Strona 1 z 1

wymiana pompy hamulcowej

: wt maja 12, 2009 21:51
autor: mr_jaru
panowie powiedzcie mi czy dużo jest pracy przy wymianie pompy hamulcowej w mk2,i jak konkretnie trzeba do tego podejsc?

: wt maja 12, 2009 22:19
autor: Leon_Wechtel
roboty a ok godzine.
Potrzebne:klucz nasadkowy 13 z dłuuuga przedłużką
klucz czyba 10 albo 11 do przewodów od pompy

-odkręcasz śruby przewodów hamulcowych od pompy
-odpinasz przewód podciśnienia od serwa (wychodzi ciężko bo zapewne jest zasany od lat)
-odkręcasz śruby od serwa od strony kabiny dobrze i wygodbiej odkręcic półkę oraz odpiąc pedał gazu)
-odpinasz spinkę mocującą pedał hamulca do wysięgnika pompy /ramienia czy jak to nie nazwac ;)
-wyciągasz pompę z serwem i robisz wszystko w odwrotnej kolejności
-odpowietrzasz układ albo przy okazji zmieniasz sobie płyn hamulcowy na nowy

Jeśli chcesz wymienic tylko pompę to odpinasz przewody od pompy i wykręcasz 2 śruby bodajże 13 ,które trzymaja pompę do serwa ,są po bokach pompy.

Z odpowietrzeniem jakaś 1 godzina na wymianę kompletnej pompy

: wt maja 12, 2009 22:20
autor: jagr14
odkrecasz 4 przewody i 2 srubki po bokach. jak chcesz wyciagnac razem z serwem, to odkrecasz od srodka nad pedalami 3 nakretki i odpinasz serwo od pedalu hamulca

: czw maja 21, 2009 15:23
autor: mikrus99
I mnie jutro czeka wymiana pompy z serwem. Druga już mam. Jednak pozostaje fakt że nigdy tego nie robiłem. Zapytam więc: czy przy podłączaniu tego drążka co jest za serwem, przypuszczam że łączy się on z pedałem hamulca, jest jakąś regulacja? I czy odpowietrza się potem pompę? Jeśli tak to napiszcie jakieś sprawdzone sposoby typu... Tu nacisnąć, tam odkręci. Technikę odpowietrzania hamulcy z pomocą drugiej osoby jest mi znana, ale tak jak mówię. Co z pompą, po spuszczeniu całego płynu.

[ Dodano: 21 Maj 2009 15:42 ]
Acha. A czy po odpowietrzeniu pompy, dokręceniu wszystkich przewodów przy pompie, odkręceniu odpowietrzników przy zaciskach, cylinderkąch, płyn po jakimś czasie spłynie przewodami i wypłynie sam? Oczywiście gdybym dolewal płyn ciągle itp.

: czw maja 21, 2009 22:14
autor: Leon_Wechtel
mikrus99, odpowietrz najpierw sobie pompę po wymianie potem koła....
jeśli chodzi o regulację to nic nie ma tylko bolec z zapinkami.
jedynie co potrzebne to klucz 13,przedłuuuużka ,jakiś płaski śrubokręt,klucz 11 oraz 7 do odpowietrzników....chyba tyle z tego co pamiętam....to juz 2 lata...

aha sama pompa się nie odpowietrzy więc ie licz na to ,że płyn sam zleci :bajer:

: czw maja 21, 2009 22:20
autor: mikrus99
Leon_Wechtel pisze: aha sama pompa się nie odpowietrzy więc ie licz na to ,że płyn sam zleci :bajer:
Dzieki za pomoc. Jutro postaram się podczas pracy, strzelić parę fotek i może jakis opis do tego, dla potomnych.

Kciuki w dłoń :okej:

: sob maja 23, 2009 12:52
autor: Semian
dolacze sie do pytania odnosnie odpowietrzenia pompy, bo wymienilem pompe i cale heble odpowietrzylem przy zaciskach ale nie odpowietrzylem przy pompie bo nawet nie wiedzialem ze trzeba;/

teraz pytanie czy odpowietrzenie pompy wykonujemy tak samo jak odpowietrzenie hamulcow?? czy przebiega to w inny sposob ??

: wt lut 23, 2010 22:26
autor: dawid018
odkopuje temat.jak sie odpowietrza pompe hamulcową?? dziś wymieniłem pompe w passacie b3 bez abs i po zakreceniu pompy, nalałem płynu ale jej nie odpowietrzyłem.pompowałem chwile i nic.potem mniej więcej takim sposobem jak odpowietrza się koła odpowietrzyłem 2 rurki bo tylko 2 dało sie normalnie odkrecić i jakiś tam bardzo słaby hamulec się pokazał.potem odpowietrzyłem wszystkie koła i hamulce sa jak cholera tylko jest jeden problem.po 3-4 hamowaniach blokuja sie koła przednie.tzn nie puszczają tłoczki.jak popuszcze odpowietrznik to wyleci troszke płynu i tłoczek troche puści.co może być przyczyna ze tłoczek nie wraca??przy każdym odpowietrzaniu sytuacja się powtarza tzn zaraz po odpowietrzeniu jest ok i po 3-4 hamowaniach koła już nie da się ręką ruszyć.

: ndz mar 28, 2010 20:58
autor: pinstonvw
Temat był już poruszany na forum. Prawdopodobnie pompa jest troszkę innej budowy i trzpień od serwa podczas pracy silnika (podciśnienie) dociska tłoczysko pompy. Tym samym hamulec się zakleszcza. Rozwiązanie podłożyć podkładki między pompę a servo i dobrze uszczelnić szczelinę. Może też pompa jest wadliwa i nie odpuszcza. Ostatecznie zaciski zapieczone. Czasami też przewód elastyczny przy zacisku zakleszcza się ze starości na zagięciach i uniemożliwia cofanie się płynu.