wymiana pompy hamulcowej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

wymiana pompy hamulcowej

Post autor: mr_jaru » wt maja 12, 2009 21:51

panowie powiedzcie mi czy dużo jest pracy przy wymianie pompy hamulcowej w mk2,i jak konkretnie trzeba do tego podejsc?


jaru

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » wt maja 12, 2009 22:19

roboty a ok godzine.
Potrzebne:klucz nasadkowy 13 z dłuuuga przedłużką
klucz czyba 10 albo 11 do przewodów od pompy

-odkręcasz śruby przewodów hamulcowych od pompy
-odpinasz przewód podciśnienia od serwa (wychodzi ciężko bo zapewne jest zasany od lat)
-odkręcasz śruby od serwa od strony kabiny dobrze i wygodbiej odkręcic półkę oraz odpiąc pedał gazu)
-odpinasz spinkę mocującą pedał hamulca do wysięgnika pompy /ramienia czy jak to nie nazwac ;)
-wyciągasz pompę z serwem i robisz wszystko w odwrotnej kolejności
-odpowietrzasz układ albo przy okazji zmieniasz sobie płyn hamulcowy na nowy

Jeśli chcesz wymienic tylko pompę to odpinasz przewody od pompy i wykręcasz 2 śruby bodajże 13 ,które trzymaja pompę do serwa ,są po bokach pompy.

Z odpowietrzeniem jakaś 1 godzina na wymianę kompletnej pompy
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 22:21 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

jagr14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: śr maja 24, 2006 09:21
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: jagr14 » wt maja 12, 2009 22:20

odkrecasz 4 przewody i 2 srubki po bokach. jak chcesz wyciagnac razem z serwem, to odkrecasz od srodka nad pedalami 3 nakretki i odpinasz serwo od pedalu hamulca



Awatar użytkownika
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Kontakt:

Post autor: mikrus99 » czw maja 21, 2009 15:23

I mnie jutro czeka wymiana pompy z serwem. Druga już mam. Jednak pozostaje fakt że nigdy tego nie robiłem. Zapytam więc: czy przy podłączaniu tego drążka co jest za serwem, przypuszczam że łączy się on z pedałem hamulca, jest jakąś regulacja? I czy odpowietrza się potem pompę? Jeśli tak to napiszcie jakieś sprawdzone sposoby typu... Tu nacisnąć, tam odkręci. Technikę odpowietrzania hamulcy z pomocą drugiej osoby jest mi znana, ale tak jak mówię. Co z pompą, po spuszczeniu całego płynu.

[ Dodano: 21 Maj 2009 15:42 ]
Acha. A czy po odpowietrzeniu pompy, dokręceniu wszystkich przewodów przy pompie, odkręceniu odpowietrzników przy zaciskach, cylinderkąch, płyn po jakimś czasie spłynie przewodami i wypłynie sam? Oczywiście gdybym dolewal płyn ciągle itp.


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86b177823d6344f.html][img]http://images36.fotosik.pl/97/3c778fa531a46f39.jpg[/img][/url]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » czw maja 21, 2009 22:14

mikrus99, odpowietrz najpierw sobie pompę po wymianie potem koła....
jeśli chodzi o regulację to nic nie ma tylko bolec z zapinkami.
jedynie co potrzebne to klucz 13,przedłuuuużka ,jakiś płaski śrubokręt,klucz 11 oraz 7 do odpowietrzników....chyba tyle z tego co pamiętam....to juz 2 lata...

aha sama pompa się nie odpowietrzy więc ie licz na to ,że płyn sam zleci :bajer:


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
mikrus99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:45
Lokalizacja: WWE
Kontakt:

Post autor: mikrus99 » czw maja 21, 2009 22:20

Leon_Wechtel pisze: aha sama pompa się nie odpowietrzy więc ie licz na to ,że płyn sam zleci :bajer:
Dzieki za pomoc. Jutro postaram się podczas pracy, strzelić parę fotek i może jakis opis do tego, dla potomnych.

Kciuki w dłoń :okej:


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f86b177823d6344f.html][img]http://images36.fotosik.pl/97/3c778fa531a46f39.jpg[/img][/url]
[b][url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5214b580d56b76b.html]Logo_VW_full[/url][/b]

Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » sob maja 23, 2009 12:52

dolacze sie do pytania odnosnie odpowietrzenia pompy, bo wymienilem pompe i cale heble odpowietrzylem przy zaciskach ale nie odpowietrzylem przy pompie bo nawet nie wiedzialem ze trzeba;/

teraz pytanie czy odpowietrzenie pompy wykonujemy tak samo jak odpowietrzenie hamulcow?? czy przebiega to w inny sposob ??


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » wt lut 23, 2010 22:26

odkopuje temat.jak sie odpowietrza pompe hamulcową?? dziś wymieniłem pompe w passacie b3 bez abs i po zakreceniu pompy, nalałem płynu ale jej nie odpowietrzyłem.pompowałem chwile i nic.potem mniej więcej takim sposobem jak odpowietrza się koła odpowietrzyłem 2 rurki bo tylko 2 dało sie normalnie odkrecić i jakiś tam bardzo słaby hamulec się pokazał.potem odpowietrzyłem wszystkie koła i hamulce sa jak cholera tylko jest jeden problem.po 3-4 hamowaniach blokuja sie koła przednie.tzn nie puszczają tłoczki.jak popuszcze odpowietrznik to wyleci troszke płynu i tłoczek troche puści.co może być przyczyna ze tłoczek nie wraca??przy każdym odpowietrzaniu sytuacja się powtarza tzn zaraz po odpowietrzeniu jest ok i po 3-4 hamowaniach koła już nie da się ręką ruszyć.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » ndz mar 28, 2010 20:58

Temat był już poruszany na forum. Prawdopodobnie pompa jest troszkę innej budowy i trzpień od serwa podczas pracy silnika (podciśnienie) dociska tłoczysko pompy. Tym samym hamulec się zakleszcza. Rozwiązanie podłożyć podkładki między pompę a servo i dobrze uszczelnić szczelinę. Może też pompa jest wadliwa i nie odpuszcza. Ostatecznie zaciski zapieczone. Czasami też przewód elastyczny przy zacisku zakleszcza się ze starości na zagięciach i uniemożliwia cofanie się płynu.


...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 169 gości