Strona 1 z 1
generalny remont silnika 1.4 AKQ
: wt maja 12, 2009 10:29
autor: qzyra
witam .. mam pytanie, czy ktos z was robil juz remont generalny takiego silnika?? mam z nim problem poniewaz bierze ok litr oleju na 1000 km, na dwoch cylindrach jest slabsze cisnienie, praca jest nieregularna, jest zamulony na maxa, i slychac dziwny stukot(cos jak w diesel'u) .. z tego co czytalem na forum to niby kazdy z tych silnikow tak ma, ale nie doczytalem jeszcze nigdzie jak ktos z tym sobie poradzil .. bralem pod uwage kupic jakis uzywany silnik ale nie wiadomo czy nie trafi sie na jeszcze jakis gorszy szrot .. dziekuje z gory za wszystkie odpowiedzi
pozdrawiam
: wt maja 12, 2009 13:11
autor: hauer
powiem tak.
idzie znaleźć silnik z pełną dokumentacją (od ubezpieczyciela -znany przebieg i historia serwisowa) może warto sie porozglądać, koszt remontu pewnie bedzie zbliżony.
: wt maja 12, 2009 13:43
autor: Seru79
Koszt remontu będzie dużo wyższy niż podmiana silnika ale faktycznie nie będziesz wcześneij wiedział w jakim jest stanie.
Śledzę taki jeden temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=238702
Wynika z niego że twoje stkuki mogą (nie muszą) być spowodowane pękniętym tłokiem.
: wt maja 12, 2009 13:43
autor: Qto
qzyra pisze:bralem pod uwage kupic jakis uzywany silnik ale nie wiadomo czy nie trafi sie na jeszcze jakis gorszy szrot ..
kompletne silnik na allegro chodzą po jakieś 1500-2000zł. Oczywiście nie potrzebujesz wielu pierdół które wchodzą w skład takiego silnika, ale za podobne pieniądze zrobisz remont silnika, będziesz wiedział co masz i pojeździsz pewnie długi czas. Mój ma przejechane 150kkm (udokumentowane) i oprócz delikatnego klepania zaworów nic się nie dzieje. Oleju to mi wsiorbie nie więcej jak 1l/10000km i to pożera go tylko przy prędkościach autostradowych...Także uważam, że warto zainwestować w remont.
: wt maja 12, 2009 13:45
autor: eclipseIV
1.4 AKQ czy to jednostka 16V, tyle tych silników w VW że trudno zapamiętać. Robiłem generalny remont ostatnio w swoim AZD 1,6 16V. Też brałem pod uwagę kupno drugiego silnika lecz zawsze obawa czy stan nie będzie gorszy od tego co jest. Koszt remontu czyli części + moja robota + pomoc kolegi mechanika 1500 zł (wymiana pierścieni, panewek korbowodów, jeden tłok, popychacze zaworów, śruby korbowodów, planowanie i sprawdzenie głowicy, docieranie zaworów, nowy olej i filtr)
: wt maja 12, 2009 13:49
autor: qzyra
o to wlasnie chodzi .. boje sie troche inwestowac w uzywke bo nigdy nie wiadomo co sie trafi ..a z dokumentacja to roznie bywa, mam kogos w rodzinie kto sprowadza auta wiec wiem jak to wszystko dziala .. gdyby mi bralo 1l/10000km to na pewno bym nie robil z tym nic ;P bylem u mnie w miescie w najbardziej polecanym serwisie gdzie robia kompletne remonty silnika to gosc powiedzial ze z robocizna i wszystkim innym koszt bedzie wynosil 3,5 tys(czesci oczywiscie z gornej polki) - chyba ze okaze sie ze wystarczy wymienic tylko pierscionki i uszczelniacze bo gosc mowil ze wszystko zalezy od tego co bedzie po rozebraniu silnika
: wt maja 12, 2009 13:57
autor: Seru79
Nie zgadzam się z przedmówcą:)
Mam otwartego Intercarsa wiec zaraz zrobie ci małą wycenę:
Brka tłoków do 1.4 więc zrobię dla 1.6 AKL bo pewnie bedą niewiele tańsze
Tłoki - 1699,28zł
Dla silnika 1.4:
Uszczelka Elring pod głowicę kosztuje 116,66zł, lub komplet uszczelek -447.06zł.
