Strona 1 z 1
cięzko pali z rana
: śr maja 13, 2009 22:28
autor: Gallus
Witam!
ostatnio przywróciłem do życia mojego PNka. znaczy nie ja tylko mechanik... przyczyną okazała się przerwa w instalacji elektrycznej... taka wtyczka z lewej strony gaźnika i od niej idące przewody. aha i mechanik wymienił tez kopułke i palec.
wszystko wydaje się okej... ale gdy postoi i ostygnie to cięzko zapala... kręci kręci i chyba załapuje cos za 3 probą... jak załapie to tak jak by sie zalewał.. nie reaguje na gaz.... gdy wciskam pedał gazu... obroty zamiast isc w górę idą w dół aż nie zgaśnie... następnie znów odpalam i wszystko jest jak należy... od strzała i zero problemów...
gdzie szukac przyczyny?
przewody mają jakies 10K km
pozdrawiam!
: śr maja 13, 2009 23:17
autor: -=ren=-
Gaźnik PNki przysparza wielu kłopotów, te membranki nastawniki i cała reszta... Poszukaj dokładnie, było wiele problemów z tym autem, sprawdź czy paliwo dochodzi właściwie, czy z pompki nie spływa benzyna. Poszukaj namiaru na Forumowego kolegę Lipek81, z tego co widać on jest dobry w kwestii PNek.
: śr maja 13, 2009 23:26
autor: MarCons
Gallus, pod gaźnikiem jest gumowa podstawka, wymieniałeś ją? ona często lubi stwarzac problemy.
: czw maja 14, 2009 11:25
autor: Gallus
nie wymieniałem tej podstawki... bo wydaje mi sie ze jest dobra... jeździłem na niej rok czasu i zawsze odpalał od strzała nawet w zime.... a teraz z rana są cyrki... jak juz raz dobrze zapali to wszystko jest ok.... a może to miec cos wspólnego z filtrem powietrza?
bo jak zatykam dolot i dodam gazu to gaśnie mi auto.... i takie same są obiawy po pierwszym odpaleniu... tak jak by powietrza nie dostawał... jak sprawdzic ten filtr czy jest sprawny czy nie? może spróbowac z rana odpalic auto bez filtra?
pozdro!
: czw maja 14, 2009 17:45
autor: -=ren=-
jeśli auto zapala ciężko tylko rano, czyli jak temperatura silnika jest niska, to szukałbym czy czujniki temperatury są sprawne (2 sztuki na króćcu z przodu głowicy) i sprawdził podgrzewanie kolektora - elektryczne i wodne.
[ Dodano: 14-05-09, 17:46 ]
MarCons pisze:pod gaźnikiem jest gumowa podstawka, wymieniałeś ją? ona często lubi stwarzac problemy.
To łatwo zdiagnozować... zapal motor i ruszaj gaźnikiem na lewo i prawo... jeśli silnik zacznie zmieniać obroty to wtedy guma jest wadliwa- przepuszcza powietrze. jeśli nie to guma jest ok.
[ Dodano: 14-05-09, 17:47 ]
Gallus pisze:bo jak zatykam dolot i dodam gazu to gaśnie mi auto
odcinasz dopływ powietrza, jeden z trzech czynników powstania mieszanki paliwowej.
: czw maja 14, 2009 22:09
autor: Gallus
sprawdze jutro te czujniki.... mam jeden niebieski w zapasie
kolego a jak sprawdzic podgrzewanie kolektora?
pozdrawiam!
: czw maja 14, 2009 22:21
autor: -=ren=-
szczerze to nie wiem...
nie pamiętam jak to jest dokładnie, ale do podgrzewania idzie jeden przewód elektryczny pod spód kolektora pod taką blaszkę... więc znając życie napewno jakieś 12V musi na niego przyjść żeby chciało grzać... no i chyba dwa przewody wodne przechodzą gdzieś przez ta okolicę, jeśli się nie mylę...
: czw maja 14, 2009 23:00
autor: Gallus
a jest mozliwe ze cos z tym filtrem powietrza jest?
bo jak juz zapali to tak jak by powietrza nie dostawał.. dopiero poczasie załapie normalnie...
normalnie mi ten foltr powietrza nie daje spokoju...
pozdro
: pt maja 15, 2009 11:49
autor: -=ren=-
zdejmij go i spróbuj odpalić bez... jak nie będzie chciał zaskoczyć to przysłoń lekko ręka... a być może coś źle się otwiera w gaźniku któraś przesłonka... poszukaj może coś o wadach gaźnika 2EE
: czw maja 21, 2009 14:58
autor: Gallus
witam
5 dni temu...
odpalałem bez filtra... i załapał tak jak zawsze za trzecim razem...
ale od 3 dni łapie od strzała... nie wiem może cos w paliwie było bo problem znikną...
pali ładnie i nic się nie dzieje...
ten typ chyba tak ma
pozdro!