Strona 1 z 1

Ciśnienie doładowania w 1.6 TD JR

: śr paź 05, 2005 14:36
autor: MADMAXOG
Witam wszystkich golfiarzy! Od kilku dni przeglądam to forum i nie powiem dużo można się od was dowiiedzieć. Zgodnie więc z waszymi "wskazówkami" założyłem do VW Mk2 1.6 TD JR '91 intercooler od SB i podkręciłem dawkę na pompie. Efekt jest niezły. Przykapca tylko na małych obrotach jak się gazu za dużo doda ale później jest ok. Nurtuje mnie jednak problem zwiększenia (oczywiście nieznacznie) ciśnienia doładowania. Podłączyłem manometr i pokazuje on na maxa ok. 0.68 bara, czyli tyle co fabryka podaje (min. 0.64 do 0.72). Silnik SB ma tego trochę więcej (0.72-0.85). Przykręciłem mu zawór upustowy (ten "cwancyk" na kolektorze ssącym) jednak max to dalej ok. 0.65bar. Ojczulka JR z '87 też dyma 0.65 bar. Jeśli ktoś to robił to dajcie cynk jak. Myślę , że to chyba jednak kres fizyczny tej turbiny. Moja ma oznaczenie garret T3(nie wiem czy to jest to oznaczenie typu sprężarki) . Od gościa , który mi sprzedał IC z przewodami , kolektorem ssącym i wydechowym kupiłem też turbosprężarkę niby od silnika SB, nie wkładałem jej jeszcze, ale ona też ma oznaczenie T3. Nie jest ona chłodzona wodą tylko olejem (a czytałem , że SB mają chłodzenie wodno-olej). Może były też w SB tylko turbiny chłodzone olejem. Jak nie to mnie w siuraka zrobił. Jak było to już gdzieś na forum to podajcie namiar, bo mimo usilnych poszukiwań nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Pozdrawiam MADMAX

: śr paź 05, 2005 15:43
autor: Michael G60
SB miał wodno-olejowe chłodzenie...

: śr paź 05, 2005 16:56
autor: 1 6 D
Jak masz tą turbinę to tam obok zimnej części turbo jest puszka z wężykiem i tam masz śrubę z przodu puszki lub gwint z tyłu. Przez wkręcanie śruby powiększa się ciśnienie turba. Przy SB na codzień wystarczy ponoć 1 bar a w JR na codzień będzie chyba 0,85- 0.9 bara.

: śr paź 05, 2005 21:55
autor: MADMAXOG
No to chyba kicha... Wiem o jaką śrubkę Ci chodzi 16 D. Niestety nie ma takowej w tej turbinie. Jest tylko to coś na kolektorze ssącym, a przy turbinie tylko skraplacz gazów spalinowych (tak to fachowo nazwali w książce o VW) z dwoma wężykami ( co on ma skraplać to nie wiem). Może coś przy tym pogrzebać? Tylko, że nie ma tam żadnej regulacji.


ps. 16D jestem dość częto w Szczecinie. może pyknij mi na e-maila gdzie mieszkasz lub tel., bo jeśli Ci nie przeszkadza to bym 'luknął' na prawdziwe SB. Oczywiście jeśli nie sprawi Ci to przykrości. madmaxog@go2.pl

: czw paź 06, 2005 08:47
autor: 1 6 D
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=23480
Tu jest temat poświęcony turbinie garetta. Tam nie działa obrazek to go tu dodam.

: czw paź 06, 2005 13:11
autor: Cinek
dołącze się i ja..a co jak w zimnej części nie mam żadnej śrubki, a nawet nie ma wężyka ?? ktoś ma jakiś pomysł ??

: czw paź 06, 2005 18:23
autor: 1 6 D
Jak z przodu nie ma śruby to jest tak jak na tym zdjęciu mniej więcej od tyłu że to można na założonej turbinie jedynie dotknąć.

: czw paź 06, 2005 21:42
autor: MADMAXOG
Wszystko było by ok tylko, że w mojej turbinie NIE MA tego ustrojstwa jak na zdjęciu(tak samo u Cinka) . W moim Peugeocie 405 TD jest takie coś, a w VW nie ma. Jest to siłownik, który zamyka dopływ spalin do turbiny przy określonym ciśnieniu, i wszystko jasne (w pugu turbo dyma na maxa 1.3 bara i nieźle to to zap****). Może ten typ turbin tego nie ma. Jest wyliczona fabrycznie na takie ciśnienie i koniec. W tej drugiej co kupiłem jest tak samo- tylko puszka "skraplacza gazów spalinowych" i dwa wężyki do części tłoczącej sprężarki. Może szukać innego typu turbosprężarki?

ps 16D nie masz czasem takiej na stanie?
edit: zrobię zdjęcie mojej turbiny i wstawię następnym razem.

: czw paź 06, 2005 22:21
autor: 1 6 D
Ja mam Garetta i regulacje mam tam jak na zdjęciu, można to wymacać jak ściągniesz rurę idącą od filtra do turba. Wtedy spokojnie to wymacasz z tyłu.