W trakcie naprawy wyjdzie jeszcze kilka części które pasuje wymienić no i jeszcze robocizna więc nie wiem czy się zamkniesz 2500 do 3000zł.
U mnie w mieście za przełożenie silnika wołają 300zł.
*ceny części które podałem są za dobre produkty (nie chińskie) i są to ceny dla hurtoni więc napewno tak niskich nie dostaniesz ale nie twierdzę że w innym miejscu nie kupisz taniej.
: wt maja 12, 2009 13:59
autor: eclipseIV
do 1,6 16V:
popychacze firmy INA czyli oryginały - 340 zł
panewki Kolben&schmit czyli równiez oryginał - 124 zł
uszczelka głowicy - Victor Rainc - 130 zł
śruby korbowodów oryginał z serwisu (wymienia się je na nowe podczas zmiany panewek, tak piszą w książce serwisowej - ja wymieniłem) 140 zł komplet, planowanie głowicy i sprawdzenie na szczelność - 100 zł
Do 1,4 16V pewnie podobne ceny, tylko tam blok aluminiowy a w 1,6 16V żeliwny.
: wt maja 12, 2009 14:01
autor: Qto
eclipseIV pisze:1.4 AKQ czy to jednostka 16V, tyle tych silników w VW że trudno zapamiętać
Wszystkie 1.4 w MK IV miał 16 ventyli.
qzyra pisze:gdyby mi bralo 1l/10000km to na pewno bym nie robil z tym nic
czyli jak teraz zrobisz silnik i będziesz "normalnie" jeździł to wiesz, że następne 150kkm możesz przejechać nic nie tykając. U mnie nie było robione kompletnie nic.
: wt maja 12, 2009 14:21
autor: qzyra
Seru79 pisze:W trakcie naprawy wyjdzie jeszcze kilka części które pasuje wymienić no i jeszcze robocizna więc nie wiem czy się zamkniesz 2500 do 3000zł.
-dlatego napisalem ze koszt bedzie wynosil 3500 zl - jak rozmawialem z wlascicielem serwisu to taka cene mi podal
: wt maja 12, 2009 14:26
autor: Seru79
Jeszcze raz się dopisze bo nie masz podstaw żeby skazywać swój silnik na generalny remont opierając się tylko na mułowatości i cieśniu na 2 tłokach.
Moje autko jest teraz w serwisie bo zjadł mi 2 litry oleju od listopada a jeżdzę tylko do pracy i spowrotem. Okazało się że uszczelka pd głowicą i uszczelniacze na zaworach poszły.
Mułowatość może wskazywac na problemy z powietrzem czyli zanieczyszcozny układ dolotowy.
Więc nie panikuj kolego tylko odstaw auto do serwisu. Niech ci ściągną głowicę i zobaczą co jest w środku a jeszcze lepiej nich ci pozwolą zajżeć samemu w tuleje bo może to nic poważnego...
: wt maja 12, 2009 14:31
autor: qzyra
wiem wiem
.. dlatego napisalem tez wczesniej ze gosc mowil ze moze okazac sie ze silnik nie bedzie potrzebowal remontu ale to wszystko zalezy od tego co zobacza po zdjeciu glowicy
: wt maja 12, 2009 14:37
autor: Qto
Nie kupuj nowego silnika, rozbierz ten, zobacz co jest grane, wymień co trzeba i będzie git. W najdroższej wersji zrobisz cały silnik ale pewnie tak jak kolega Seru79 pisze, nie będzie takiej potrzeby.
: wt maja 12, 2009 15:25
autor: qzyra
no mam nadzieje ze nie bedzie takiej potrzeby