Strona 1 z 2

przyspieszenie w mk 2

: sob wrz 04, 2004 20:44
autor: paulox
Pytam o czas osiągnięcia 100km/h, u mnie w golfie 1,6 benzyna kat (PN) jest około 14 sekund. Nie wiem czy dobrze czy źle bo za bardzo przyspieszenia to nie czuc (nie wciska w fotel).

Pozatym troche denerwuje mnie sprzęgło, a mianowicie załapuje dopiero w koncowej fazie, a wg mnie powinien gdzies w połowie drogi od podłogi do krancowego połozenia, czy dobrze mi sie wydaje? Co moge zrobic czy tylko zwykłą regulacja pomoze czy trzeba cos wymienic? Jak na razie to jezdzic mozna spokojnie na tym sprzegle ale mam wątpliwosci co do tego czy jak chce mocniej przyspieszyc to czy czasami nie slizga sie przez chwile na sprzegle.

Podam przyklad: chcialem puscic laczka na polbruku. dalem gaz w deche, puscilem raptownie sprzeglo (jak stopniowo puszczam to laczka nie targnie) i przez chwile nic a po okolo pol sekundy od puszczenia sprzegla dopiero laczka pusil. Czy to normalne bo chyba od razu po puszczeniu sprzegla powinien? mam wrazenie ze troche za slabo dociska sprzeglo co o tym myslicie?

Jakie macie przyspieszenia na jakich silnikach?

: sob wrz 04, 2004 23:39
autor: KONiu
no też tak miałem tyle ze mi wogóle laczka nie palił , tylko ruszał normalnie i :ass: , potem wogóle niechciał przyspieszać , aż wkońcu sprzegło sie schajcowało , i była :ass: zimna , a teraz mam problem bo po wymianie sprzegła na nowe , też jakos nie za bardzo przyspiesza , ja mu w deske gaz a on tak samo jak by lekko sie nacislo gaz , moze ktoś wie co zrobic

: ndz wrz 05, 2004 01:23
autor: dominoh
wg info z netu:
silnik PN prod 86'-92' (gaźnik Pierburg 2EE/91)
to 70 KM ,max speed 162km/h , a 0-100 w 14,1 s =co by się zgadzało z Twoim wynikiem.
Prywatnie dodam ,że na starcie mam spory problem z kumpla MK2(1.6 bez przeróbek 75KM teoret do setki 12.7-) 1.8 RP 90KM

: ndz wrz 05, 2004 10:49
autor: gipson
A ile RP 90KM powienien miec do setki??

: ndz wrz 05, 2004 10:53
autor: ygd
11.5, 11.7 zależnie od wersji GT/GL

: ndz wrz 05, 2004 22:18
autor: gipson
Mam GT :D A dlaczego GT ma lepsze? Inna skrzynia czy tez moze lzejszy jest?

: ndz wrz 05, 2004 22:46
autor: Borys
gipson pisze:A ile RP 90KM powienien miec do setki??
u mnie jak mierzylismy na Majóvwce było 10.3 s na G-techu

400m w 17.3 s

jak jest teraz nie wiem bo sie pozbyłem tegio szmelcu z pod maski, :bigok:

: ndz wrz 05, 2004 22:52
autor: ygd
gipson pisze:Mam GT :D A dlaczego GT ma lepsze? Inna skrzynia czy tez moze lzejszy jest?
Inna skrzynia, krótsza

: wt wrz 07, 2004 18:34
autor: HooB
Myślę, że ta stronka wam się przyda:

- http://www.vw.friko.pl/dane.html,

Na samym dole są osiągi. Pozdrówki

: wt wrz 07, 2004 21:43
autor: b_sixkiller
to jak juz rozmawiamy o przyspieszeniach to moze ktos ma pojęcie ile do setki ma 112konny EV (1.8gti)????

: wt wrz 07, 2004 22:05
autor: paulox
b_sixkiller pisze:to jak juz rozmawiamy o przyspieszeniach to moze ktos ma pojęcie ile do setki ma 112konny EV (1.8gti)????
Wg tej strony ktora podal HooB 10 sek.

Ja dzisiaj mierzyłem swojego 1,6 PN i wyszło mi tak:

1. Pierwsza próba 13,96 s
2. Druga próba 12,7 s

Pierwsza próba na drzodze prostej w jednym kierunku pod wiatr
Druga próba po tej samej drodze z powrotem czyli z wiatrem

Średnia: (13,96 + 12,7) / 2 = 13,33 s
Myślę że to obiektywny pomiar uwzględniając pomiar po tej samej drodze w te i spowrotem.

Tak na marginesie mam jeszcze troche lamerskie pytanie, ale kto pyta nie błądzi:
O co chodzi z momentem obrotowym podawanym przy różnych silnikach?? U mnie jest 118 Nm przy 2700 obr/min. Jak to na chłopski rozum wytłumaczyć, chodzi mi głównie o te obroty. Lepszy jest max. mom. obr. przy niższych czy wyższych obrotach? I na co konkretnie ma on wpływ?

: wt wrz 07, 2004 22:32
autor: b_sixkiller
Wam tez ta strona nie działa czy tylko mi ?!?!

: wt wrz 07, 2004 22:36
autor: paulox
b_sixkiller pisze:Wam tez ta strona nie działa czy tylko mi ?!?!
Chyba wszystkie strony na friko.pl slabo dzialają. Trzeba duzo cierpliwosci zeby sie wczytala.

Re: przyspieszenie w mk 2

: wt wrz 07, 2004 23:24
autor: gtx
paulox pisze:Pytam o czas osiągnięcia 100km/h, u mnie w golfie 1,6 benzyna kat (PN) jest około 14 sekund. Nie wiem czy dobrze czy źle bo za bardzo przyspieszenia to nie czuc (nie wciska w fotel).

Pozatym troche denerwuje mnie sprzęgło, a mianowicie załapuje dopiero w koncowej fazie, a wg mnie powinien gdzies w połowie drogi od podłogi do krancowego połozenia, czy dobrze mi sie wydaje? Co moge zrobic czy tylko zwykłą regulacja pomoze czy trzeba cos wymienic? Jak na razie to jezdzic mozna spokojnie na tym sprzegle ale mam wątpliwosci co do tego czy jak chce mocniej przyspieszyc to czy czasami nie slizga sie przez chwile na sprzegle.

Podam przyklad: chcialem puscic laczka na polbruku. dalem gaz w deche, puscilem raptownie sprzeglo (jak stopniowo puszczam to laczka nie targnie) i przez chwile nic a po okolo pol sekundy od puszczenia sprzegla dopiero laczka pusil. Czy to normalne bo chyba od razu po puszczeniu sprzegla powinien? mam wrazenie ze troche za slabo dociska sprzeglo co o tym myslicie?

Jakie macie przyspieszenia na jakich silnikach?

Sory ale co ma cie tu wciskac w fotel ?? masz tylko 1.6 i 70km.Jak chcesz zeby cie wciskalo w fotel to musisz kupic 1.8 16v.
Po drugie wymien cale sprzeglo(tarcze+dicisk),Niektorzy wymieniaja tylko tarcze,bo taniej i pozniej sa efekty ze sprzeglo nie dziala jak powinno.

Pozdrawiam :cool: :cool: