz znowu sie pojawiło.. Dałem za czujnik 28zł :blush:. Najlepiej sprawdz z rana jak go odpalisz i odepnij czujnik i zobaczysz czy obroty sie poprawia jak tak to wiadomo co...

: pt maja 15, 2009 14:55
autor: mrus
jeśli chodzi o obroty to za bardzo nie jestem wstanie sprawdzić gdyż mam wersje z zegarem zamiast obrotomierza (tylko na słuch). Jeśli chodzi o temperaturę to mechanik mówił że jest ok (mierzył termometrem) tylko pokazuje 70 stopni a tak naprawdę jest 90, ale może jest tak jak mówicie bo auto dość dużo pali 10 litrów w jezdzie mieszanej, a i z dmuchawy leci niezbyt gorące powietrze. Termostat był miesiąc temu wymieniany.
Spróbuje odpiąć rano czujnik temperatury i zabaczę czy się poprawi. Tylko gdzie go szukać?

: pt maja 15, 2009 15:52
autor: dani3lo
sprobuj tego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=4432. Jak mozesz to zrob zdjecie silnika i przeslij tu