Strona 1 z 2

Problem z odpaleniam silnika. ABF

: śr maja 13, 2009 22:08
autor: tirsone
Czołem


Ludzie..dobrzy ludzie...

Mam problema od wczoraj. Pojeździłem ostatnio golfikiem i zauważyłem, że zaczął mi przerywać w okolicach 3 tyś obrotów.. na każdym biegu, przy dodawaniu gazu.
Przeszukałem forum i znalazłem info, że to może być czujnik Halla do którego dostał się olej. Więc odkręciłem kopułkę i faktycznie aparat puszczał olej na wyrobionym simmeringu. Olej zalał aparat i wtyczkę od czujnika Halla. Więc odkręciłem aparat i beznzynką ekstrakcyjną wszystko poczyściłem. Kupiłem też simmering i wymieniłem. Wszystko skręciłem tak jak było. Jak wiadomo w ABF-ie aparat zapłonowy można przykręcić w zasadzie tylko w 1 sposób więc na 100 % zrobiłem to tak jak było.

Podłączyłem wszystko na cacy. Podładowałem akumulator. I lipa...

Rozrusznik kręci, iskra jest i na przewodzie od cewki na na świecach (sprawdziłem na dwóch z nich). Kręciłem trochę rozrusznikiem ale jesdyne co usłyszałem to kilka strzałów w wydech. : /

Więc odkręciłem wszystkie świece, które zalało wachą... poczekałem trochę i skręciłem to z powrotem.. Ale dalej jest kiła..

Nie wiem co się mogło stać... tak podejrzewam że może tan Halltron się zrypał ale to chyba by wtedy nie było iskry..


Any ideas?

: śr maja 13, 2009 22:24
autor: zodiak
Czujnik Halla w aparacie zapł. nie ma w ABF większego wpływu na odpalanie auta (auto powinno odpalić nawet przy wypiętej kostce z aparatu).
Bardziej stawiałbym na czujnik na wale.

: śr maja 13, 2009 22:26
autor: tirsone
zodiak pisze:Bardziej stawiałbym na czujnik na wale.
Powiem tak... przy okazji wymieniłem też o ring między chłodniczką oleju a uchwytem.... ale nie ruszałem czyjników na bloku... no może tylko ich okolice przemyłem beznzynką..

: śr maja 13, 2009 22:35
autor: Jesionvr6
moze przewody pomyliles na kopulce?

: śr maja 13, 2009 22:35
autor: zodiak
Może zbieg okoliczności, ( a czujnik obrotów wału jest właśnie tuż koło filtra oleju) ale to ten czujnik decyduje o impulsach zapłonu a z uwagi na strzały w wydech pomyślałem o zapłonie.

: śr maja 13, 2009 22:44
autor: tirsone
jeson pisze:moze przewody pomyliles na kopulce?
nie zdejmowałem ich z kopułki
zodiak pisze:Może zbieg okoliczności, ( a czujnik obrotów wału jest właśnie tuż koło filtra oleju) ale to ten czujnik decyduje o impulsach zapłonu a z uwagi na strzały w wydech pomyślałem o zapłonie.

ehh..powalcze jeszcze jutro.. ale coś to kiepsko wygląda :/

: czw maja 14, 2009 08:34
autor: kelebrion
Kolega zodiak ma racje ten hall u gory to mozesz go nawet odpiac ale ten na dole wazny. mi tez walnał ale jak go wyjalem to byl przy silniku ułupany przy wtyczce i pancerz w 7 miejscach pekniety podmienilem i jest ok:) wez odkrec i wyjmij przednia łape tylko podloz cos pod silnik:) wykrec ten czujnik i zobacz czy jest cały. u mnie objawy to byly masakryczne jak sie rozgrzał to poszarpał sobie z 5 sekund nawet z gazem do dechy i zgasl:) nagraj mi filmik jak to wyglada na obrotomierzu to ci powiem:)))

[ Dodano: Czw 14 Maj, 2009 ]
tak to u mnie wygladało:)

[youtube][/youtube]

: czw maja 14, 2009 10:08
autor: tirsone
Na bloku od ABF-a są przynajmniej 2 przykręcane czujniki...rozumiem, że chodzi wam o ten "schowany" w okolicach filtra oleju?

Dzięki za pomoc koledzy, jak się okaże że to jest to G...o to oczywiście podzielę się tą informacją. Niemniej to dziwny zbieg okoliczności by był...tzn żeby to tak nagle padło..

: czw maja 14, 2009 11:54
autor: kelebrion
powiem tak, to nagle pada:)))) tak chodzi o ten przy filtrze oleju, dokladnie chyba jest pod przednia łapa silnika musisz ja wyjuac to go ladnie bedziesz widzial

: czw maja 14, 2009 18:40
autor: tirsone
Ok więc czujnik wyjęty...wcześniej próbowałem odpalić gada i znowu strzelał w wydech... wykręciłem potem wszystkie świece i jedna z nich nie była mokra...czyli pewnie iskra trafiła w dobrym momencie...

Czujnik i kabel wyglądają bardzo dobrze no ale w sumie wygląd o niczym nie świadczy..

Jutro wymieniam na nowy..jak pomoże to macie po punkcie : )

: czw maja 14, 2009 21:37
autor: kelebrion
no to widze masz kasiute:)) taki czujnik ok 200zl:) ja mialem taniej po hurcie z inter carsu

: czw maja 14, 2009 21:46
autor: kamien11985
najpierw ustaw zapłon jak nie zaznaczyłeś położenia aparatu zapłonowego bo nie można go przykręcić tylko w 1 sposób jak pisałes tylko jest regulacja. zobacz czy nie masz pękniętej kostki przy aparacie bo kubią pekać. w jakim stanie jest kopułka?? palec?? nie ma co sie porywać i rzucać kasą

: czw maja 14, 2009 21:50
autor: CQ
kamien11985 pisze:najpierw ustaw zapłon jak nie zaznaczyłeś położenia aparatu zapłonowego bo nie można go przykręcić tylko w 1 sposób jak pisałes tylko jest regulacja.
a właśnie ze nie można regulowac. przynajmniej u mnie tez sie nie da :) nie ma żadnej regulacji. masz otwór na srubę i wkręcasz w blok. Nie ma opcji... przekręce sobie w lewo lub w prawo.

: czw maja 14, 2009 22:18
autor: tirsone
Oczywiście, że aparat w abfie można przykręcić tylko w 1 sposób..sam byłem zdziwiony..

Są tylko otwory na śruby..
kamien11985 pisze:w jakim stanie jest kopułka?? palec?? nie ma co sie porywać i rzucać kasą
kopułka nowa..palec też... przewody zapłonowe też..cewka (nie wiem), świece prawie nowe..

iskra jest..i na cewce i na świecach...