AEE telepanie silnikiem
: czw maja 14, 2009 10:44
Witam.
Jestem posiadaczem škody felicii z silnikiem z VW 1.6 AEE (98r, 128078km). Od pewnego czasu zaczęły się problemy z moim motorem. Mianowicie stracił trochę momentu i mocy, zaczął brać dość dużo oleju (1,3l/3000 km), po odpuszczeniu gazu dymi na biało, tak samo po odpaleniu po nocy. Ale najgorszym objawem tej choroby jest straszne telepanie całym silnikiem na wolnych obrotach, a do tego dźwięki przypominające wypadanie zapłonów.
Wymieniłem w nim kopułkę, palec rodzielacza, świece i przewody zapłonowe. Po podłączeniu do VAG'a nie stwierdzono błędów, jednak w/g mechanika są zbyt długie czasy otwarcia wtryskiwaczy na wolnych obrotach. Po dokładniejszych oględzinach stwierdziłem pod korkiem oleju czarny nalot, coś jak sadza.
W celu wyeliminowania uszkodzenia pierścieni na rozgrzanym silniku na postoju podniosłem obroty na 5-5,5 tys na czas 20 sekund, nie zauważyłem żadnego dymu z rury wydechowej, jednak jak kierowca odpuścił gaz, to poleciał biały dymek. Płynu chłodniczego w ogóle nie ubyło i wciąż jest niebieski, bez plam oleju.
Mechanik dokonał próby odłączania jakiś kabli z wtyczkami obok świec (pewnie wtryskiwacz), i za każdym razem znacznie mocniej trzęsło silnikiem, jednak przy odłączeniu kabla od 3-go cylindra reakcja była mniejsza. Do tego wydało mu się, że słychać metaliczny dźwięk zaworu na tym cylindrze.
Mechanik zlecił jeszcze badanie kompresji na cylindrach, ale nie mógł tego zrobić i teraz czekam na wolny termin.
Dodatkowo przepustnica nie wygląda z zewnątrz na czystą.
Jeśli będzie taka potrzeba zamieszczę zdjęcia.
Reasumując:
-telepie na niskich obrotach,
-dymi na biało po długim postoju oraz odpuszczeniu gazu
-czarna sadza pod korkiem oleju
-znaczny ubytek oleju
-dzwoni jeden z zaworów
-na wysokich obrotach nie ma niebieskiego dymu
-zbyt długie czasy otwarcia wtrysków
-brak błędów na komputerze
-nie ubywa płynu chłodniczego
-zapłon w 100% sprawny
Bardzo proszę o jakieś wskazówki co może dziać się złego z moim silnikiem i z góry dziękuję za odpowiedzi.
pozdrawiam,
busiek
Edit: Czas wtryskiwaczy na wolnych obrotach (ok 640 - 4,2 ms).
Jestem posiadaczem škody felicii z silnikiem z VW 1.6 AEE (98r, 128078km). Od pewnego czasu zaczęły się problemy z moim motorem. Mianowicie stracił trochę momentu i mocy, zaczął brać dość dużo oleju (1,3l/3000 km), po odpuszczeniu gazu dymi na biało, tak samo po odpaleniu po nocy. Ale najgorszym objawem tej choroby jest straszne telepanie całym silnikiem na wolnych obrotach, a do tego dźwięki przypominające wypadanie zapłonów.
Wymieniłem w nim kopułkę, palec rodzielacza, świece i przewody zapłonowe. Po podłączeniu do VAG'a nie stwierdzono błędów, jednak w/g mechanika są zbyt długie czasy otwarcia wtryskiwaczy na wolnych obrotach. Po dokładniejszych oględzinach stwierdziłem pod korkiem oleju czarny nalot, coś jak sadza.
W celu wyeliminowania uszkodzenia pierścieni na rozgrzanym silniku na postoju podniosłem obroty na 5-5,5 tys na czas 20 sekund, nie zauważyłem żadnego dymu z rury wydechowej, jednak jak kierowca odpuścił gaz, to poleciał biały dymek. Płynu chłodniczego w ogóle nie ubyło i wciąż jest niebieski, bez plam oleju.
Mechanik dokonał próby odłączania jakiś kabli z wtyczkami obok świec (pewnie wtryskiwacz), i za każdym razem znacznie mocniej trzęsło silnikiem, jednak przy odłączeniu kabla od 3-go cylindra reakcja była mniejsza. Do tego wydało mu się, że słychać metaliczny dźwięk zaworu na tym cylindrze.
Mechanik zlecił jeszcze badanie kompresji na cylindrach, ale nie mógł tego zrobić i teraz czekam na wolny termin.
Dodatkowo przepustnica nie wygląda z zewnątrz na czystą.
Jeśli będzie taka potrzeba zamieszczę zdjęcia.
Reasumując:
-telepie na niskich obrotach,
-dymi na biało po długim postoju oraz odpuszczeniu gazu
-czarna sadza pod korkiem oleju
-znaczny ubytek oleju
-dzwoni jeden z zaworów
-na wysokich obrotach nie ma niebieskiego dymu
-zbyt długie czasy otwarcia wtrysków
-brak błędów na komputerze
-nie ubywa płynu chłodniczego
-zapłon w 100% sprawny
Bardzo proszę o jakieś wskazówki co może dziać się złego z moim silnikiem i z góry dziękuję za odpowiedzi.
pozdrawiam,
busiek
Edit: Czas wtryskiwaczy na wolnych obrotach (ok 640 - 4,2 ms).