Strona 1 z 2
Wentylator
: czw maja 14, 2009 07:49
autor: opti
Jaki i gdzie sie sprawdza sprawność biegów wentylatora?? (wyczytałm gdzies na forum ze sa w MK4 2 biegi wentylatora) a mi załącza sie tylko 2 szybki bieg,
: czw maja 14, 2009 08:49
autor: kelebrion
wyjmij wtyczke od wentylatora:) wez dwa kable podlacz do akumulatora:) we wtyczce masz 3 bieguny, mase podeponij pod mase a pradowy najpierw pod jeden biegun i powinine ci sie zalaczyc wiatrak i pozniej pod drugi biegun i powininen ci sie szybciej krecic
: czw maja 14, 2009 08:57
autor: Sztomel
opti, masz klimę ? jak zachowują się wentylatory po włączeniu klimy, jeśli pracują tylko na 2 biegu a po podpięciu na krótko wykluczysz niesprawność wentylatora to przyczyny trzeba szukać na kablach, ich kostkach połączeniowych, sterowniku wentylatorów i przeczyścić złącza a najpierw trzeba sprawdzić termowłącznik wentylatorów w chłodnicy na takiej samej zasadzie jak to opisał kelebrion.
: czw maja 14, 2009 10:13
autor: opti
mam klimę i załącza sie tylko 2 bieg włąsnie gdy stoje na postoju i klima chodzi, zaczyna sprężarka tekotać (bo podnosi cisnienie w sprężarce, włączają sie wentylatory na 2 biegu chłodzą 5 sekund- spada cisnienie i sytuacja sie powtarza a moim zdaniem powinien włączyć sie 1 bieg i chłodzic na postoju cały czas
: czw maja 14, 2009 11:24
autor: Sztomel
opti, powinno być dokładnie tak jak opisujesz czyli u Ciebie jest do sprawdzenia to co podałem powyżej, dokładnie oczyścić styki przy sterowniku bo łatwo można się naciąć i kupić ten sterownik za ponad 200 zł a potem okaże się, że to nie jego wina.

: czw maja 14, 2009 12:12
autor: opti
Więc tak: podłączyłem masę i na obydwu kostkach działa tylko 1 styk ( wiatrak szybko wiruje), a ten sty odpowiedzialny za 1 bieg nie reaguje na obu kostkach co teraz mam sprawdzic, bo włącze klime i jak tam juz ciśnienie w sprężarce wzrośnie do wartości górnych włącz sie 2 bieg na 5 sekund ( oba wiatraki wirują) i sprężarka przestaje terkotać
: czw maja 14, 2009 12:17
autor: Sztomel
opti pisze:podłączyłem masę i na obydwu kostkach działa tylko 1 styk ( wiatrak szybko wiruje), a ten sty odpowiedzialny za 1 bieg nie reaguje na obu kostkach
nie bardzo wiem o których kostkach piszesz ale sprawdź wtyczkę przy termowłączniku wentylatorów w chodnicy (3 piny) zewrzyj je kolejno i zobacz czy wentyl będzie chodził na obydwu biegach, jeśli będzie chodził na dwa biegi to termowłącznik do wymiany a jeśli nie to dalej trzeba lecieć po kolei od niego do sterownika i do tych dwóch złączek widocznych na mojej fotce pod termowłącznikiem.
: czw maja 14, 2009 12:52
autor: opti
chodzi mi o te 2 kostki widoczne na zdjęciu pod strzałkami żółtymi, najpierw jadna odłączyłem i dałem mase do akumulatora na minus i drugi kabelek puściłem od aku. na plusie i dotykałem do 2 pozostałych pinów na kostce i tylko 1 pin reagował (szybki bieg) i to samo zrobiłem z 2 kostką i te same objawy
może szczotki pierwszego biegu w obu silnikach wiatraków są spalone
: czw maja 14, 2009 13:01
autor: Sztomel
najlepiej będzie jak przygotujesz sobie dwa kabelki, jednymi końcami podłączysz je do biegunów akumulatora a drugie końce włożysz do wtyczki idącej do wentylatora - będziesz miał wtedy pewność, że wentylatory i przewody od nich do gniazdka, o którym piszesz są sprawne ale zacznij najpierw (jak pisałem wcześniej) od zwarcia styków 1 i 2 biegu w samej wtyczce termowłącznika.
: czw maja 14, 2009 13:35
autor: stanislawski
Mnie ostatnio spalił się slinik od wentylatora głównego, wymieniłem na nowy (firma z Krosna sprzedaje zamienniki, kompletne wentylatory w cenie do przyjęcia) - z ciekawości rozebrałem ten stary silnik, wewnątrz jest duży płaski w porcelanie rezystor zwalniający obroty na I biegu. W tym spalonym ten rezystor był cały popękany (od gorąca?) i nie przewodził. Może i tu jest taki myk?
Od razu zaznaczę, że nawet z niedokońca sprawnym wentylatorem bym się nie bawił. A broń Boże kupować używany ! Smutne doświadczenie - w czasie jazdy dymy spod maski! i kupa smrodu na drodze! Jak coś nie funkcjonato - wymień to na nowe (bez przesady cenowej).
Taki kupiłem:
http://allegro.pl/item582599979_582599979.html
Działa super!
I jeszcze: SZCZOTKI w silniku są jedne! (para) - mnie się tak zgrzał silnik, że szczotka się odłamała!
: czw maja 14, 2009 14:16
autor: opti
Sztomel pisze:najlepiej będzie jak przygotujesz sobie dwa kabelki, jednymi końcami podłączysz je do biegunów akumulatora a drugie końce włożysz do wtyczki idącej do wentylatora .
toć pisze że tak zrobiłem i jeden styk reagował a drugi styk nie
: pt maja 15, 2009 07:14
autor: Sztomel
no to w czym problem, na elektryce się znasz to przerwę w obwodzie znajdziesz.
: pt maja 15, 2009 07:55
autor: stanislawski
opti pisze:toć pisze że tak zrobiłem i jeden styk reagował a drugi styk nie
Jeden zacisk wtyczki jest wprost do szczotek, a drugi przez rezystor (wolniejsze obroty = 1 bieg). Według mnie kup silnik, bo wnętrze jest praktycznie nienaprawialne.
: pt maja 15, 2009 09:24
autor: jarekzgora
Witam,
Ja mam właśnie do wymiany wentylator chłodnicy silnika (silnik ALH). Jak się do tego zabrać? Czy trzeba wyciągać chłodnicę, spuszczać płyn? Bo nie wiem czy bez kanału zabierać się za to samemu.
Pozdrawiam