Strona 1 z 1

Problem z odpaleniem GTI 16V PL

: pn maja 11, 2009 14:16
autor: red46
Witam.
Potrzebuje pomocy. Mam GTI 16V PL i mam problem z odpaleniem silnika, ale nietypowy. Wygląda to tak jakby coś po pół obrotu wału zatrzymywało silnik i rozrusznik nie miał siły obrócić. Szczególnie to widać na zimnym silniku. Ale na ciepłym też tak jest czasami. Np. 6 razy próbuje i idzie po pół obrotu a z 7 nagle zaczyna kręcić jak wariat i zapala. Akumulator po przełożeniu do vektry działa bez problemów (65Ah). Myślałem że to rozrusznik i mechanik wymienił w nim tulejki i dalej to samo. I zauważyłem że jak przestawie zapłon (opóźnię) to mniej "trzyma" ale ma mniejszą moc i dłużej trzeba kręcić żeby odpalił. Jak da rade przezwyciężyć ten opór to zapala mni po 1 obróceniu wału. Podpowiedzcie gdzie szukać.
A przy okazji jak prawidłowo powinien być ustawiony zapłon na tym silniku.
Z góry dzięki za podpowiedzi.

: pn maja 11, 2009 15:35
autor: Xabingo
Brat miał podobny problem i miał gdzieś chyba zwarcie. Zapytam się go wieczorem to napiszę co to było.

: pn maja 11, 2009 17:27
autor: Karol G60
sprawdz sterownik wyprzedzenia zapłonu czy wezyk jest podłaczony i czy łaczy wtyk dobrze...

: śr maja 13, 2009 08:56
autor: red46
a wiec tak sprawdziłem (wydaje mi się) wszystkie styki pod maską, tzn przeczyściłem i prysnąłem kontaktem, dobrze wyczyściłem klemy i masowanie silnika, wyczyściłem styki rozrusznika. Kable, kopółka i świece mają 6tys km (CHAMPION). sprawdziłem chyba wszystkie podciśnienia, to do komputera też. ustawiłem zapłon (statycznie na znaki). i odpaliłem zimny silnik odpalił bez problemów. zagrzałem go, lekko skorygowałm zapłon (na ucho) i pogoniłem go trochę, zbiera się ładnie, silnik równo pracuje bez spalania stukowego. Wydawało mi się że po problenie, ale jak się zagrzał (według MFA temp. oleju 92*C) problem wrócił. więc zatrzymałem się i silnik stygł przez 0,5h potem znowu chciał odpalać. Dzisiaj rano dopalił bez problemu ale jak żona dojechała do pracy 3km to juz znowu miał problem z odpaleniem. Już mi się pomysły kończą. Znajomy mi podpowiedział że możerozrusznik ma zwarcie albo spalone jedno uzwojenie, więc będę jeszzcze próbował znaleźć taki rozrusznik i wymienić. hmm ale to znowu koszty a niewiem czy pomoże.

Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły???

: śr maja 13, 2009 09:17
autor: CQ
a moze jednak akumulator??

: śr maja 13, 2009 09:38
autor: red46
Akumulator ma 1,5roku i jeszcze jest na gwarancji. Ale juz tez tak myslalem i na innym tez tak sie dzieje. Jeszcze raz pozycze jakis i sprawdze.

: śr maja 13, 2009 09:44
autor: CQ
u mnie w dwojce jest podobnie. kreci kreci i nagle łęę i dalej kręci. Podejrzewam akumulator bo jak odpali i troche dostanie z alternatora to juz tak nie robi. Tulejki wielokrotnie wymieniane,i rozrusznik rozkręcany i smarowany.

: śr maja 13, 2009 09:57
autor: CSR_GTI
Masz poczytaj

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=230230


..nie chce mi sie pisać co tzreba zrobić bo już jest to tam w temacie napisane. Z rozrusznikiem będzie coraz gorzej a ż w końcu pojawi Ci sie ten sam problem co mi... i pozostanie tylko wymiana na mocniejszy. Mocniejszy z TD z planetraną kreci super... czasem tylko sie wyzeruje zegar godzinowy :hmm:

[ Dodano: Sro 13 Maj, 2009 ]
A przy okazji jak prawidłowo powinien być ustawiony zapłon na tym silniku.
6' +/- 1

: śr maja 13, 2009 11:38
autor: red46
A masz morze numery takiego co bedzie pasowa z TD ? Bo u mnie juz jest tragedia z tym odpalaniem.

: śr maja 13, 2009 11:51
autor: CSR_GTI
nie mam numerów... kupiłem tego i działa http://moto.allegro.pl/item607993155_ro ... ginal.html

[ Dodano: Sro 13 Maj, 2009 ]
tylko włącznik elektromagnetyczny z 16V przełożyłem

: śr maja 13, 2009 12:22
autor: red46
i podpasowały mocowania, wałek i zębatka? jak poznać czy rozrusznik jest z przekładnią?
Przeczytałem całego twojego posta i ja też wqu...am się strasznie na to auto, a tymbardziej że teraz jeździ nim żona i co chwile dzwoni że golf nie chce zapalić. rano odpalił z 2 zająknięciami ale jak się zagrzał to amba musiał stygnąć pół godziny i znowu jej zapalił. A żona mi jęczy że zabierze mi pasata jak jej nie naprawie, wiec musze zrobić szybko.


Jak myślisz jest sens jeszcze raz go wyciągać, czyścić i wymieniać tulejki? czy od razu kupić z diesla?

: śr maja 13, 2009 12:44
autor: CQ
CSR_GTI pisze:...Mocniejszy z TD z planetraną kreci super... czasem tylko sie wyzeruje zegar godzinowy :hmm:
No to ladnie :panna: Nie wiem w czym problem tkwi ale idąc tą drogą to jak ten ci walnie to zalożysz od stara :P (żart) ;)

: śr maja 13, 2009 14:26
autor: CSR_GTI
red46 pisze: Jak myślisz jest sens jeszcze raz go wyciągać, czyścić i wymieniać tulejki? czy od razu kupić z diesla?
niema sensu... kupiłem nowy taki do 16V co miałem... i było to samo co na starym. Jak rozpoznać czy z planetarną - widać ze ma dłuższe to co sie go przykręća. Zebatki podpasiły.

[ Dodano: Sro 13 Maj, 2009 ]
CQ pisze:Nie wiem w czym problem tkwi ale idąc tą drogą to jak ten ci walnie to zalożysz od stara
ten chyba nie walnie :helm: można wrzucić 4bieg i zakrecić a auto jedzie - także już dość porządna moc jest :helm:

: pn maja 18, 2009 07:50
autor: red46
Witam wszystkich.
Gdzieś przeczytałem żeby kable wymienić, moje wyglądały bardzo dobrze, wyczyszczone i myślałem ze są OK, ale skoro nic nie znalazłem innego postanowiłem w pierwszej kolejności wymienić kable (bo rozrusznik dużo drożej wychodzi) i pomogło. Oryginalne kable + i - wymieniłem na własnej roboty. A dokładniej zmierzyłem długość i poprosiłem elektryka w firmie żeby mi dorobił. Zrobił mi je z przewodu minusowego do spawarki fi około 10mm(nowy), profesjonalnie zaprasowane miedziane końcówki, oraz nowe klemy. POMOGŁO. Auto kręci jak złoto, a stare kable po wyciągnięciu i dokładnym oglądnięciu dalej wyglądają OK. Rada dla osób z podobnym problemem, najpierw zmienić kable mimo że stare wyglądają OK - taniej wychodzi jak rozrusznik.
Pozdrawiam Wszystkich.