Strona 1 z 1

: czw maja 14, 2009 19:02
autor: Karol G60
jesli koło chodzi przód tył to tylna zapewne jest wyrwana tuleja gumowo-metalowa ale jak mówisz zmieniałes wszystkie gómy to moze gumy na drazka stabilizatora maja luz i stuka... lub moze tez sprawdz czy za dokrecone sróby poziome i pionowe wahaczy..

: czw maja 14, 2009 19:22
autor: Karol G60
sprawdz i luz na stabilizatorze oczywiscie jak auto stoi na kołach... z kanału... sróby poziome i pionowe sa inne sa inne.... poziome sa dłuzsze i wkrecone jako pionowe beda dotykac do karoseri poczatkiem sróby i tym samym kołnierzem nie dociskac belki wraz z wahaczem..

: czw maja 14, 2009 20:33
autor: hepos
P4SEA pisze: z ciekawosci pokopalem troche pasata obokl
jestes moim Bogiem stary :rotfl: :rotfl: :rotfl:

: czw maja 14, 2009 20:47
autor: Paweł Marek
P4SEA, ja bym pojechał jeszcze na inną stację, albo do mechanika z dużym doświadczeniem. Nie może być tak że od kopnięcia się dużo koło rusza, chyba że przesadzasz. Na odległość co można było wymyślić to już ci napisano.
Ale ja w zimie też usłyszałem stuki w prawym kole, dwa razy byłem na stacji żeby mi to zlokalizowali: ależ skąd panowie powiedziaeli, żadnych luzów niema. Po powrocie do domu zdjąłem koło i stwierdziłem na sworzniu luz koło 2 milimetrów, trzeba było tylko większej siły użyć żeby się pokazał. Jeszcze trochę i bym się zabił jak by mi sworzeń wyskoczył. Więc: zasada ograniczonego zaufania

: czw maja 14, 2009 22:14
autor: Ryszardo
Ciekawe, czy w czasie wymiany ławy wymienili ci też przednie i tylne gumy na wachaczach, czy tylko przełożyli całe wachacze nie zaglądając do tulei gumowych?? Z naszymi mechanikami to różnie bywa :D

: czw maja 14, 2009 23:33
autor: Tomek_Dx
Dokładnie jak napisał Ryszardo Sprawdź dokładnie tylne tuleje przedniego wahacza. Podstawowa zasada jakiej niestety nie stosuja w warsztatach to że śruby wachacza dokręca się jak samochód stoi na kołach a wahacze sa w pozycji w jakiej zazwyczaj porusza się samochód. Zazwyczaj jak auto jest na podnośniku "mądrzy" macherzy dokręcają śruby na maxa a jak opuszczą auto wystepują takie naprężenia że nawet nowe tuleje wytrzymuja góra 2 tygodnie. Dodatkowo jak chcesz usztywnić zawieszenie zakładaj pełne tylne tuleje wahacza a nie z dwoma wycięciami. Wtedy na 100% nie przesuniesz koła "z kopa" :) Podaje numer pełnej oryginalnej 8N0 407 181B możesz po tym numerze kupić np zamiennik Lemfordera. Standardowo te tuleje były montowane w Seacie Cupra ale pasują plug&play.

: wt maja 19, 2009 22:25
autor: skinek83
witam, jestem swiezak ale mialem podobny problem. wszystkie gumy koncowki i sworznie wymienione, nawet drazki kierownicze i .............. dalej stuka :grrr:
co sie okazalo? luz na maglownicy!