[TDI] Rozbieranie ECU - poszukiwanie F96

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtas3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 20:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[TDI] Rozbieranie ECU - poszukiwanie F96

Post autor: wojtas3 » pt maja 15, 2009 09:45

Witam!
Czy rozbierał ktoś z was ECU? Jestem na etapie poszukiwania czujnika F96 - czujnika ciśnienia atmosferycznego, który wg ustaleń znajduje się w ECU. Czujnik wali błąd, komputer przyjmuje stałą wartość 1024 co jest bzdurą - dlatego chcę to naprawić. Ale bez wsparcia boje się w ogóle wyciągać sterownik więc proszę o rady.
Mój silnik to 1Z, 1.9 TDI 1994r.

Szczegóły opisałem na: http://www.golf3.pl/topics4/w-poszukiwa ... t18248.htm

Pozdrawiam
wojtas3



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt maja 15, 2009 10:01

Jak chcesz to moge Ci pomoc z wyciaganiem ECU ;] Ale znajac zycie szybciej i bezbolesniej bedzie poszukac drugiego kompa, najlepiej bez immo i go wsadzic niz naprawiac szrota ;P

[ Dodano: 15 Maj 2009 10:07 ]
P.S. Auto jezdzi? Brak notlaufow?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt maja 15, 2009 14:27

wojtas3 pisze:1024 co jest bzdurą
to nie jest do końca bzdura...
dzisiaj w tej chwili pisania postu jest 1014 w Polsce ciśnienie atmosfferycze http://pogoda.onet.pl/, 1000 mBar'ów to 1000hPa http://en.wikipedia.org/wiki/Bar_(unit).

wartość w okienku 3 nie jest aż tak odległa... Gdybyś miał uszkodzony czujnik to wartość albo byłaby kosmicznie wielka albo nieskończona, albo nieczytelna albo zero...Według mnie czujnik jest w porządku. szukałbym raczej czujnika przy tym zaworze z 3 okienka... a nie w ECU. Ingerencja w ECU jest bardzo zniebezpieczna łatwo go uszkodzić, jeśli nie zachowa się pewnych podstaw.


vwlifestyle.pl
Obrazek

wojtas3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 20:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtas3 » pt maja 15, 2009 15:51

bradley pisze:P.S. Auto jezdzi? Brak notlaufow?
Tak, jeździ bez problemu. Jest żwawe, turbo śmiga aż miło.
-=ren=- pisze:szukałbym raczej czujnika przy tym zaworze z 3 okienka
A gdzie się znajduje ten czujnik? Jak go sprawdzić (gdzie wpiąć miernik itp) i jak w ogóle taki czujnik wygląda?
-=ren=- pisze:wartość w okienku 3 nie jest aż tak odległa

Czemu w takim razie dostaje w vagu błąd tego czujnika (tego z okienka nr 2)
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2009 15:52 przez wojtas3, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt maja 15, 2009 16:50

czy jakiś kod błędu się wyświetlił??

przeczytaj ten wątek na niestety konkurencyjnym forum... http://www.grupy.v10.pl/bledy,w,VW,Polo ... 07_06.html


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt maja 15, 2009 19:18

wojtas3 pisze:Tak, jeździ bez problemu. Jest żwawe, turbo śmiga aż miło.
Skoro tak to szukasz dziury w d. ;)

Sprawdz szczelnosc przewodu, ktory idzie do komputera (tam jest filtr kabinowy, leca liscie, bloto, woda, robi sie gnoj, przewod oryginalny szmaciany po jakims czasie parcieje i sie lamie.
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2009 23:05 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pt maja 15, 2009 22:57

To jest przy silniku AJM
Obrazek



wojtas3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 20:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtas3 » sob maja 16, 2009 08:45

bradley pisze:Sprawdz szczelnosc przewodu, ktory idzie do komputera (tam jest filtr kabinowy, leca liscie, bloto, woda, robi sie gnoj, przewod oryginalny szmaciany po jakims czasie parcieje i sie lamie.
Jeśli dobrze kojarzę, to chodzi o ten przewód:

Obrazek

Tak? Faktycznie leży on gdzieś zawinięty w okolicach filtra kabinowego, potem przechodzi przez ściankę i tam gdzie zaznaczyłem. Ostatnio wygrzebałem, wyssałem odkurzaczem stamtąd tony liści i innego dziadostwa. Zatem mówisz, ze może to być jego wina?

-=ren=-, kod błędu jaki mam ciągle to:
00528 - Barometric Pressure (Altitude) Sensor (F96)
31-00 - Open or Short to Ground



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob maja 16, 2009 10:27

To ten przewod, wymiana raczej profilaktycznie niz "naprawczo".
Chyba masz do gory nogami komputer bo ja krociec od wezyka mam blizej podszybia niz silnika.

P.S. Masz brudny silnik :P


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

wojtas3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 20:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtas3 » sob maja 16, 2009 11:04

bradley pisze:Chyba masz do gory nogami komputer bo ja krociec od wezyka mam blizej podszybia niz silnika.
Powiem szczerze, że drugi raz go w ogóle oglądałem - raz jak wymieniałem filtr kabinowy, a drugi raz jak robiłem to zdjęcie. Niczego nie ruszałem. Może jakiś mój poprzednik - nie wiem, nie znam ;) Mówisz, żeby wytargać ten przewód i sprawdzić jego szczelność? Pomyślę nad tym w wolnej chwili ;) A jeszcze jedno - jak go odepnę i zapalę silnik - powinienem jakoś to odczuć? Powinny się pojawić jakieś nowe błędy?
bradley pisze:P.S. Masz brudny silnik
Czepiasz się, ja myślę :grin: Ja jestem z tych, co jeżdżą, a nie polerują silniki :)



Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » wt maja 19, 2009 22:23

bradley pisze:Chyba masz do gory nogami komputer bo ja krociec od wezyka mam blizej podszybia niz silnika.
może ty masz do góry nogami, bo jak mam tak jak wojtas3,



wojtas3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 20:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtas3 » śr maja 20, 2009 08:04

Hahaha bradley i co? :P

Może zrobimy ankietę??

Mam komputer:
a) jak wojtas3
b) do góry nogami ;)


pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 08:05 przez wojtas3, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr maja 20, 2009 08:11

no to teraz trochę kolegów sprostuje ...
-=ren=- pisze:Gdybyś miał uszkodzony czujnik to wartość albo byłaby kosmicznie wielka albo nieskończona, albo nieczytelna albo zero...Według mnie czujnik jest w porządku. szukałbym raczej czujnika przy tym zaworze z 3 okienka... a nie w ECU. Ingerencja w ECU jest bardzo zniebezpieczna łatwo go uszkodzić, jeśli nie zachowa się pewnych podstaw.
nie masz racji ... 1024 to wartość podstawiona przez ECU w chwili gdy f96 jest uszkodzone
no i kolejna sprawa ... golf z 1994, który dokładnie miesiąc ? najprawdopodobniej f96 znajduje się przy pedale gazu i jest osobnym elementem



wojtas3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 20:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtas3 » śr maja 20, 2009 08:33

damcio151 pisze:golf z 1994, który dokładnie miesiąc ? najprawdopodobniej f96 znajduje się przy pedale gazu i jest osobnym elementem
No i tu właśnie jest problem, bo nie potrafię tego ustalić :( Data produkcji wg VINu to 1994, pierwsza rejestracja (we Włoszech) była w 1998 roku, a co ciekawsze np. na szybach mam "6", co by sugerowało 1996 rok :/ No i zgupłem. Naklejki (tej z kodami lakierów) w bagażniku nie mam, żeby zweryfikować VIN, a ten fragment podszybia gdzie jest VIN mam jakoś dziwnie jakby "nacinany" i obawiam się czy ktoś czegoś nie kombinował :/

Dlatego nie potrafię ocenić który miesiąc - chyba, że masz jakieś sugestie? A jak ten f96 przy pedale gazu wygląda? Jakiś rysunek poglądowy chociaż?


--
przesiadłem się na A4 1.9TDI AFN 110KM i myślę o chipsie;)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 336 gości