wyciek oleju 1,6 abu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

wyciek oleju 1,6 abu

Post autor: Radek90 » ndz maja 10, 2009 22:24

witam w moim abu mam wyciek w lewym rogu głowicy tam gdzie widac róg uszczelki.auto raczej nie bierze oleju bo nie kopci i swiece nie sa czarne. plyny sie nie mieszaja ze soba.jak wytrze ten róg i nie jezdze autem to olej sie nie pojawia dopiero jak pojezdzi.nie widac zeby olej ciekl na podłoże. auto ma normalnie moc i nic wiecej sie nie dzieje. po przejechaniu 1000 km musze dolać 1 litr oleju.czy to walnieta uszczelka pod głowicą???? czy mozliwe ze wczasie jazdy az tyle oleju by ubywalo i ze nie widac wycieku na podłodze???pomozcie. a mozna to zrobic bez wymieniania uszcelki????



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » ndz maja 10, 2009 22:28

a moze masz do wymiany simering wałka rozrządu, znajduje się po lewej stronie pod plastikową osłoną. Jak będziesz miał tą osłonkę mokrą w środku to znaczy że simering przepuszcza olej. Wtedy jak już jeździć to bardziej ostrożnie, nie szarpać silnikiem, nie palić na pych, aby pasek rozrządu nie przeskoczył.


Obrazek
Obrazek

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » ndz maja 10, 2009 22:43

Witam.Przerabialem ten problem.W lewym rogu tu gdzie widac uszczelke biegnie kanal olejowy do smarowania klawiatury.Po prostu uszczelka puszcza i wyciska olej pod cisnieniem.Mialem identycznie u siebie.Ani nie bylo oleju w plynie ani na odwrot.Tylko ten wyciek,ktory z czasem sie nasilal.Tak wiec na moje oko uszczelka pod glowica do wymiany sie szykuje :crazy:


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn maja 11, 2009 11:15

jak litr oleju musisz dolać po 1000km to raczej nie znika on przez uszczelkę klawiatury bo byś miał cały silnik od góry do dołu upaprany, dlatego że pod wpływem temperatury olej rozpływa się po całym silniku, moim zdaniem albo masz gdzieś inny wyciek albo przepala Ci ten olej


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Post autor: Radek90 » pn maja 11, 2009 21:31

znaczy sie nie widac plam oleju na glebie i innych wycieków tez nie mam bo dokladnie sprawdzałem ale silnik mam uwalony olejem od tego rogu po sam dół nawet lekko pod autem. najwiecej go ubywa na długich odcinkach no i jak jade tak 140 km i wiecej tak zauważyłem.a jak sprawdzic to czy bierze mi olej ale mowię nie kopci ani nic. ten symeryng mi mechanior wymienił przy rozrządzie. a więc musze wymienić uszcelkę pod glowicą??????? :grrr: a można tak jezdzic i np dolewac oleju zeby byl stan czy silnik mogę dorżnąć?????

[ Dodano: 11 Maj 2009 21:37 ]
a kolega Masac81 jak miał ten problem to wymienił uszczelkę i problem znikł?????


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » pn maja 11, 2009 21:41

Dolewkami oleju nie zatamujesz wycieku.Mozna z tym jezdzic,ale podejrzewam,ze w niedlugim czasie olej bedzie sie coraz bardziej przesaczal.Tak wiec wymiana uszczelki pod glowica,wedlug mnie,nie unikniona.Dla pewnosci niech ktos potwierdzi moja opinie :bajer:

[ Dodano: 11 Maj 2009 21:44 ]
TakRadek90, po wymianie uszczelki i planowaniu glowicy jest ok


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Post autor: Radek90 » pn maja 11, 2009 21:44

a sprawdzenie cisnienia oleju pomoże mi w sprawdzeniu czy uszczelka jest walnieta????


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » pn maja 11, 2009 21:48

Powiem tak.U mnie jedynym objawem walnietej uszczelki byl wlasnie owy wyciek.Nic innego sie nie dzialo z silniczkiem.A masz jakies niepokojace objawy procz tego wycieku z lewego rogu??


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Post autor: Radek90 » pn maja 11, 2009 21:48

a Tobie dużo oleju uciekało???


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » pn maja 11, 2009 21:52

Na poczatku troche sie pocila uszczelka.Ale przyszedl dzien kiedy wyciek zrobil sie na tyle powazny,ze pod autkiem po kazdym postoju zostawala spora plama oleju,jakies 15 cm srednicy.Wtedy wiedzialem,ze nie unikne wymiany uszczelki :crazy:


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Post autor: Radek90 » pn maja 11, 2009 21:56

nie nie ma zadnych niepokojacych objawów tylko ten wyciek no i to ze tego oleju tak duzo idzie no i to ze ubytek sie ciagle powieksza. tylko zastanawia mnie to dlaczego nie widac oleju na glebie?????


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Post autor: Masac81 » pn maja 11, 2009 22:05

A masz oslone pod silniczkiem?Moje zdanie jest takie.Upewnij sie czy nie masz wycieku z okolic klawiatury.Jesli na gorze jest sucho a tam w rogu pojawia sie olej tzn.ze puscila uszczelka na kanale olejowym do smarowania klawiatury.Ja zrobilem tak,ze szmatka wytarlem olej i obserwowalem na odpalonym silniku gdzie sie saczy.Niestety olej pokazywal sie w leym rogu na uszczelce nad alternatorem.


[img]https://imageshack.com/i/fk515kg[/img]

Awatar użytkownika
Radek90
Old White
Old White
Posty: 379
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 16:54
Lokalizacja: Orneta
Kontakt:

Post autor: Radek90 » pn maja 11, 2009 22:12

osłony nie mam. robiłem własnie tak czyli wycierałem ten róg i po przejechaniu krótkiego odcinka było widać świerze krople oleju na tym rogu. nawet nieraz po wytarciu jak silnik ostygł tez było widać olej. uszczelke klawiatury wymieniałem i nawet dałem na nią silikon i nie cieknie z niej. zakleiłem ten róg sylikonem i po jeździe było widać jak olej przebija sie przez silikon wiec jestem pewien na 100% że cieknie z tego rogu.


__________________________________
:bigok:
__________________________________

Awatar użytkownika
cinekban87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: czw lut 05, 2009 19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: cinekban87 » pn maja 11, 2009 22:25

mialem tak uszczelniacz na walku i tez uciekalo mi przez czujnik wysokiego oleju


Passat B3 1.8 Rp 90 Rip
Polo II 1.4 92 Rip
Golf III 1.6 94 Sprzedany :[
Scirocco II 1.8 88 Rip
Scirocco II 1.8 90

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 485 gości