Strona 1 z 2

Wysokie obroty NZ

: śr maja 13, 2009 09:41
autor: pablo111l
Witam
Mam taki oto problem
Obroty mam lekko za wysokie. Tak na oko (nie mam obrotomierza) to ok 2000 na luzie i są stałem. Zarówno na benzynie jak lpg. Wymieniłem czujniki temp. i dalej to samo. Przepustnica była czyszczona. Dodatkowo na lpg po osiągnięciu ok 90 stopni chodzi jak by nie palił na wszystkie gary i wtedy coś syczy w okolicy przepustnicy. Jak odłączę przeplywke to chodzi normalnie tylko z większymi obrotami. Czy to przepływka sie zawiesza?

: śr maja 13, 2009 11:03
autor: 2RaZ
Słuchaj, miałem NZ-a i z tego co pamiętam to w digijet (pełny wtrysk) nie ma silniczka krokowego więc to nie to. Ja bym Ci polecił przeczyścić przepustnicę i sprawdzić sondę lambda...
Pozdro! :smoke:

: śr maja 13, 2009 11:22
autor: pablo111l
Przepustnica czyszczona. Sonda coś pokazuje, ale za bardzo nie reaguje na gaz. Ale to nie to bo to samo jest niezależnie od tego czy sonda jest wpieta czy nie

: śr maja 13, 2009 12:23
autor: Paweł Marek
pablo111l, do sprawdzenia zawór podnoszacy obroty na zimnym silniku. Może sie zepsuł i nie zamyka się na ciepłym. Jak obroty wyglądają w zależności od temperatury?

: śr maja 13, 2009 12:35
autor: pablo111l
Paweł Marek pisze:pablo111l, do sprawdzenia zawór podnoszacy obroty na zimnym silniku. Może sie zepsuł i nie zamyka się na ciepłym. Jak obroty wyglądają w zależności od temperatury?
a w którym miejscu on jest?
od odpalenia są mniej wiecej takie sam
nieznaczne wahania (ledwo wyczówalne słuchowo)

: śr maja 13, 2009 13:23
autor: Paweł Marek
Przy wlocie do wtrysku, po stornie pasażera u dołu. Dam ci fotkę wieczorem będe mógł przypomnij. I kable do niego do grzania dochodza. Z tym że jeśli już na zimnym są podobnie wysokie to może jest to tylko kwestaia regulacji wolnych obrotów śróba na wtrysku

: śr maja 13, 2009 13:29
autor: pablo111l
ja mam zdjęcie silnika
to jak możesz to zaznacz co gdzie jest Obrazek

: śr maja 13, 2009 14:18
autor: Paweł Marek
nie mogę, siedze w pracy mam zablokowany dostęp do pewnych stron w tym fotosika. Wieczorem, jeśli nikt wcześniej nie pokaże. Ale znajdziesz, przy wtrysku pod rurą od filtra co do niego dochodzi.

: śr maja 13, 2009 14:31
autor: 2RaZ
mi sie wydaje ze to kwestia regulacji jak napisał kolega Paweł MArek przy wtrysku.... :smoke:
Pozdrawiam!

: śr maja 13, 2009 14:44
autor: pablo111l
ale na gazie jest podobnie
a gazownik niedawno regulował mieszanke

[ Dodano: 13 Maj 2009 14:50 ]
to jest ten zawór czy śruba do regulacji? Obrazek

: śr maja 13, 2009 15:23
autor: Paweł Marek
Jest i zawór:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d3f ... e3089.html
i śróba na wtrysku. To i to ma znaczenie na obu paliwach

: śr maja 13, 2009 18:24
autor: pablo111l
a możesz mi zaznaczyć na rysunku w którym miejscu sie znajduje?
bo jakoś nie zauważyłem tego elementu, albo jest gdzieś włozony

: śr maja 13, 2009 21:04
autor: Paweł Marek
http://www.vagcat.com/p/B009/016700.png
element 17, podłączony do rury nad wtryskiem jak linia przerywana na obrazku pkazuje

: wt maja 19, 2009 13:44
autor: pablo111l
odłączyłem ten zawór i zmian nie ma
a czy to c ja zaznaczyłem to jest ta śruba regulacyjna? Obrazek
i jakie to ma znaczenie dla gazu?
Pytam bo gaz i tag razem z powietrzem idzie a nie przez wtryski
A skolei z moim drumim problemem, że na ciepłym silniku na gazie nie chce za bardzo chodzić (jak by mu powietrza brakowało) to kilka razy po rzad odpalam rozgrzewam i przełączam na gaz i jest dobrzeale przy 3 - 4 próbie dalej lipa. nie chce chodzić.